Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kimberlim
#236029
Kan se at Bilka har et okay tilbud på denne model til 5000kr. Kan det anbefales?

Elgiganten har et 50ku6075 til samme pris.

Alternativet kunne måske være et LG model 55UH615V?
Af Pedersen.86
#236039
Det er den model jeg har. Jeg kommer fra en top of the line Pioneer KRP-500M og har så skiftet til den her fordi jeg var træt af at jeg ikke kunne se tv om dagen. Jeg må sige jeg er meget positivt overrasket, for det første synes jeg den har det fedeste design af de nye Samsung 2016 skærm, dernæst har den en flot farvegengivelse og med BFI aktiveret et virkelig flot og roligt billede. På negativ siden er betragtningsvinklerne som er ringere end på plasma, men det gælder for alle VA-lcd'er dernæst selvom sortniveauet er godt (bedre end forventet) heller ikke på højde med hverken plasma eller OLED. Men alt i alt til prisen synes jeg det er et fremragende tv! :)
Senest rettet af Pedersen.86 26. aug 2016, 21:26, rettet i alt 1 gang.
Af ML.Hartmann
#236063
Hej Pedersen.86

Jeg har lige købt det tv i Bilka i dag sammen med et ophæng, men kan ikke få skruerne til at passe i bunden. Har du haft samme problem? Har købt et connectech slim fit ophæng.

Mvh. Marie-Louise
Af Kimberlim
#236089
Endte også med at købe tv'et i Bilka igår. Indtil videre ser det fint ud.
Havde faktisk også lidt problemer med skruerne, men det var i den originale fod. Som om at gevindet i hullerne var dårligt.

Også noget af en opgradering at gå fra et 8 år gammelt LCD :)

Har lidt problemer med Viaplay app'en, som kommer med fejl 2003 efter lidt tids visning af f.eks F1
Af Kimberlim
#237308
Fik løst problemet med Viaplay app'en med en software opdatering af TV'et.

En anden ting jeg kæmper lidt med er at lave min egen kanalliste med favorit kanalerne så man ikke skal dem alle igennem i programguiden. Nogen af jer som har gjort det?

Hvordan får jeg forbindelse til min Nas server fra den?
Af MRP9000
#238280
Nogle af jer som har problemer med billedet på denne skærm?? Synes mit billede er meget uroligt og irriterende for mine øjne :/ specielt ved meget lyse billeder :/
Af Jboy23
#238285
Måske er det du oplever at 24p materiale er noget hakkende da TV'et kun er 50/60hz. Kan delvist afhjælpes med at bruge lidt motionflow (custom ca. 5 hjælper noget)
Af MRP9000
#238286
Det er ved tv sendt fra tv3 og lignende at den gør det. Vil prøve det motionflow.

Havde ingen problemer med mit 4 år gamle 46" før :/