Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#238811
Hej,

Jeg troede at jeg kunne leve med det blooming der er på mit tv.

Men idag prøvede jeg at se en HDR serie på Netflix (Marco Polo), og bloomingen er forfærdelig.

Når jeg har undertekster til, lyser det næsten halvdelen af skærmen op (selv i lyse scener).

Video (jeg unskylder den dårlige kvalitet, havde kun min mobil): https://youtu.be/kAvvHEbYcm8

Jeg har indtil idag til at returnere det, hvis man ikke kan gøre noget ved det.

Tak
#238824
Det er et problem på alle LCD i større eller mindre grad, specielt i HDR mode.

Nogle vil sige mit TV har det ikke eller jeg kan ikke se noget - men hvis det står ved siden af et OLED og køre samme film samtidige, vil de sikkert kunne se det.
#238831
Jeg tager tv'et ned til Elgiganten lidt senere, og hvis de ikke kan fixe blooming problemet så returnere jeg det.

Hvilket tv ville være det bedste (er villig til at gå op til 20k). Skal primært bruget til bluray film og serier.

Jeg har tænkt på et LG OLED, men læste på et tidspunkt, at der var nogle problemer med dem (kan ikke huske hvad).

Tak
#238833
ShotTard skrev:Jeg tager tv'et ned til Elgiganten lidt senere, og hvis de ikke kan fixe blooming problemet så returnere jeg det.

Hvilket tv ville være det bedste (er villig til at gå op til 20k). Skal primært bruget til bluray film og serier.

Jeg har tænkt på et LG OLED, men læste på et tidspunkt, at der var nogle problemer med dem (kan ikke huske hvad).

Tak
De kan IKKE fixe blooming..
Blooming slipper du for med OLED-