Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er Samsungs håndtering af sagen i orden?

#191591
Nedenfor er en kopi af det brev som Bilka, hvor jeg har købt mit nye Samsung 46' F8005, har bedt mig om at sende til Dem grundet mit fuldstændige uacceptable sagsforløb hos Samsung support.
Hej,

Som lovet vender jeg tilbage med lidt oplysninger om forløbet med Samsung support. Overordnet står det klart, at Samsung support samt Service Center Gruppen reparerer TV uanset om det er nyt, antal af fejl, og at reparationerne gentages i det uendelige, hvilket må være forbi man nægter at tage et TV retur. Dette gøres i strid med købeloven, men som forbruger oplever man, at selv med reference til købeloven, så modsiger chefen for samsung kundeservice, Klaus Kristiansen, sig denne, mens Service Center Gruppen pludselig ændrer forklaring og medgiver, at de kun har 2 gange til at forsøge at reparere et TV.

Når man henvender sig til Samsung support får man hverken mulighed for at svare på sin e-mail henvendelse og ej heller et reference nummer. Desuden påstår Samsung, at de ikke kan tale sammen med Service Center Gruppen, som udfører reparationerne, og allerede her får man som kunde en dårlig oplevelse. Det bliver ikke bedre af, at Samsung support heller ikke gemmer historikken i ens sag og fx beder kunden om selv at henvende sig til Service Center Gruppen, dog uden at angive hverken tlf.nr., referencenr. eller hvem man skal tale med. Her stiller man som forbruger spørgsmålet, hvorfor skal jeg kontakte Service Center Gruppen, når jeg allerede har kontaktet Samsung support, hvor fejlen er beskrevet? Når man så kontakter Service Center Gruppen, så beder Service Center Gruppen om, at man igen kontakter Samsung support og afklarer de spørgsmål man har vedr. reparationen!?! Hos Samsung support kan man så starte forfra, idet man jo ikke har noget referencenr. og Samsung support gemmer jo ikke ens tidligere henvendelser fra e-mails!

Da jeg beder om at tale med en ansvarlig person hos Samsung support får jeg dette link (i stedet for en person): http://samsungvoiceofcustomer.com/ , her refererer man til købeloven, og skriver, at man som kunde kan vælge at få et nyt TV medmindre der er tale om, at det er uforholdsmæssigt dyrt at ombytte, hvorved Samsung kan vælge at reparere TV’et. Da jeg senere lykkes at komme igennem og taler med Samsungs kundeservicechef Klaus Kristiansen, konfronterer jeg ham med dette, hvorved han holder fast i, at det vil være uforholdsmæssigt dyrt at ombytte mit nye TV, men afviser at uddybe, hvilke omkostninger der er tale om. Tager man med i betragtningen, at mit nye TV allerede var blevet repareret en gang on site i 3 timer og igen skulle repareres, afviser Klaus Kristiansen igen, at mit TV kan ombyttes til et nyt. Endvidere holder Klaus Kristiansen fast i, at Samsung kan reparere lige så mange gange de har lyst til, og henviser til købeloven!!! Ifølge Klaus Kristiansen er der altså ikke en grænse på 2 reparationer som jeg inden samtalen på skrift får meddelt fra Samsung support. Klaus Kristiansen bliver dog også godt sur, da jeg refererer til den medarbejder, som har skrevet, at Samsung må prøve at reparere 2 gange og herefter skal ombytte TV’et, og Klaus Kristiansen beder om vedkommendes navn. Jeg udleverer navnet på den person hos Samsung support, der har skrevet til mig, men jeg har det dårligt med, at vedkommende nu bliver irettesat af sin chef for at have angivet mine rettigheder (som jo er rigtigt angivet ifølge købeloven).

Ovenstående er kun et resume af mine henvendelser til Samsung, men mine oplevelser har udelukkende været dårlige, og jeg finder det katastrofalt, at chefen for Samsung kundeservice Klaus Kristiansen fuldstændig afviser mine rettigheder. Dertil kommer så Service Center Gruppen, som også til at starte med informerer mig om, at de må reparere i det uendelige på mit nye TV, og at det er Samsungs politik, men de ændrer i det mindste pludselig historie, når jeg refererer til købeloven, og anerkender så de 2 gange. På trods af dette vil man dog heller ikke her ombytte TV’et. Undervejs i forløbet hører jeg hele tiden Samsung sige, at de yder en ekstra service, idet de reparerer on site, men jeg har svært ved at se, hvilken ekstra service der er tale om, når jeg som kunde skal holde reparatøren med selskab og hjælpe ham i 3 timer, mens reparationen står på, hvorefter hele processen skal gentages, da reparatøren ingen reservedele har med sig.

Fejlen jeg henvender mig med til Samsung support:
- HDMI indgangene er periodisk ustabile.

Fejl som tekniker konstaterer on site, men som han ikke kan reparere:
- Kamera defekt.

Teknikeren udskifter hele indmaden i TV’et, men endnu en reparation on site skulle udføres for at skifte det defekte kamera. Desuden viser det sig efterfølgende, at HDMI-fejlen stadig forefindes! Da jeg igen igen kontakter Samsung support og herefter Service Center Gruppen samt henviser til historikken, afviser man igen igen at ombytte TV’et og holder fast i, at det skal repareres!

Jeg har vedhæftet:
1. Foto af den periodiske HDMI fejl, hvor opløsningen er 640x480 i stedet for 1920x1080 på en tilsluttet Xbox, og der ingen lyd er (på HDMI2, hvor en pc er tilsluttet kunne TV’et slet ikke finde source). Fejlen kan kun rettes ved at slukke på el-kontakten for alle enheder i 10 min (hvilket virker indtil fejlen så pludselig dukker op igen).
2. Svar fra Samsung support, som foruden at være dårligt ej heller indeholder referencenr. eller svarmulighed (jeg ringer herefter og har derfor ikke mere på skrift fra denne omgang).
3. Svar fra Samsung support vedr. min første klage over fremgangsmåden. Her svarer Samsung bl.a., at Samsung har 2 reparationsforsøg ifølge købeloven, hvilket chefen Klaus Kristiansen senere hen afviser som forkert!
4. Svar fra Samsung support på min sidste henvendelse, hvor jeg selv skal kontakte Service Center Gruppen, men man angiver hverken tlf.nr. eller referencenr.!
Jeg har nu fået hjælp fra Bilka hos hvem jeg har fået en super service, og fået et nyt TV, men jeg mistænker Samsung for at sælge refurbished/reparerede/ombyttede TV som nye, da mit nye TV dels havde en skrue der stak halvt ud fra bagpanelet, en remote der allerede var connected samt et marginalt dårligere billede (mere støj) end det forrige TV.