Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tazzyted
#144152
Hejsa,
Jeg ved godt du specifik efterspørger 2011 modellerne og erfaringerne med dem. Jeg har dog et 55'' C8705 fra 2010 med en WD 500GB 2,5'' USB HD sat til og det har virket i over 1 år uden nogen problemer overhovedet! har aldrig mistet forbindelsen til den eller skulle formatere den, det virker 100% (7-9-13) på den stadig bliver ved med det ;)

Bare lidt info i kontrast til de andre ikke så positive resultater :)
Af steffenj
#144158
kaja69 skrev:Definer "ikke haft nogle synderlig problemer". Jeg mener, har du oplevet udfald?

Du har nok en pointen mht. strøm, men det er bare ikke særlig smart.


Jeg har ikke haft nogle af de problemer de andre beskriver. Selv efter min kæreste pillede harddisken fra formaterede den ikke. Det eneste der ikke er helt i top er at jeg har benyttet en yousee boks før også produceret a samsung og den er altså en del hurtigere at navigere rundt med også virker EGP på den modsat Samsung skærmene hvor det virker meget sløvt.
Af kaja69
#144205
Tazzyted, lyder godt, hvad er det præcis for en model du bruger?
Af kaja69
#144231
Ok, tak. Det er en model uden egen strømforsyning ikk'?

Nu har jeg fået svar fra Samsung support, og man kan godt glemme at bruge USB sticks:

Most USB sticks are NOT supported for recording, supported only those sticks which are EQUAL OR GREATER than 2GB and CAN Read @20Mbps and Write @34Mbps - other USB sticks are good only for supported format file PLAYBACK -> recommend portable HDD instead of a USB stick for recording, ensure HDD has 5400 RPM speed. USB sticks and USB portable HDDs used for supported file PLAYBACK must be FAT16 or FAT32.

HDD Format and Test: HDD Formatting is always needed, this HDD will be erased and after format this HDD can be used only with this TV PVR function. To avoid full formatting BP can create different partitions on his portable HDD (on a PC) and use one of the Partitions for PVR functionality and other partitions for movies, music, photos. Note: test means USB stick / HDD speed test (can it do Read @20Mbps and Write @34Mbps or do 5400RPM?).

In D series: to repeat Format/ Test / Error check- goto SmartHub-> Recorded TV- > use Device Management icon in the upper right corner.
Senest rettet af kaja69 3. aug 2011, 10:44, rettet i alt 1 gang.
Af kaja69
#144235
Klart nok, strøm skal der til :) Men den har ikke en ekstern strømkilde mener jeg.
Af kaja69
#145807
Jeg fik købt en Samsung M2 disk uden ekstern strømforsyning og det fungerer fint, ingen udfald over 2-3 ugers anvendelse af både optage og pause.
Af JensS
#150757
Hej :)

Købte UE40D6505 i sommers samt en WD 320 GB 2.5" USB harddisk. Harddisken er blevet slettet tre gange indtil videre - ca. med en måneds mellemrum :(

Frustrerende at miste alle sine optagelser gang på gang og at man ikke engang kan lave backup af dem :((

Har snakket med Samsung Support som anbefalede firmware updates og nulstilling af fjernsyn. Men selv seneste firmware update gjorde desværre ingen forskel. (Samsung har ej release-notes med deres updates hvilket er utilfredsstillende.)

Kom i kontakt med en tekniker som ville skifte motherboard ud i fjernsynet. Men da der samtidig var kommet ny firmware blev vi enige om at prøve det først. Men desværre blev harddisken slettet en uge efter. Så jeg må i kontakt med Samsung igen... Tvivler dog på at det er et hardware problem :S

Måske skulle man prøve en ande USB harddisk. Dog lidt træls at man skal ud og købe en til uden reelt behov.
Af TYBO
#150763
Nogen der kan anbefale andre mærker der har PVR som virker fint.
Det skal helst være en billig ca. 42"
Af Chaui
#150773
JensS skrev:Hej :)

Købte UE40D6505 i sommers samt en WD 320 GB 2.5" USB harddisk. Harddisken er blevet slettet tre gange indtil videre - ca. med en måneds mellemrum :(

Frustrerende at miste alle sine optagelser gang på gang og at man ikke engang kan lave backup af dem :((

Har snakket med Samsung Support som anbefalede firmware updates og nulstilling af fjernsyn. Men selv seneste firmware update gjorde desværre ingen forskel. (Samsung har ej release-notes med deres updates hvilket er utilfredsstillende.)

Kom i kontakt med en tekniker som ville skifte motherboard ud i fjernsynet. Men da der samtidig var kommet ny firmware blev vi enige om at prøve det først. Men desværre blev harddisken slettet en uge efter. Så jeg må i kontakt med Samsung igen... Tvivler dog på at det er et hardware problem :S

Måske skulle man prøve en ande USB harddisk. Dog lidt træls at man skal ud og købe en til uden reelt behov.
Tror ikke du skal regne med at nogen tekniker eller Samsung selv kan fixe det. Tror det at harddisken en gang imellem skal formateres er noget man må leve med. Kender ingen der har haft en C eller D serie uden dette problem. og har selv haft problemet på min C model og min D model.

Har formateret min 1 gang siden juni/july. så gør ingenting for mig, optager kun hvis jeg ikke selv er hjemme til at se noget. og så ser jeg det typisk dagen efter.
Af krongas
#150908
Jeg har et Samsung ue46d6505, og har en verbertin 500 gb 2,5" fast tilsluttet til pvr.
Har aldrig hafr problemer, og den optager rigtigt meget, og der bliver slettet og redigeret og gemt på harddisken.

Hardisken er ovenikøbet meget lydsvag, kan kun høre et lille bip når tv slukkes.

Så altså ingen problemer i mit tilfælde.
Af kaja69
#150958
Hm... min Samsung disk har kørt stabilt hele tiden.