Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thoms
det dur ikke i en børnefamilie det der. mine unger ville smadre den skærm første gang de stod op og benyttede skærmen lørdag morgen, inden jeg var der til at babysitte pause mode og huske at slukke osv. jeg ville få stress! :)

efter en uge ville jeg have det største CN logo stående :(
Af Gonardo
Man kan ikke bedømme billed kvalitet i Elgiganten Tilst, signalet bliver delt ud til alle apperater analogt, og bliver tilsluttet composit/RGB/komponent indgangen bag tvet...prøvede at tjekke rulleteksten på TV2 News på VT50 og derefter skifte imellem de forskellige IFC, manen til dårlig rulletekster skal man godt nok lede længe efter :((
Af thoms
Jeg må vist bare erkende at der er fordele og ulemper ved både plasma og led og at en stor del af min oplevelse afhænger af at billede kører flydene.

jeg fik en go snak i hifiklubben om netop plasma's måde at gengive billedet som det er uden en masse lag og input.

Der er ingen tvivl om at når billedet står stille eller der sammenlignes farve nuancer og kontrast så har plasma og især VT50, for mig at se, et bedre billed - MEN så snart billedet er i bevægelse så falder det til jorden for mig, og minder mig om de gamle 50hz. sikkert en gamer skade fra de gamle frames dage med quake 1 på en pentium 133mhz hvor fps er alt :)