Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
#132121
Mysen skrev:Jow jow...."kravende" er en fejl, det skal jeg gerne stå ved. Og jeg har uden tvivl mange andre fejl i andre tråde, men sådan går det nogle gange for hurtigt ;)

Dog må du gerne finde en eller forklaring på, hvornår inobjektiv er et rigtigt ord, hvis du ikke vil godkende min påpegelse ;)

Men du har ret, det handler ikke om sproget.
Jeg ville godt kunne forstå, hvis du rent konstruktivt forklarede trådstarteren, hvorfor DU ville fravælge et plasma. Problemet er bare, at han skal acceptere et kompromis eller 2 for at gøre det, når budgettet er så beskedent til et så stort tv. Derfor er det upassende at sige "hør ikke på fanboy'en, Plasma ruinerer dig i strøm" når han faktisk ikke har reelle alternativer. - Selv om han selv foreslår LCD i overskriften.

Jeg har læst din kommentar til Phaerox i den anden tråd, og her synes jeg faktisk, at du fremstår mere sympatisk med gode eksempler på, hvad der står for og imod begge modeller. Man kan dog godt se, at du ikke kan forholde dig helt subjektiv, da du er en af dem, der kan se, at et plasma blinker, men du nævner da, at de 4" er værd at tage med.

I denne tråd er der bare intet konstruktivt i dit indlæg. Det er ikke første gang, at det sker, og det er nok også derfor, jeg lidt barnligt kommer ind og ordkløver... ;)
Jeg kigger lige i Den Store Danske og vender tilbage. Men jeg vil da indrømme, at subjektiv er et bedre ord end inobjektiv. :)

Jeg kan godt være objektiv, men vælger ikke at gøre det i dette tilfælde, da plasma-fanboy er så ensporet i sine indlæg. Føler, at jeg er nødt til at skabe balance, fight fire with fire, du ved... Jeg er da glad for, at du også har set, at vi har med en fanboy at gøre. De erfarne af os kan godt se det, men problemet er, at nye brugere ikke kan se at det er en fanboy og vil tage hans ord for gode varer. Så kan de jo lige så godt spørge i Bilka eller Føtex, om hvad det bedste tv er.

At jeg kan se plasma-flimmer, gør mig ikke inhabil. Hvis du lægger mærke til det, har jeg aldrig i mine indlæg nævnt plasma-flimmer som et minus, fordi jeg ved, at mange folk ikke ser det. Mener også, at jeg er mere objektiv end de fleste, da jeg har haft en del tv hjemme, de fleste plasma. Du har f.ex. et C7705. Jeg ville af princip aldrig købe det tv, fordi jeg mener at Samsung pisser på deres kunder ved ikke at ville ordne buzz og Hz problemerne. Gør det dig uegnet og dine holdninger intet værd, fordi du vælger et tv, der i mine øjne, har så store mangler?

Jo, overordnet set, får man bedst billedkvalitet med plasma, især ift. pris. Jeg foreslår da også folk IRL, at købe plasma, hvis man skal have mest kvalitet for sine penge. Dog er det Panasonic, jeg foreslår, da de ikke har så mange mangler som andre plasma. Jeg mener bare, at LCD/LED er det mindste af to onder, hvis det ikke skal være så billigt som muligt. Og selv når det skal være så billigt som muligt, er det ikke altid, at plasma er det bedste valg. Folk på dette forum glemmer alt for ofte, at man sagtens kan få lækkert design, spare strøm OG få god billedkvalitet ved at vælge LCD/LED. Som jeg skrev tidligere, er 95 % af svarene herinde: plasma. Det er i øvrigt de færreste mennesker IRL, som går op i shadow-detail, gamma, gråskala, osv. For mange mennesker, betyder design mere end billedkvalitet. Det er et faktum, og undersøgelser har vist det. Ellers ville Samsungs LED modeller ikke sælge så meget. Jeg synes at G20 er et fremragende tv, men hvor mange fravælger det pga. "grimt" design?

Anyway, nok om det. Jeg endte alligevel med at skrive i endnu en "hjælp, hvad skal jeg købe?"-tråd. :p
Af metallica2
#132126
Jeg har haft kigget på det super fede fjernsyn der :-)

Men hvad gør det der bluetooth i det?

Og nu kan jeg se det er en 2010 model inde på Cinemagic.dk så vil de kunne skaffe det 6 måneder frem endnu?
Af PhDream
#132131
De nye modeller er lige på trappen. Nogle, bl.a. Sony, er allerede ude i butikkerne. De "gamle" modeller vil ikke være at finde i butikkerne ret længe endnu, 2-3 mdr. højest. Men du vil (næsten) altid kunne finde dem brugt.
Af Phaerox
#132155
Der vil uanset hvad du køber, hele tiden dukke en ny model op eller et bedre tilbud på samme type TV osv.

Man kan altid vente, men ærlig talt så kan man også blive ved med at vente. Der er gode penge at spare på de "ældre" modeller da sortimentet bliver udskiftet i øjeblikket, men som PhDream siger er de nok heller ikke på hylder/lagre ret længe endnu..

Men Køb det hvor du mener du får mest for dine penge NU!. Du kan aldrig rigtigt totalt sikre dit valg inden for elektronik alligevel. Der er Pros & Cons på både LED/LCD & Plasma, og der er mærkekrig og feature krig.

Kig dig for og se hvad du reelt har behov for, mht. 3D, ekstra udgange, ekstra features som du måske reelt aldrig kommer til at bruge. For mange gange er det desværre det man betaler for, ligesom man mange gange betaler for "Salestalk" altså ting som lyder godt i folks øre men reelt ingen eller meget lidt effekt har på billede og lyd f.x.
Af MKT
#132157
metallica2 skrev:Jeg har haft kigget på det super fede fjernsyn der :-)

Men hvad gør det der bluetooth i det?

Og nu kan jeg se det er en 2010 model inde på Cinemagic.dk så vil de kunne skaffe det 6 måneder frem endnu?
Som de andre siger. Køb inden så længe. Et halvt år tror jeg er udelukket.

Bluetooth gør at du kan tilkoble bluetooth enheder til dit tv eks. hørebøffer.
Af metallica2
#132241
Fedt :-)

Så jeg kan slutte alle hovedtelefoner til der har bluetooth?