Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af munkebuen31
#231620
Hej
Fruen og jeg har diskuteret lidt frem og tilbage omkring køb af nyt tv. Hun mente 65 tommer og jeg 55 tommer.
I lørdags købte vi så en ny 2016 model fra LG i 55 tommer.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55uh615v

Fantastisk billede. Ingen tviv om det, MEN jeg tror sgu, at det er for lille. Vi sidder mellem 3,5 til 6 meter fra tv'et. Tænker derfor på følgende:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-65uf772v

Velvidende at det det er en 2015 vs 2016 model, webos 2.0 vs 3.0, hdr vs ikke hdr, så er mit "simple" spørgsmål.
Vil det påvirke billedkvaliteten, at jeg går op i en 65 tommer model???
Håber virkelig I kan hjælpe.
Har lagt mig fast på at det skal være LG.
#231625
WebOS kørte allerede RET godt i version 2.0, men det er klart, at 3.0 kører lidt hurtigere. Jeg synes ikke du bør være bange for at tage en 2015-model. HDR på LCD-skærme er ikke noget specielt, da de ikke kan styre lyset lokalt nok, så det behøver du ikke være ked af at miste. Vi kommer ind på det i mange af vore anmeldelser fremover.
Af Grandahl
#231635
Så har jeg hørt den med, konen der vil have det største tv :p

Men hun har helt ret mht. Den afstand du beskriver, og du mister ikke billedkvalitet ved at skærmen er større..

Hvis du vil have at HBO er implanteret i smart tv delen er Samsung de eneste der har det.. Muligheden er jo også at vælge ex. Apple tv eller noget andet ved siden af.
Af munkebuen31
#231642
Tak for svar, Torben.
Og Grandahl: ja, yderst sjældent at det er fruen der vil have en kæmpeskærm og egentlig også sjældent at hun har ret. Men jeg bøjer mig denne gang. :)
Af rasmusbp
#231670
Jeg har lige valgt 2015 modellen til 10999 kr, en 65UF772v (elgigantens tilbud pt) frem for det nye 615 som jeg ikke synes spec om da jeg så det med HDR film...
Af munkebuen31
#231671
Rasmuspb: hvad er dine indtryk omkring 772'eren?
Kanalskift (hastighed- det går konen op i)?
Billedkvalitet ?
Web os 2.0 med opgradering?
Hvordan med sport?
Egentlig bare om du er 100% tilfreds...:)

Kent
Af rasmusbp
#231675
Sport ser jeg ikke.
Web OS 2.0 synes jeg er fantistisk og det at styre med cursoren. Dog er der IKKE mange apps, men der kan en Chromeast tage over.
Selve fjernbetjeningen er langsom om at skifte kanaler, men via web os kan du have dine favorit kanaler mærket, så synes jeg det går hurtigt.
Billedet er virkeligt flot i mange henseender. Især 4k og alt digitalt af højere opløsning.
Min antenneforening sender i meget blandet kvalitet, lige fra 5xx til 720 og 1080. Gamle ting som "Barnaby og de flyvende læger" ser ikke specielt godt ud, men alt nyere tv "nyheder, film og udseendelser" ser fint ud.

Jeg kommer fra et plasma 42" og er egentlig rimelig tilfreds. Dog bøvler jeg med at der 1-2 gange i løbet af en lang aften kommer nogle hvide snebolde i hånd størrelse i 1 ms eller 2.
LG supporten mente at det var billedefterbehandlingsfejl der kan komme en sjælden gang eller opskaleringsfejl. Jeg skal lige teste med "gamer" billedindstillingen og se om fejlen også kommer der.

Jeg har prøvet med nogle af de anbefalet indstillinger fra det her forum, det synes jeg dog er alt for mørkt, men skal lege en del mere med det.

Jeg vil sige at jeg er 99% tilfreds. Det er virkelig et flot tv og value for money.
Af rasmusbp
#231676
Glemte at sige at vi kører meget med viaplay appen som kører fint, hvor film og serier ser perfekt ud. Børne tegnefilm i lvl kvali fra VHS tiden kan dog godt hakke lidt.
DLNA stream fra min NAS er lækkert og tager film og undertekster i meget høj kvali.
4k film test via Youtube ser vildt flot ud....