Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lehnemann
#268022
Rengøring af skærm.
Jeg har netop købt Philips 55POS9002 OLED TV.

Tidligere har jeg haft et LCD TV Philips 46PFL9706T/12. Den har jeg i slukket tilstand villet tørre af med en fugtig klud. Det betød streger på skærmen, som jeg ikke kunne fjerne.

Det vil jeg selvfølgelig gerne undgå på mit nye TV.
Hvad er jeres erfaringer?
Af Grandahl
#268029
Jeg bruger en letfugtig microfiberklud. Der skal arbejdes lidt med det.. Men det går.
Af nilsson
#268050
der bliver røget her i huset, så skærmen så farlig ud efter 1 år--brugte knapt håndvarmt vand med lige 1 dråbe opvaskemiddel og en meget hårdt opvredet mikrofiberklud, derefter en tør ditto til polering. lignede som ny, men korrekt, der skal pudses og ikke meget tryk på skærmen, så det tager tid
Brugeravatar
Af DaneLaw
#268097
Er selv lidt usikker på hvordan jeg skal gribe det an, er også selv ryger,,

Billede

- arhh dog ikke, kun smøger :p men regner med når jeg skal rengøre mit OLED 55B7V at jeg enten ville prøve at gøre det uden vand og med disse tynde linsepapirer som man normalt bruger til kameralinser og camsensorer, ihvertfald dette jeg har brugt indtil videre for at fjerne fedfingre og smuds fra da jeg ene mand en sen nat satte det op i bedste tivoli stil. (brugte flamingo passformen på at sætte det på hovedet og være obs på ikke at skabe spændinger og så satte foden via den facon da jeg ikke har gode arfaringer med at ligge TV på maven.)

-men regner ikke med at jeg kan bruge disse linsepapirer til at rengøre hele skærmen, og vil istedet nok bruge den facon jeg bruger til tablets, mobilskærme, og computerskærme osv og et helt rent nyt vaskeskind med lidt fugt/vand uden for meget kalk ' da jeg føler at disse vaskeskind gør det bedre og mere skånsomme end microfiberklude og uden at lave linier...