31. jul 2016, 23:03
#236138
Hvor er det iriterende at det skal være så besværligt at få vist lidt information omkring den video man sidder og ser.
Bond skrev:Nu mens jeg selv venter på min egen 65'er og nu siddet og læst side op og side, særligt om forskellen der i mellem modellerne G-E-C og B. med b.la. deres SoC og nogle af de små fejl der kan være i skærmene. Bare lidt nysgerrig om i alle køre med samme firmware? og har i evt. opdateret firmwaren.Jeg har ikke lavet en opdatering endnu, tror jeg ikke. Jeg kan lige tjekke hvilken version den kører med når jeg kommer hjem.
Bond skrev:Hvordan skal det forståes mht lag?bleze skrev:TV er produceret i Juli måned og leveres derfor med nyeste firmware som er fra Marts.Den seneste firmware er fra 13.07.2016 iflg. website. Desværre skrive LG ikke hvilke ændringer fortages øv.øv. Men har læst i en US tråd at lag er noget højre end forventet på 6BV.
Jeg har fundet en LG remote app som virker men der er ingen info knap i den heller.
duskern skrev:Er der nogen der ved om der findes et kalibrerings firma i Jylland. Jeg har kigget lidt på det der er blevet linket her i tråden. Det ser ganske fint ud, men der står at de skal op på 4 bestillinger før de kommer til Jylland hvilket forventes at blive om en måneds tid. Det er sgu lidt lang tid at vente synes jegEr det en ny skærm skal du alligevel først lade der sætte sig.
KBW skrev:Hvorfor skal skærmen først "sætte sig", som jeg antager du snakker om?duskern skrev:Er der nogen der ved om der findes et kalibrerings firma i Jylland. Jeg har kigget lidt på det der er blevet linket her i tråden. Det ser ganske fint ud, men der står at de skal op på 4 bestillinger før de kommer til Jylland hvilket forventes at blive om en måneds tid. Det er sgu lidt lang tid at vente synes jegEr det en ny skærm skal du alligevel først lade der sætte sig.
Få nu en kalibrator med forstand på OLED.
master skrev:KBW skrev:Hvorfor skal skærmen først "sætte sig", som jeg antager du snakker om?duskern skrev:Er der nogen der ved om der findes et kalibrerings firma i Jylland. Jeg har kigget lidt på det der er blevet linket her i tråden. Det ser ganske fint ud, men der står at de skal op på 4 bestillinger før de kommer til Jylland hvilket forventes at blive om en måneds tid. Det er sgu lidt lang tid at vente synes jegEr det en ny skærm skal du alligevel først lade der sætte sig.
Få nu en kalibrator med forstand på OLED.
Så du mener ikke at der findes en kalibrator med forstand på OLED? For jeg har da også tænkt på at få min skærm kalibreret, når jeg altså har modtaget det.
duskern skrev:Jeg havde lige fat i LG's support for anden gang omkring mit forsøg på at få vist en form for info om det video der vises på skærmen. Første gang blev jeg henvist til den user guide der findes installeret på TV'et. Det var såmen fair nok, for havde faktisk ikke læst den. Det gjorde jeg så i går og den indeholder ikke skyggen af noget der kan bruges.Hvilken information vil du gerne have? Hvis du kører pilen op i toppen af billedet, får du generel info om det der aktuelt vises - trykker du på boksen, får du udvidet info om opløsning, lydformat osv.
Jeg ringede så til dem igen her til morgen og det kom der heller ikke noget fornuftigt ud af. Ham jeg havde fat i virkede snot dum, men måske var det også lidt pga jeg var lettere irriteret. Han virkede ikke som om han var ret meget inde i tingene og blev ved med at henvise til at jeg måtte have fat i Netflix omkring at få vist noget info i deres app, for det kunne de slet ikke styre.
Det er muligt at jeg er helt forkert på den her, men jeg vil stadig mene at man burde kunne se noget generelt info omkring hvad det er der vises på skærmen af video. Jeg er selv system udvikler, så vil mene at jeg har en vis indsigt i software og hvad man har mulighed for. Jeg har godt nok aldrig beskæftiget mig med apps til et TV/webOS, men synes stadig det lyder meget som om supporteren ikke fattede så meget.
chicco skrev:Jeg vil gerne være sikker på at det jeg streamer fra fx Netflix rent faktisk er 4k. Det er lige præcis info om opløsning, codec, lyd osv jeg gerne vil se. Jeg har ikke kunnet få noget info i stil med ovenstående til at dukke op på nogen som helst måde når jeg ser Netflix. Kan godt være det bare er mig der er paranoid, men jeg vil bare rigtig gerne være sikker på at det jer ser rent faktisk er den kvalitet jeg betaler for.duskern skrev:Jeg havde lige fat i LG's support for anden gang omkring mit forsøg på at få vist en form for info om det video der vises på skærmen. Første gang blev jeg henvist til den user guide der findes installeret på TV'et. Det var såmen fair nok, for havde faktisk ikke læst den. Det gjorde jeg så i går og den indeholder ikke skyggen af noget der kan bruges.Hvilken information vil du gerne have? Hvis du kører pilen op i toppen af billedet, får du generel info om det der aktuelt vises - trykker du på boksen, får du udvidet info om opløsning, lydformat osv.
Jeg ringede så til dem igen her til morgen og det kom der heller ikke noget fornuftigt ud af. Ham jeg havde fat i virkede snot dum, men måske var det også lidt pga jeg var lettere irriteret. Han virkede ikke som om han var ret meget inde i tingene og blev ved med at henvise til at jeg måtte have fat i Netflix omkring at få vist noget info i deres app, for det kunne de slet ikke styre.
Det er muligt at jeg er helt forkert på den her, men jeg vil stadig mene at man burde kunne se noget generelt info omkring hvad det er der vises på skærmen af video. Jeg er selv system udvikler, så vil mene at jeg har en vis indsigt i software og hvad man har mulighed for. Jeg har godt nok aldrig beskæftiget mig med apps til et TV/webOS, men synes stadig det lyder meget som om supporteren ikke fattede så meget.
duskern skrev:Input lag i game mode er noget højre på B6V ca.55ms mod ca. 34ms påE6V: Jeg ved enlig ikke om det er et problem, måske en gamer syns det er for højt.Bond skrev:Hvordan skal det forståes mht lag?bleze skrev:TV er produceret i Juli måned og leveres derfor med nyeste firmware som er fra Marts.Den seneste firmware er fra 13.07.2016 iflg. website. Desværre skrive LG ikke hvilke ændringer fortages øv.øv. Men har læst i en US tråd at lag er noget højre end forventet på 6BV.
Jeg har fundet en LG remote app som virker men der er ingen info knap i den heller.