Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Så du mener ikke responstid har noget med gaming at gøre ? :(

Skal vi ikke bare lade den ligge.
Testen kan man jo selv læse igennem.
Af THM
responstid er kort sagt hvor hurtigt panelet respondere altså kan tænde og slukke for pixels.
input lag er hvor lang tid billedbehandlingen tager, altså hvor lang tid det tager fra signalet kommer ind i tv'et til det bliver vist på skærmen.
Af Swingking
Jeg får tvet i morgen glæder mig rigtig meget ... men du er glad for din og det hele ikke ? hvilken indstillinger bruger du på den ? og er der ikke noget med st den først skal køres ind i 150 timer inden man ændre instillinger på den ? ved du om den understøtter DTS lyd via Mkv filer over netwærk via nas server eller om man kan kører lyder i gemmen reciver fra tvet og få lyder den vej ?
mbm skrev:så fik jeg leveret og hængt 60PZ950 op.

Er positivt indstillet indtil videre.
Der er sku sket meget på TV udviklingen siden mit sidste tv (LG 42PG6000) :p

Synes designet er superfedt, og det buzzer ikke.
Har sat indstillingerne her fra flatpanels testen, og synes billedet står super... Men jo der mangler måske nok lidt sort.
Så er der alt det smart-tv... jo det er da "smart" med ved nu ikke om jeg vil bruge det.
Jeg installerede Plex på min pc og tvét finder fint mine film og afpiller dem over netværket, så regnede med min wd tv kunne droppes. Men problemet er bare at jeg ikke kan ændre audio og undertekst spor. Men hvis det laves i en senere firmware update, så er det et superfedt mediecenter også :D

En anden ting som jeg ikke overhovedet havde troet ville have interesse var 3D delen, men efter at have set en lille bid a IMAX under the sea 3D må jeg sige at det var sku vildt.

Så alt i alt er jeg so far godt tilfreds med LG topmodel 2011 til kun 12.000kr
Synes man får meget skærm for pengene. Og 60" er slet ikke for stort. Men mon ikke det her tv holder nogle år fremover, så næste TV kunne blive et 80-100" OLED :p :p
Af mbm
Swingking skrev:Jeg får tvet i morgen glæder mig rigtig meget ... men du er glad for din og det hele ikke ? hvilken indstillinger bruger du på den ? og er der ikke noget med st den først skal køres ind i 150 timer inden man ændre instillinger på den ? ved du om den understøtter DTS lyd via Mkv filer over netwærk via nas server eller om man kan kører lyder i gemmen reciver fra tvet og få lyder den vej ?
mbm skrev:så fik jeg leveret og hængt 60PZ950 op.

Er positivt indstillet indtil videre.
Der er sku sket meget på TV udviklingen siden mit sidste tv (LG 42PG6000) :p

Synes designet er superfedt, og det buzzer ikke.
Har sat indstillingerne her fra flatpanels testen, og synes billedet står super... Men jo der mangler måske nok lidt sort.
Så er der alt det smart-tv... jo det er da "smart" med ved nu ikke om jeg vil bruge det.
Jeg installerede Plex på min pc og tvét finder fint mine film og afpiller dem over netværket, så regnede med min wd tv kunne droppes. Men problemet er bare at jeg ikke kan ændre audio og undertekst spor. Men hvis det laves i en senere firmware update, så er det et superfedt mediecenter også :D

En anden ting som jeg ikke overhovedet havde troet ville have interesse var 3D delen, men efter at have set en lille bid a IMAX under the sea 3D må jeg sige at det var sku vildt.

Så alt i alt er jeg so far godt tilfreds med LG topmodel 2011 til kun 12.000kr
Synes man får meget skærm for pengene. Og 60" er slet ikke for stort. Men mon ikke det her tv holder nogle år fremover, så næste TV kunne blive et 80-100" OLED :p :p
Ja jeg er stadig yderst tilfreds med mit TV. Design, billede og ikke mindst til den pris, kan man jo ikke være andet :)

Jeg bruger flatpanels indstillinger, som jeg synes virker godt.

mht medielink som programmet hedder til streaming, så benytter jeg det faktisk ikke pga jeg ikke kan skifte lyd-og undertekster. Jeg har installeret Plex på min server.
Den finder fint alle mine film, men pga overstående afspiller jeg stadig fra min WD TV.
Af mbm
hvad så swingking hvad synes du om tvét ?
Af Swingking
Jeg har samme tv lige købt , jeg tænkte på kunne de her ikke bruges i stedet for ? da jeg ikke har brug for 90 grader vinkle i begge ender ? plus de er jo også lidt billiger end de andre ....

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 40_da.html

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 44_da.html
Bykovsky skrev:Jeg kan lige prøve at tage nogle billeder i aften... jeg bruger de 2 HDMI stik på bagsiden og disse kabler http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 76_da.html

De fylder ikke ret meget.
Af Swingking
Jeg er rigtig glad for tvet , og syntes det er super til denne pris , og billedet er også rigtig godt på den , samt den buzzer selt ikke , rigtigt dejligt .... tror du jeg kunne bruge de hdmi stik som jeg linkede til ?
mbm skrev:hvad så swingking hvad synes du om tvét ?
Af mbm
ja altså det er jo det kabel jeg selv bruger.
et 90 graders går ned ad og et 270 gå så opad.

Jeg er også stadig superglad for TVét... og nej det buzzer overhovedet ikke... Siger ikke en lyd :)

Glad for jeg valgte dette i stedet for Samsungen
Af Swingking
Har du kørt en form for break in de første 150-200 timer ? eller hvad anbefaler du at gøre for at miniere burn in i de første 200 timer hvor det er værst?
mbm skrev:ja altså det er jo det kabel jeg selv bruger.

Jeg er også stadig superglad for TVét... og nej det buzzer overhovedet ikke... Siger ikke en lyd :)

Af mbm
Swingking skrev:Har du kørt en form for break in de første 150-200 timer ? eller hvad anbefaler du at gøre for at miniere burn in i de første 200 timer hvor det er værst?

Jeg har kørt med flatpanels indstillinger fra dag 1.
Og har slet ikke oplevet nogle problemmer med retention.
Af Swingking
Lyder super jeg kører nemlig også med dem fra flatpanels indstillinger , jeg var brae bange for logoer fra div. kanaler og store bjælker ved film...
mbm skrev:
Swingking skrev:Har du kørt en form for break in de første 150-200 timer ? eller hvad anbefaler du at gøre for at miniere burn in i de første 200 timer hvor det er værst?

Af mbm
Swingking skrev:Lyder super jeg kører nemlig også med dem fra flatpanels indstillinger , jeg var brae bange for logoer fra div. kanaler og store bjælker ved film...
mbm skrev:
Du har vel selv lagt mærke til om du får midlertidlige indbrændinger af logo ?
Af Swingking
Det har ikke været noget i nu i hverfal , men jeg har også kun har den tændt en dag fik nemlig sat den op i går .... men ind til nu ikke noget burn in
mbm skrev:
Swingking skrev:Lyder super jeg kører nemlig også med dem fra flatpanels indstillinger , jeg var brae bange for logoer fra div. kanaler og store bjælker ved film...
mbm skrev: Jeg har kørt med flatpanels indstillinger fra dag 1.
Du har vel selv lagt mærke til om du får midlertidlige indbrændinger af logo ?
Af Swingking
Ang. den shoot-out fik LG dårlige karakterer pga. primært sortniveauet. Det er der råd for, som beskrevet i owners thread

hvordan kommer jeg ind i den service menu ?

hkknudsen skrev:Hold da op hvor er jeg uenig med dig, PhDream.
PhDream skrev:Hvad angår buzzing, kan du regne med, at den buzzer mindst lige så meget som 59D7005. Alle store plasma buzzer til en vis grad. Hvor meget det er, afhænger af ørerne, der hører, rummets akustik, tv'ets position i rummet, osv.
Owners thread på avsforum, som jeg har læst igennem flere gange, er her:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1330742
Jeg kan ikke mindes at have læst om een eneste der har problemer med buzz. Desuden er der også denne lille undersøgelse:
http://www.avsforum.com/avs-vb/poll.php ... ollid=7797

Læser man en samsung tråd er der snak om buzz hele tiden.

Hvordan i alverden konkluderer du, at en LG vil buzze "mindst lige så meget" ?
PhDream skrev: LG har sine egne problemer: dirty screen, mange pixelfejl, højt input lag, osv.
Igen, hvor har du dette fra, jeg husker det ikke nævnt een eneste gang på op imod 1000 indlæg ? Hvad lægger du i ordet "osv", det virker som om du generelt bare gerne vil overdrive ?
PhDream skrev: Personligt ville jeg altid vælge Samsung plasma frem for LG pga. egne og andres dårlige erfaringer med mærket. Generelt synes jeg at LGs lave byggekvalitet og dårlige kvalitetskontrol er skuffende.
Sjovt, jeg kunne aldrig finde på at vælge Samsung af nøjagtigt samme årsager.

Ang. den shoot-out fik LG dårlige karakterer pga. primært sortniveauet. Det er der råd for, som beskrevet i owners thread.