Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SimsB
#216996
Hej...

Fik købt mit nye Samsung JU6475 UHD :-)

To issues, som er ret frustrerende!!!
1: DLNA - streaming til fjernsynet trækker ikke srt filen med ved MKV afspilning? Min anden Samsung 8005 tager uden nogle problemer srt (subtitles) med - så hvorfor kan et nyere fjernsyn ikke det?
2: Youtube app åbner ikke - den stopper i login billedet og bliver stående. Andre apps virker udmærket, så det er kun youtube, som ikke virker.

Jeg opdaterede fjernsynet til seneste firmware 1204 - og det virker fortsat ikke!!

Simon :(
Brugeravatar
Af hans123
#217000
Der er nok ikke så meget at gøre.

Samsung har tit sådanne problemer. Håb på en forbedring ved næste opdate
Af SimsB
#217003
Sjovt du nævner det - sælgeren i Elgiganten sagde netop, at Samsung var stærke på software delen og man sjældent oplevede udfordringer med dem.
Brugeravatar
Af hans123
#217004
prøv at bruge 10-15 minutter på diverse forum og læs om Samsung software problemer. :D

Elgiganten er ikke rådgiver, men sælgere
Af SimsB
#217032
Den blev også installeret, men fejlene er stadig de samme. Meget underligt! Mit 1 ½ år gamle Samsung kører upåklageligt med srt filer, når der streames via DLNA. Men et nyt fjernsyn, som alt andet lige, burde få flere muligheder end færre, kan tilsyneladende ikke det, som man som minimum forventer - og som også fremgår af understøttede formater i deres egen manual.
Af kim4220
#217041
Den eneste der er stærkere på software end Samsung er LG, de har så deres egne problemer. Når Android TV kommer rigtigt på Sony og Philips, så kan det være der sker noget der :)
Af SimsB
#217045
@pulsedriver - jeg formoder, at det er softwaren på Samsung som har en mangel? Det afhjælper Serviio/PS3 MS vel ikke? Jeg bruger i dag en Synology NAS server, som på intet tidspunkt har givet udfordringer på mit gamle tv (2013).

Det er de samme MKV filer, som ikke får srt filen med på det nye tv, når jeg streamer. - eller hur?
Af nmp
#217097
Jeg har også lige købt dette TV, og jeg har også et par issues:

-Nogle punkter i menuen kan ikke længere vælges. Eks. 'Udsendelse' er pludselig markeret med gråt, selvom det virkede den anden dag. LØST: ved at hive stikket ud og tænde tv'et igen ::l
-Der opstår fejl i Netflix hver gang jeg 'spoler' frem. Virker dog på min PS4.

Nogle der har oplevet noget lignende?

Edit: Jeg kører FW 1211
Af SimsB
#217215
Jeg har ikke oplevet, at nogle udsendelser bliver markeret med gråt, men jeg har oplevet det samme med Netflix som dig.
Umiddelbart kan det også hænge sammen med WiFi signalstyrken, tænker jeg.

Jeg har stadigvæk ikke fået afhjulpet det med srt filerne, desværre. Forsøgte med installation af Synologys egen app DS Video på Samsung TV'et. Det får heller ikke srt filerne med og dem, som man kunne hente via open source var ikke synkroniserede, så det var noget værre bras.

Men udover det - så er det det rigtig fedt tv, men lækker knivskarp skærm!!