Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af macbane
#238856
Hej :)

Jeg har et 51" samsung plasma 5 serien fra 2011. Et tv der har fulgt mig længst nogensinde. Et dejligt billede og fantastisk til mit behov. Desværre er smartv ikke eksisterende og det er meget strømbrugende og jeg har brug for noget der er støre.

Før plasmaen havde jeg et Samsung 46 ue d7005(Tror jeg den hed), Der var meget sådan noget lys der lyste for meget igennem(Bleeding) Og i mine øjne kunne det på ingen måde følge med det plasma jeg har i forhold til PS4 og bold på tv. Der var stadig det jeg tror kaldes" lacking" i perioder. Alt var slået fra i tv'et 100 hz mm. - Er det stadig et problem på LED tv'ene?

Mit behove er 55", fodbold på TV, Fifa på ps 4'eren(sporadisk) og ellers alm tv kiggeri. Jeg kunne godt tænke mig at have mulighed for flere smart tv funktioner HBO, netflix mm. Men dette er ikke lige så vigtig som ovenstående.


Jeg har kigget på følgende tv.

Sony 55X8505BAE 6999,- - Er i tvivl om det kan vise ordentlig fodbold og der kan spilles en Fifa kamp uden kommentarer til billedet hakker?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 55x8505bae

Samsung ks7005 8799,- Har vundet en del tests kan jeg se

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143330/ ... ign-Priser

Samsung 55 6475 5999,- De skriver i anmeldelsen her på siden at under "minus" er den god til konsol. Det giver ikke helt mening at skrive det den er god til under minus siden. Alternativt er det mig der ikke forstår. Men har folk erfaringer med om denne serie kan klare mit behov?

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3059453/ ... ign-Priser

Jeg håber at et par venlige sjæle har lidt feedback. Jeg har søgt og søgt, men ikke fået ret meget der fortæller om brug ved spil og fodbold.

På forhånd tak :)
Af lennon
#238869
Det eneste af de argumenter du nævner, som giver relevans mht opgradering er "at få et større TV " .Og der er4" er jo ikke just dramatisk , 65" vil derimod gi en hel anrledes oplevelse . . :p
Broen til Smart TV er mest optimal via en ekstern box .
Og det med strømforbrug er lidt af en vandrehistorie .
Af macbane
#238872
Tak for svar :)

Jeg er lidt shady omkring det der bleeding. Er det blevet bedre siden 2012 modellerne?

Jeg erindrer at Sony og Philips TV slet ikke havde denne udfordring lige så meget som Samsung.

Er der en model i synes jeg overser? Budgettet er max 9.000,-.

Det er rigtig med de 4 tommer og du har et eller andet sted ret. Jeg tror det der spiller ind blandt andet er at jeg har en Samsung soundbar. Jeg gad godt have at jeg kunne nøjes med at bruge en remote oven i det er de nye tv altså noget pænere end den klods jeg har hængende nu. :D Fedt du siger det med ekstern boks og smart tv. Det har været min mavefornemmelse hele tiden. Men ok, smart tv for mig er bare en bonus.

I forhold til det med elregning så er jeg ret spændt, da vi er flyttet. Siden jeg købte tv'et i 2011 har vores elregning ligget 2-3000,- højere end den gjorde før.
#238876
Bleeding har ikke forbedret sig nævneværdigt, så nej - forvent ikke mirakler. Det er ens for alle producenterne, så du kan ikke vide dig sikker uanset hvad du køber. Hvis det er en reel bekymring, så køb hvor du har garanti for at kunne levere TV'et tilbage.

Mht. strømforbrug, så er det jo ikke uden omkostning at skifte TV'et ud, så det er et søgt argument at man sparer penge. Det vil tage lige så lang tid at tjene merprisen hjem i strøm, som det vil tage for dit nye TV at falde fra hinanden.

SMart-TV ville jeg heller ikke bruge som argument, da eks. en Apple TV fungerer langt bedre end nogen smart-platform i dag, til væsentlig færre penge.

Jeg tvivler på, at de 4" vil give dig noget specielt - ikke mindst fordi dit nuværende har en markant rammetykkelse, så en 55" vil synes ca. samme størrelse som den du har nu. Du vil ikke mærke opgraderingen. Da jeg skiftede i sin tid, så var det også med det helt klare mål at få et MÆRKBART større billede og det gav rykket fra 50->55" bare ikke.
Af PBL
#238878
Hvis du vil have vished for strømforbruget er der ikke andet at gøre end at sætte en måler på, fx en hel aften. Så kan du også regne på (sådan ca.) om en erstatning kan betale sig.

Måler kan lånes på de fleste biblioteker.