Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
#228833
Gutter (og den enkelte gut-inde der skulle rode rundt herinde :p ), jeg skal renovere stuen i påsken og så skal jeg altså have skiftet mit gamle 42" panasonic plasma ud med et nyt 65" LED hurtigst muligt derefter.

Som jeg ser TV idag, er det ganske standard via Yousee boks og så streamer jeg dagligt fra min Synology NAS til et Samsung BR surround-anlæg, som også har lidt netflix osv. og som jeg bruger til al lyd (lyden på TV er sat på 0)
En sjælden gang imellem smider jeg noget på skærmen fra mobil/tablet/laptop med Chromecast.

Jeg kommer til at sidde ca. 4m fra TVet, så jeg vil helst ikke under 65" og det skal op på væggen, så buet bryder jeg mig heller ikke om.

Jeg har tjekket Flatpanels' købsanbefalinger, men jeg aner jo ikke hvad forskellen på Tizen, WebOs, android osv. er og om det ene opdateres mere end det andet, da jeg ikke endnu, bruger smartdelen så meget. Men jeg regner med, at det kommer jeg jo nok noget mere til, når jeg får en skærm, hvor det virker! :)

Så hvis i havde ca. 20.000 i kunne spendere på et 65" LED, hvor billede er 1- prioritet og med mit nuværende setup i tankerne, hvad skulle det så være for et, og med hvilken begrundelse?

Håber i gider give lidt input. :)
Af bromberg
#228845
Jeg havde klart forsøgt at forhandle et Panasonic CX800.
Min eneste anden overvejelse skulle gå på Sony x8500 og her kunne prisen godt være særlig attraktiv (ca 13.000).

Smart tv skal du ikke give det store for, for det du er glad for i dag, kan du ikke bruge i morgen og lad vær med at tro der kommer opdateringer fremtidige features.

Panasonic skal vælges alene på den gode billedkvalitet. (Tror mange vil være enig i min betragtning af at det er bedste LCD på markedet pt).

Det står dog til 23.000 på div hjemmesider, men det må kunne forhandles ned til 20.000 kr.
Af Grandahl
#228847
Ved jeg nu ikke, hvis jeg havde 23000 at spendere på et tv på 65", ville nu alligevel give 2000 mere og købe JS9505 fra Samsung, i min optik ligger den klasser var cx800, stort set på alle parametre..
De er i øvrigt begge anmeldt herinde på dette site:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1437567774

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1435037269

Her levnes der heller ikke tvivl om hvor den bedste billedoplevelse findes.


Det er ligefør et OLED kommer i spil som mulighed med dit budget.

Ellers vill jeg kikke på Sony 8505 eller Samsung Ju7005, disse er begge fine tv med baggrundsbelysning begge to, der reducerer chancer for clouding..

Du kan selv finde diverse test på dem, ligesom Pricerunner er et muligt værktøj
Senest rettet af Grandahl 11. mar 2016, 23:25, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
#228860
Enig med Bromberg.

"The Panasonic comfortably delivered the most accurate colours, and its upscaling of HD and SD content was right up there with Samsung’s"
(Nå'e ja. Klasser over..)

"The TX-55CX802B represents good value for money then: sit within the TV’s sweet spot, and you’ll be rewarded with deep blacks, gorgeously realistic colour rendition that’s easily the most accurate on the market, and high-quality video processing."

http://www.hdtvtest.co.uk/image/logo/hi ... mended.gif

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx55cx80 ... 294129.htm

Udsolgt...

http://www.milolydogbillede.dk/panasoni ... ricerunner
Brugeravatar
Af kthomsen
#228882
Cool, tak for tip. Det skal helt sikkert tjekkes!
Torben Rasmussen skrev:Sony X8505 skulle være på tilbud til under 12.000 kr. i 65" hos Elgiganten i næste uge.
Brugeravatar
Af kthomsen
#228909
Nu har jeg kigget lidt og da både mit surround og yousee boxen er samsung, så hælder jeg også til at skifte min plasma ud med et Samsung TV, da det vel alt andet lige, er mere automatiseret eller lettere, når de alle er fra samme fabrikant?

Og når jeg så kigger på det Sony, som Torben nævner er på tilbud fra mandag i Elgiganten, så er jeg usikker, da det vist er en 2014 model? Vil det få mange ulemper inden for de næste par år, eller er jeg unødvendigt nervøs for, at det ikke bliver opdateret mere? Er dual-tuner/optagefunktion fikset?
Er jeg helt hen i hegnet?

Jeg går ud fra at jeg de næste års tid også vil have den nye yousee boks, der forbhåbentligt kommer på et tidspunkt i år, tilsluttet, da jeg og ungerne bruger den meget til start forfra, arkiv, optage, EPG og film. Er det muligt let at gøre alle de ting med et af de TV idag, uden yousee boks og bare et CAM-kort?

Håber i kan give mig lidt input på f.eks Sony X8505 versus Samsung JU 7005 med alt det i tankerne, da prisen er omtrent den samme.

Og er buet overhovedet brugbart, når jeg sidder 4m væk med 65"? Der er vel en grund til at de begynder at gå væk fra det igen. :)
Af Mfede
#228910
Både Samsung JU7005 (den buede version 7505) og Sony X85C er anmeldt her på flatpanels. Du kan læse de to tests for at danne dig et bedre indtryk af styrkerne og svaghederne ved de to modeller.

Sony-modellen som kommer på tilbud i Elgiganten er en 2015-model, nøjagtigt som JU7005 også er det.

Jeg ville personligt ikke selv vælge et TV så buet som Samsungs modeller.
Brugeravatar
Af kthomsen
#228913
Du har fuldstændig ret. Jeg har tjekket begge de gode test på flatpanels. Men når du nu siger at Sony er 2015-model som Samsung, så er jeg lidt mere "rolig" mht. til den sag.

Jeg tror det er på tide at jeg letter den fede og tager en tur mere i butikkerne, for at se dem ordentlig an. :) Så bliver det sjovt at høre nok engang, hvor meget man skal rette på ekspedienten. ;)

Mærsi buhko!
Mfede skrev:Både Samsung JU7005 (den buede version 7505) og Sony X85C er anmeldt her på flatpanels. Du kan læse de to tests for at danne dig et bedre indtryk af styrkerne og svaghederne ved de to modeller.

Sony-modellen som kommer på tilbud i Elgiganten er en 2015-model, nøjagtigt som JU7005 også er det.

Jeg ville personligt ikke selv vælge et TV så buet som Samsungs modeller.
Brugeravatar
Af kthomsen
#228925
Så var jeg både i Elgiganten og Power. Begge steder har LG åbenbart betalt dem for at sælge deres produkter, for det var helt sikkert det mærke, de helst ville sælge. Deres største salgsargument var IPS og så stod de og bankede fingrene ind på skærmen. :D

Sony'en i Elgiganten, skulle jeg vente 15min på at få en fjernbetjening på, som ikke var den der følger med TVet, men virkede til anyways.

I POWER havde de svært ved at svare på mine spørgsmål om streaming fra NAS til TV, og prøvede at pådutte mig et LG 65UF850VAEN uden twin tuner. Det var godt nok sat ned til 15.555, fordi det er en Demo model og den sidste tilbage.
POWER kunne ikke engang levere et nyt Samsung 7005. De havde kun returnerede varer tilbage af den model, til samme pris som ny. ;;)
Fandt også ud af at POWER tager 500kr for kalibrering med en Spider. Så det er billig info man får fra flatpanels.dk, mht. kalibrering. :)
Af Mfede
#228926
Det er samme historie vi hører hver gang folk har været nede i Power eller Elgiganten. De er meget ivrige for at sælge LG på trods af, at de ikke har fået lige så gode anmeldelser for skærmene i 2015 - pånær deres OLED.
Bare ignorér dem :)
Af Ryan76
#228927
Sjovt jeg var også i Elgiganten - sælgeren anbefalede mig også et LG 65" - det var det bedste TV til alt mente han.

Noget helt andet er - at det er godt nok svært selv at se på et TV i dag. De viser jo kun de der "reklame" film som jo ser super flotte ud, men som ikke siger mig noget. Jeg spurgte sælgeren i Elgiganten om de f.eks. havde noget sport jeg kunne se, men det kunne ikke lade sig gøre.
Brugeravatar
Af kthomsen
#228928
Ja, du kan kun få HD/UHD materiale at se og med masser af Pang pang og kontrast. :)

Derfor er flatpanels.dk også ubestridt, Danmarks suverænt bedste AV-side! TAK!

Måtte også fortælle et par, der kiggede på skærme i Elgigantos, at de skulle tage sælgerens anbefalinger med et gran salt og kigge herind istedet, da han ikke kunne forklare konen, hvorfor hun fik dobbeltsyn og ondt i hovedet af forskellige skærme i butikken. O_O
Ryan76 skrev:Sjovt jeg var også i Elgiganten - sælgeren anbefalede mig også et LG 65" - det var det bedste TV til alt mente han.

Noget helt andet er - at det er godt nok svært selv at se på et TV i dag. De viser jo kun de der "reklame" film som jo ser super flotte ud, men som ikke siger mig noget. Jeg spurgte sælgeren i Elgiganten om de f.eks. havde noget sport jeg kunne se, men det kunne ikke lade sig gøre.