Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af urbananen
#201199
Ved ikke om jeg har sovet det sidste halve år, men det er nu sjovt at se prisen på denne lækre skærm falde så drastisk.
sidst jeg så på LG 55" curved OLED, mindes jeg en pris på 89.000.
Faldt så i dag over samme skærm i tilbudsavisen til 34.999 .
Det vare jo ikke længe før skærmen kan betales af os i middelklassen.
Formoder prisen er faldet så meget pga. de nu satser på 4K OLED, og skal af med de allerede forældede udgaver, (6mdr efter langsering) :p

ADMIN EDIT: Tråden har udviklet sig til at handle om OLED-tv fra alle producenter, så titlen på tråden er omdøbt.
Af StoneColdO
#201203
Du kan faktisk få selvsamme tv til 28999,- nu. Det er meget fristende, selvom jeg allerhelst ville have et ikke-kurvet.
Brugeravatar
Af Infinity
#201212
Skærmen lå i starten på 60k kr., men kom forholdsvis hurtigt ned i 40k kr. Og nu altså 35k kr. i Bilka.
Jeg vil da gerne vide hvor den fås til 29k kr. og tror godt det må nævnes, s længe det ikke er direkte reklame.
Af ramlas
#201218
Har lige været i elgiganten Aalborg og fortalte om prisen på 35000 kr. I Bilka. Det kan ikke lade sig gøre sagde de, da det er billigere end deres indkøbspris. Men de var da også mere interesseret i at sælge den nye kurvede samsung uhd til mig, + sælgeren sagde oled var sat på pause både af samsung ( hvilket er rigtigt) men også af lg, hvilket er usandt iflg. Artikel her på siden. Rasmus hvad er bedst, uhd samsung eller full HD på oled.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201219
LG har ikke sat OLED på pause. De har nye modeller på vej, men de har tidligere sagt at de nuværende bliver på markedet i 2014, så jeg tror de er her til i hvert fald sensommeren eller efteråret, hvor der jo ofte tilføjes lidt high-end skærme.

Imellem de to - Samsung UHD LCD-skærme og LG's OLED-TV - ville jeg selv vælge sidstnævnte hvis jeg ikke skævede til prisen. Men forskellen er jo stadig ret markant selvom LG's OLED-TV nu kommer under 30.000.
Af urbananen
#201265
Infinity, det er her fra jeg mindes prisen på 89.000 .
curved stod åbenbart til 80.000 ifølge nyheden, men faldt allerede mange tusinde kroner inden det kom i butikken.
Det er en fornøjelse at høre at Elgiganten har svært ved at følge med.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201266
Ja, den kurvede startede på 80.000. Den flade "Gallery" på 90.000 kroner.

Der er godt nok sket noget siden da.

Prisen lige nu ligner dog et tidsbegrænset tilbud, men det gjorde faldet til 40.000 kroner også i sin tid.
Af StoneColdO
#201653
Hvad anser du som årsagen til denne rabat - jeg antager det er lagervarer de sælger ud af, og de må have været en del dyrere.

Og den flade variant ser ikke umiddelbart ud til at komme ned i samme lave pris.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201654
Det er blot en kampagneperiode, hører jeg. Officiel pris er stadig 39.999,-

Men som jeg forstår det, så kan LG nu komme under 30.000,- for første gang. De tester nok markedet af lige nu, kan jeg forestille mig.
Af StoneColdO
#201655
Det er ihf et niveau som gør det væsentligt mere attraktivt. For mig personligt, ville jeg have hoppet på hvis det var den flade model.

Når man som så mange andre står for udskiftning af et ellers velfungerende 7-8 år gammelt Philips 9732 - og ikke hører til typen, der mener at UHD er værd at satse på, kunne det være sjovt at prøve OLED og dette umiddelbare glimrende tv.

Alt vil formentlig være en massiv opgradering for mig uanset hvad :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 191