Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af horndrup
#234571
Hej

Jeg har et UE55KS7005 og vil godt prøve at bruge timeshift funktionen. Har prøvet at sætte en USB stik i men det vil den ikke godkende og USB stikken fungere ellers fint.

Kan godt se i manualen at USB hukommelses nøgler ikke er understøttet, men er der andre der haft held med det alligevel ?
#234572
Det samme står i min manual. Både usbharddisk og USBstik fungerer fint.

Prøv først at sætte usbstikket i din pc. Formater herefter med FAT32. Herefter kan du forhåbentlig bruge usbstikket. Lad os få resultatet :)
Af horndrup
#234573
Det har jeg gjort, men når den kommer i fjernsynet laver den en test og siger at den ikke er understøttet.

Så måske er min USB stik ikke hurtig nok og inden jeg bestiller en anden kunne det være rart at vide om andre har fået det til at virke.
#234574
Jeg bruger kun usbstikket til at vise HDR demoer. Jeg vil anbefale dig at købe en usbharddisk. Jeg har en WD elements på 2 TB, som jeg kun gav ca 600 kr for i Elgiganten. Jeg har dog 2 tunere i mit TV.

Uanset hvad du vælger, har du jo 14 dages afprøvning derhjemme og kan eventuelt levere retur. Så du behøver ikke være sikker på, om det er det rette valg.
Af horndrup
#234575
Sådan en har jeg også og det virker også fint med den, men den er afsat til andre formål.

Men ville nu gerne kunne med en USB stik. Virker det med USB stik ved dig ?
#234576
Hos mig går timeshift direkte på usbharddisken. Ligeledes går automatiske sportsoptagelser af spændende fodboldsituationer altid ind på denne.

Timeshift søger aldrig usbstikket - også selv om sidstnævnte er på 16 GB.

USBHD har TV udgang på usb 3.0, mens den benyttede USBstik udgang kun har usb. 2.0.

Du må prøve. God fornøjelse.
#234599
Det er skrivehastigheden du får problemer med hvis du løber "for billigt". Det er denne parameter dit udstyr dumper performance testen på. Hvis der ikke kan skrives hurtigt nok kan du ikke optage.