Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#222799
Sidder spændt og satser på et godt tilbud til Black Friday på enten Sony 55X8505C eller Philips 55PUS7600 men hvornår kan man forvente at butikkerne frigiver deres tilbud til Black Friday?
#222803
Jeg har faktisk netop siddet og forsøgt at skabe overblik. Jeg har også været i kontakt med en del butikker. Generelt starter de kl. 00.00 natten mellem torsdag og fredag og mange afslører først tilbud samme tid, så det er nok en god idé at lave en liste på forhånd, så man ved hvad man søger og hvad normalprisen er.

Enkelte butikker afslører tilbud på forhånd og enkelte tyvstarter. En artikel med et overblik kommer online i morgen eller fredag :)
#222806
Og der er ikke kendskab til andre tests af denne som kan give en indikation?

Hvordan er Flatpanels generelle holdning til Ambilight? Er det bare lir, eller giver det rent faktisk en bedre oplevelse (tænker erfaringer fra tidligere tests)?

Desværre tror jeg ikke der bliver de store Black Friday tilbud på Philips 55PUS7600, da den ikke er så udbredt endnu og tænker sandsynligheden for et rigtig godt tilbud på Sony 55X8505C nok er noget større, også i og med at det for få uger siden var på tilbud til 7.999,- hos Wupti og Elgiganten så jeg vil da som min. håbe på at dette tilbud gentages!
#222807
Jeg har ikke set en omfattende test, men vi har hørt fra et par ejere, som har taget chancen og købt PUS7600. Generelt lyder det til at de også kæmper med nogle problemer, der relaterer sig til Android TV - ligesom på Sony's skærme og Nvidia Shield-boksen. Det bliver jo nok rettet på et tidspunkt, men hvornår er spørgsmålet. Se evt. vores twitter, hvor Kevin Lund har skrevet til os tidligere på ugen.

Ambilight kan godt give stemning, men vores generelle holdning til det er nok, at farve-delen af Ambilight, som følger billedet på skærmen, mest er lir. Vi har derimod ikke noget imod "bias lighting"-konceptet som helhed - atså det at have et varmt hvidt lys bag skærmen. Det kan hæve billedoplevelsen.
#222834
Og hvis man har Philips hue i forvejen men ikke ønsker Philips TV så kan man jo købe en Philips hue light strip og klæbe bagved ens TV... Præcis for at give lidt hyggebelysning bagved og op ad væggen. Hvis du benytter kodi på dit mediecenter så kan du koble hue på, så når du starter en film så fader alle lys ned og slukker og fx. Din light strip bagved tv'et har hyggebelysning. Når du pauser og stopper så tænder de andre igen... Der er mange muligheder...
#222852
Godt at høre Philips endelig "tør" sætte PUS7600 på testbænken :) Jeg købte en 65PUS7600 for 3 uger siden og Googles software har nu været rimelig stabil - det samme kan man dog ikke sige om fjernbetjeningen!

Men nu kan man jo bare håbe på en ny firmware i næste uge med fejlrettelser, som Philips så også sørger for at ligge på jeres testeksemplar :D
#222902
Gil skrev:Godt at høre Philips endelig "tør" sætte PUS7600 på testbænken :) Jeg købte en 65PUS7600 for 3 uger siden og Googles software har nu været rimelig stabil - det samme kan man dog ikke sige om fjernbetjeningen!

Men nu kan man jo bare håbe på en ny firmware i næste uge med fejlrettelser, som Philips så også sørger for at ligge på jeres testeksemplar :D

Hvad har problemet været med fjernbetjeningen?