Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Palle P
#227331
Jeg vil gerne dele en positiv oplevelse med alle, der ønsker et TV der er noget ud over det sædvanlige. Jeg skiftede min Samsung 8005 ud med LG en. Samsungen har et fantastisk billede og jeg troede egentlig ikke det kunne blive bedre. Nu mere end 2 uger efter jeg fik LG en og justeret det efter min smag, er jeg virkelig imponeret. Sort er ubeskrivelig sort og alle andre farver er virkelig fantastiske. Hver gang jeg ser HD kanaler glæder jeg mig over et billede der ikke kan beskrives, da det både er skarpheden i billedet, farverne og så kan man se tv i mange timer uden at øjnene bliver trætte. Til alle dem der er bange for OLED kan jeg kun sige, prøv det.
Af Palle P
#227332
Jeg har et periodisk problem som sker dagligt. Når jeg vil skifte kanal vises kanalen på skærmen jeg vil skifte til, men mere sker der ikke. Trykker jeg på kanalvælgeren igen skifter den. Er der nogen der kender til problemet?
Af Grandahl
#227334
Er ikke helt med? Hvis du vil skifte til kanal 3, skal du trykke to gange på 3? Eller er det når du er inde i EPG det skal bekræftes med to tryk på ok knappen?
Af Palle P
#227335
Hvis jeg f.eks ser tv 2 og vil se DR1, trykker jeg på 1 tallet på fjernbetjeningen og et billede kommer frem øverst på skærmen at jeg ønsker at se DR1, men den skifter ikke kanal til DR1. Jeg trykker endnu engang på 1 tallet og så skifter tv et kanal. Dette er kun periodisk, men sker hver dag.
Af peterandreasen
#227337
Men, men 25k er jo så også noget af en udskrivning - eller hvad du har måttet betale for det???

Jeg er på Samsung UE55js8005 - købt for 4 uger siden - og er godt tilfreds - gav 9k i Elgiganten, Næstved.

Så de to kan jo på ingen måde sammenlignes tænker jeg.
Af Palle P
#227353
Jeg gav 20000 kr. På tilbud i Elgiganten. Nu hvor jeg har begge modeller må jeg sige at LG en er de 26.000 kr værd som den lige nu koster. Oplevelsen af en endnu bedre billedkvalitet end samsungen kan ikke gøres op i penge. Man bruger meget tid på tv kikkert og måske mindst 8000 kr om året på licens og programpakker. Forskellen skal opleves før man forstår hvorfor den er merprisen værd.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#227354
Tillykke med det nye tv. Dejligt at høre fra nogle af ejerne af OLED-tv derude :)

Glæd dig til at se materiale i 4K HDR på skærmen. Hvis du ikke allerede kender siden, så prøv at hente nogle HDR-klip på: http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr

De skal bare downloades og smides over på en USB-stick. Når HDR-klippene afspilles skal du sikre dig, at skærmen skifter til HDR-tilstand (den skulle gerne gøre det helt automatisk).
Af Theiswi
#227359
Tak for dit besyv med hvordan skærmen er! Jeg går selv og lurer på modellen, men kan ikke helt beslutte mig for om 4K og hdr er de 8000 mere værd.

920 koster 20.000 dkr i Malmø hos næsten samtlige forhandlere, og 910'eren har været til 12.000 både i DK sidste uge, og hele sidste måned i SE.

Jeg synes godt nok at det er en svær beslutning! 55' er måske lige på vippen til at kunne retfærdiggøre 4K, og har aldrig oplevet HDR.

Nogen der kan lede mig på rette vej?
Af Palle P
#227366
Måske er det ikke mig der skal give gode råd, for jeg vil sige køb det og bliv positivt overrasket. Jeg er også begejstret for designet uden ramme og en fod hvor tv et ser svævende ud. 910 er mere klodset i mine øjne.
Skal jeg sige noget negativt er det måske den meget blanke, kul sorte skærm, når det er slukket. Når jeg går forbi skærmen ser det ud som om jeg bliver forfulgt. Tror det er buen det er skyld i det. Men selv om det muligvis ikke er helt perfekt, glæder jeg mig over det som er så fantastisk.
Af KBW
#227372
Rasmus Larsen skrev:Tillykke med det nye tv. Dejligt at høre fra nogle af ejerne af OLED-tv derude :)

Glæd dig til at se materiale i 4K HDR på skærmen. Hvis du ikke allerede kender siden, så prøv at hente nogle HDR-klip på: http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr

De skal bare downloades og smides over på en USB-stick. Når HDR-klippene afspilles skal du sikre dig, at skærmen skifter til HDR-tilstand (den skulle gerne gøre det helt automatisk).

Den downloader intet, er det fordi jeg er på MAC og man skal højreklikke eller et eller andet PCsk?
Af KBW
#227385
Rasmus Larsen skrev:Tillykke med det nye tv. Dejligt at høre fra nogle af ejerne af OLED-tv derude :)

Glæd dig til at se materiale i 4K HDR på skærmen. Hvis du ikke allerede kender siden, så prøv at hente nogle HDR-klip på: http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr

De skal bare downloades og smides over på en USB-stick. Når HDR-klippene afspilles skal du sikre dig, at skærmen skifter til HDR-tilstand (den skulle gerne gøre det helt automatisk).
Øv min 920'er vil ikke afspille dem. De eneste hdr indstillinger man kan sætte er for hdmi indgangene? :((
Af FlatBean
#227388
Vedr. skift af kanaler....
Min remote taber også et klik engang imellem. Har kun oplevet det på ring klik, og klikker jeg igen, så virker det.
Har snakket med support om det. Lånt en anden, som ikke gjorde det, fået den ombyttet, men den gør det også :-/
Mener ring er IR, og har ikke oplevet det på BT, og aldrig fra Android App'en, så tænker, at nu lever jeg med det nogle måneder, inden jeg brokker mig igen :-)