Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Feffe
#232956
Hej. Jeg er på udkig efter en 75" skærm til 15-16000kr. Skærmen skal bruges udendørs til at vise fodbold på under EM, så den skal kunne vise billed når der er lyst i omgivelserne. Kvaliteten af billedet går vi ikke så meget op i, men det skal selvf ikke være pixeleret eller direkte dårligt.

Jeg har fundet denne:
https://www.komplett.dk/product/812174/ ... -ue75h6475

Men er der noget jeg skal være opmærksom på, når vi er oppe i disse størrelser TV?

MVH
Lars
Af reptilen
#232958
Hej,

Samsung får tit gode anmeldelser, men når vi er oppe i den størrelse ville jeg næsten synes det var synd ikke at købe et 4k, nu når teknologien er der.

Derudover går jeg også ud fra, at i er en del der skal se på tv'et på samme tid, hvorfor i bliver nødt til at sidde langt ud til siden for tv'et for at der er plads til alle? I det tilfælde er et VA-panel som f. eks Samsung benytter sig af ikke optimalt. Der ville jeg nærmere anbefale et IPS-panel, som f. eks LG laver de fleste af deres tv med.
Af Supergris
#232971
Umiddelbart, er der ikke andre skærme, mig bekendt, der er i samme størrelse og prisklasse.
IPS ville være at foretrække, men priserne her, er noget dyrere.

Har du overvejet en projektorløsning?
Der er mange muligheder for samme pris, og du kan vælge, alt efter, hvor grejet skal bruges senere hen...

Den ene er full HD, den anden er 4K, hvilket jeg nu ikke mener, du behøver betale ekstra for, i dit tilfælde, med mindre, den skal bruges under andre forhold efter fodbolden...
Du vil ikke få et bedre billede, mens I ser fodbold.
Af PeterD
#232981
Supergris skrev: Har du overvejet en projektorløsning?
Der er mange muligheder for samme pris, og du kan vælge, alt efter, hvor grejet skal bruges senere hen.
Spændende!

Kunne man ikke lave en test med 4 projektorer af de meet populære projektorer på Pricerunner.dk mod 4 af de mest populærer 60-75" tvskærme. (Udvalget bør vel være begrænset)

Og så stille dem op ved siden af hinanden og sammenligne dem.

Tror der er nogen der holder sig tilbage fra projektorer, da man ikke rigtig ved mht. kvaliteten, da det vel er et lærred frem for en skærm, og så tænker folk "grumset og mørkt billed" måske fordi de har minder tilbage fra 70 og 80'ernes familiekomsammen hvor der skulle ses lysbilleder på et lærred..

Spændende hvad projektorteknologien kan i år 2016..
Af Grandahl
#232982
Feffe, jeg havde taget den første når der nu er 5000kr til forskel, synes det er meget at give ekstra for UHD, når det primære er fodboldkampe til EM..

I forhold til Projekter, hvad den kan i lyse forhold osv, det ved jeg intet om...
Af Feffe
#232990
En projektor som skal sidde udendørs og lyse op i dagslys, er det muligt?
Af reptilen
#233026
Jeg giver de andre ret i, at hvis tv'et kun skal bruges til fodbold, vil du ikke opleve noget løft af billedekvaliteten, hvis du vælger 4k frem for full hd.

Det var dog ment som, at hvis du skal bruge tv'et efter EM. For eksempel til film og streaming vil der være noget at hente, specielt når vi snakker et tv i den størrelse.

Hvis du kan klare at gå 5 tommer ned ku det her være et kompromis på prisen i forhold til det 4k tv du selv fandt: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK