Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#231480
Mit kære gamle Samsung LCD er efter ca. 8-9 års tjeneste ved at opgive ævred.
Jeg ville ønske at det lige kunne klare et år til, så det nye LG OLED B6 kunne nå at komme ned i pris, men ak, det går ikke. :(

Så nu har jeg brug for et godt råd.

Har altid drømt om et OLED TV, og vil gerne være bare lidt fremtidssikret, så kravene er HDR og 4K og 55".
Budget oprindeligt 15.000, men kan nok strække mig til 20.000. (Kigger bedende over på konen :)).

Så lige nu står valget mellem:
LG920V, det eneste OLED tv der kan honorere kravene på trods af at det er en 2015 model.
Samsung UE55KS8005: 2016 model, fladt, twin tuner.

Har læst om en række børnesygdomme ved 920V, bl.a. banding og vignetting som taler imod LG´en.
På den anden side har Samsung ikke en chance ift. sort niveauet, den er tilgengæld lidt billigere og har twin tuner.

Any good advice???
Eller skal jeg gå efter et helt tredje TV?

Hilsen
Den frustrerede TV køber.
#231482
Den er svær, men...hey: Se på den lyse side: 8-9 år ER også flot!

SUHD er, når vi skærer ind til benet, en LCD med lidt reklameglans strøet ud over sig.

Kunne være interessant med OLED. Bare for at prøve teknologien. Men et svært valg da begge er gode tv.
#231483
Hvis jeg var dig og B6 var det tv jeg rigtig gerne ville have.. De nye tv plejer at falde godt i pris i sensommeren, efterår, Black Friday, og derfra videre.

Jeg ville gå efter B6, købe et brugt tv nu, alternativ et budget tv fra 2015 til billige penge.. Når dit drømme tv kommer, smække den du køber nu i soveværelset, børneværelset, sommerhus eller hvor det nu kunne være..Og køber B6 :)
#231485
Ville også helst undgå det buede, men det er desværre det eneste OLED tv der passer med kravene.

Jep 8-9 år ER fantastisk (på godt og ondt).

Og Grandahl dit råd er spot on, og har selv tænkt tanken, men du kender ikke min kone :)
Hvis jeg køber et brugt, tør jeg væde med at det ikke bliver skiftet før om 8-9 år, for det virker jo (Wife quote) (grumble).
#231486
Minimads skrev:Og Grandahl dit råd er spot on, og har selv tænkt tanken, men du kender ikke min kone :)
Hvis jeg køber et brugt, tør jeg væde med at det ikke bliver skiftet før om 8-9 år, for det virker jo (Wife quote) (grumble).
Hvad nu hvis du blev til BIGmads i stedet for, kunne det så ændre situationen, hehe ;)
#231539
Jeg ville vælge LG 920V, der slipper du for clouding og bleeding som den Samsung højst sandsynligt lider af og det er ikke til at holde ud. Så hellere leve med de små ulemper der er ved OLED, selv mine forældre er lykkelige for at de valgte LG 910 fremfor en Samsung SUHD som de ellers havde overvejet, men de kunne tydeligt se at OLED var klart overlegent. Dog er LGs fjernbetjening ikke særligt god, virker meget billig.
#231550
FrankieBoy80 skrev:Dog er LGs fjernbetjening ikke særligt god, virker meget billig.
Af de 4 stk. jeg har er LG'en til mit TV hel klart den bedste, den kan pege i alle retninger og TV for stadig fat i det man trykker på. Samsung og Yamaha skal pege ca. over mod apparatet for at de virker.

Hvad der virker billigt er fjernbetjeningen til UBD-K8500, de 3 andre gør ikke og slet ikke LG'en (magic remote).

Det afhænger nok en hel del om hvilket produkt man har købt, hvilken fjernbetjening man få med ;)
#231560
Nu har jeg kun set KS8005 på messer og lign. men umiddelbart ville jeg nok snuppe EG920V imellem de to. Personligt ville jeg acceptere buen for at få det gode billede.

Ift. EG910V og EG920V så er 55" ikke optimalt til at nyde 4K fuldt ud, men til gengæld får man jo også HDR med i pakken. Indholdet er så småt på vej ud og HDR er altså en oplevelse på OLED.