Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#235034
Vogels beslaget låser lidt bedre end det billige. Det er egentlig lidt tumpet lavet, men det billige hænger bare uden nogen sikkerhed for, at du ikke skubber det op over kanten, så det falder af. Bevares, der sidder en klat velcro, men den holder sq ikke noget.

På Vogels har man lavet beslaget, så det ikke kan skubbes lige opad og ud af vægmonteringen. Det er åndsvagt simpelt og retfærdiggør ikke merprisen, men jeg highlighter bare, at der er tænkt lidt mere over noget af designet hos Vogels. Jeg ville så ikke turde forlade mig på de vatterpas de bygger ind i beslaget...
Af mbm
#235035
Stinger skrev: Hvilke skruer kan jeg allerede nu købe?
køb nogle M8 bolte i forskellige længder, samt div. skiver og møtrikker til evt. afstandsklodser, så er du sikret da jeg ikke husker hvad der følger i til beslaget.

Lidt irriterende bagpladen er i forskellig dybde og derfor kræver afstandskloder, samt der er en dum liste på midten beslaget skal udover.
(dumt lavet samsung)
Af Stinger
#235041
Okay, tak for svar. Det lyder ikke til, at jeg skal bekymre mig særligt meget omkring den forskel.

Forstår jeg det rigtigt at man på det billige beslag kan tage tv'et og løfte det direkte af, op langs væggen som man ville gøre med et billede der hang på en krog?

Det udgør vel ingen risiko med et små 20 kg tungt TV da der jo trods alt skal en stor aktiv indsats til for at løfte det lodret op.
Okay, tak for svar. Det lyder ikke til, at jeg skal bekymre mig særlig meget omkring den forskel.

Så længe det hænger stabilt i hverdagen og ikke påvirkes ved små puf, døre der smækker osv. Med en samlet dybde på kun 8MM kan der ikke være meget at holde fast i for beslaget.

Jeg kan næsten høre at i heller ikke ville vælge det dyre beslag på baggrund af denne forskel.
Senest rettet af Stinger 12. jul 2016, 11:59, rettet i alt 2 gange.
Af mbm
#235042
tvét falder ikke af beslaget... Du skal fysisk tage og løfte det af og selv her er det ikke noget der sådan lige ryger af...Så det skal du slet ikke bekymre dig om..

M8 betyder 8mm tykkelse på boltene og ikke 8 mm i længden..
du kan købe M8 bolte i forskellig længde og skiver etc. i løs vægt i Bauhaus.
Af koden
#247813
Tak for en god tråd.
Jeg køber det billige :-)

I kommer ikke så meget ind på hvad man skal skrue boltene ind i.

Følger det med beslag vejledningen?

For det vigtigste må vel være at få beslaget monteret ordentligt fast i væggen.

Hvilke type plugs bruger i til f.eks.murstensvæg som jeg har?.

Eller letbeton væg...
#247839
Det vil jo være forskelligt fra væg til væg og hvilken beskaffenhed væggen har. Jeg har skudt almindelige murplugs i det gasbeton jeg har i mine vægge og det var dem der fulgte med beslaget. Du er nok bedre stillet med at spørge i byggemarkedet.

Til mine gipsvægge har jeg brugt Expandet plugs (dobbeltlag).
Af baj
#316876
Hvor lange skal M4 skruerne være? De skal både nå gennem holderen til stålwiren og afstands adapter, så fjersynet hænger lodret.

Hvordan har du løst problemet med power stikket - det stikker jo ud i 90 graders vinkel fra væggen?