Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#217633
Hej!

Købte i september 2012 dette TV hos Giganten: Grundig 47 VLE9279WP - og har egentlig været vældig tilfreds - udover at der de sidste par uger har været noget knas på forbindelsen til vores Stofa kabel tv (signalet falder ud hver 1-2 sekund eller er helt væk).

I mandags blev jeg enig med fruen om at ringe til Stofa, for at se om de kunne få styr på deres skidt snart (der har tit været problemer med nedetid på både TV og internet), men Stofa mente at deres systemer kørte som det skulle. Jeg bedte om at få en tekniker ud, fordi det mente jeg bestemt ikke.

I dag kom han så, og konstaterede at det virkede fint hvis han smed kablet i en Stofa Smart TV boks (DVB-C boks af en eller anden art) og konkluderede hermed at det var TV'et der ikke virkede.

Kan det virkelig passe at sådan en tuner bare står af lige pludselig - TV'et er trods alt 2,5 år gammel - jeg havde håbet den holdt længere... :(

Er der nogle der har erfaringer med at skifte sådan noget? Kan det evt. have været noget torden/lyn som var for nogle uger siden?

Hvis der er nogen der har nogle tips til hvad jeg kan prøve, før jeg dødsdømmer TV'et, så sig endelig til!

Jeg har forsøgt at opdatere til nyeste software allerede.
#217635
Hej, trist med dit TV

Men nu fik du ham selvfølgelig til at tjekke signal kvaliteten, så han ikke bare satte en boks på, i håb om at sælge sådan en lille dengse til dig?

Der er mange ting som kan give signal problemer, også selvom det "har virket". Altid sørg for man har HF-tætte stik, kabler og fordelere.

Der findes også tolerancer, og dit TV kan have et andet end boksen fra Stofa.

Håber du finder en løsning, nogen gylden løsning til dig har jeg desværre ikke.
#217642
Alt elektronik kan brænde af. surt når det sker.

Men som du også har fået anbefalet over på et andet forum. så køb evt en anden dvb-c boks eller køb nyt tv.
Rep. kan ikke betale sig.

Men du kunne måske prøve tv hos en nabo som også har stofa for at se om problemet ligger lokalt i din kabel installation.
#218317
Tusind tak for jeres svar - desværre fik jeg ham ike til at tjekke signalkvaliteten, da hans måde at kontrollere om fejlen var i mit udstyr var at smække hans egen boks på signalet, og der var billede der.

Jeg forsøger at smide en "ordentlig" boks på væggen, og ser om det hjælper - den har vidst et par år eller 10 på bagen.