Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lamsn
#227485
Hej med jer!
Jeg kigger lidt efter et nyt TV, da mit nuværende er en 8-9 år gammelt. Sidst jeg kiggede efter TV, skulle man kigge efter DVB-T eller DVB-U, men jeg fornemmer at det har ændret sig en del siden da ;)

Jeg har kigget lidt på det her
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -more-info

Er det et godt TV, eller finder jeg bedre til den pris? Det er jo 4k, hvilket skulle være det nye.. Eller hvad :D ?
Er der i øvrigt nogle der kan finde målene på foden, da den skulle kunne stå på mit TV-bord?

Håber i vil hjælpe :)

MVH Lars
Af Grandahl
#227491
Bare lige for at høre, er der nogen speciel grund til du vil have så lille et tv?
Af lamsn
#227492
Jeg sidder max 2 meter fra mit TV, så jeg tænker at det ikke skal være større? Men det kan det måske godt? Men foden må max være 60cm bred, da mit tv-bord ikke er bredere end det. Skal ikke have nyt tv-bord pga min lejligheds indretning :)
Af PeterD
#227500
Til info: er CS520 556mm med sokkel/fod og 518mm uden.

Sony W755C skulle også være et dejligt tv:

http://www.computerbild.de/artikel/avf- ... 18135.html..

Du skal nok høre nogle eksperter på området, hvad du skal vælge og hvor den store forskel er, da det, ifølge tests, er 2 gode TV (på billedsiden)

Måske er det lettere/lettest at få fingerne i et Sony i Elgiganten?, og skulle der være spørgsmål/problemer har de jo butikker overalt.
Af lamsn
#227503
Okay. Ja, så er det jo bare at vælge. Det skal i hvert fald ikke være 4k i den størrelse. Det kan ikke betale sig. Tror du der er stor forskel på billedet, på det 40" Sony du sendte og det 43" jeg sendte. Synes strø 1500 er meget at give ekstra, for 3 tommer :)
Af Dr. Krieger
#227538
Okay. Har lige været i elgiganten for at se.
Manden jeg snakkede med anbefalede det her
sandsynligt at de tjenere mere på det TV eller ikke kan aflade det. samsung er kendt for at være gode til spil ikke sony. hold dig til dit første valg, dejligt TV
:)
Af LBC
#227539
Dr. Krieger skrev:
Okay. Har lige været i elgiganten for at se.
Manden jeg snakkede med anbefalede det her
sandsynligt at de tjenere mere på det TV eller ikke kan aflade det. samsung er kendt for at være gode til spil ikke sony. hold dig til dit første valg, dejligt TV
:)
Hold nu op med det sludder, Sony har været et af de absolut BEDST egnede tv'er, til spil osv. de sidste par år. Input lag, er meget lavt bla. Ja, Samsung er også gode på det område, men det er så en helt anden sag.
Af PeterD
#227540
LBC skrev:
Dr. Krieger skrev:
Okay. Har lige været i elgiganten for at se.
Manden jeg snakkede med anbefalede det her
sandsynligt at de tjenere mere på det TV eller ikke kan aflade det. samsung er kendt for at være gode til spil ikke sony. hold dig til dit første valg, dejligt TV
:)
Hold nu op med det sludder, Sony har været et af de absolut BEDST egnede tv'er, til spil osv. de sidste par år. Input lag, er meget lavt bla. Ja, Samsung er også gode på det område, men det er så en helt anden sag.
Enig. Samsung er kommet godt med, men ligger du alt sammen virker Sony som et rigtig fint bud.
Af LBC
#227545
Dr. Krieger skrev:hmmm sony reklame site eller hva...
Nej, det tror jeg ikke det er. Men når folk som dig, udtaler dig om noget, du åbenbart ikke har forstand på, er der jo nogen der må gribe ind, sådan at OP ikke bliver ledt ud i et fejlkøb.

Du skriver "Samsung er god til spil, og det er Sony ikke"
Det er decideret ukorrekt, og har intet hold i sandheden. Sony har været førende på markedet, eller tæt derpå, mht til de ting, der er vigtige for at spille på et tv.

Det eneste man kan sige dårligt om Sony W serien på dette område, er at deres 2015 modeller, har en smule højere input lag, end 2014 modellerne.

Hvis du nu læste hvad jeg skrev. Jeg skriver, at Samsung OGSÅ er gode på det område, men det gør jo ikke din påstånd om, at Sony IKKE er gode til dette korrekt?

Er du med nu?