Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenLS
#267954
Kan ikke lige se om der er nogen der har sammenlignet de 2 skærme, men jeg håber at der er en der vil give mig et indblik i forskellene på de 2 skærme, samt hvilken skærm i mener er bedst af de 2?

Jeg har ventet og ventet på at OLED kommer ned i pris, men de er fortsat fra 18888 til 25000 for en 65” som jeg søger.

Håber en vil hjælpe. ?
Af Steen Bay
#267965
Torben Rasmussen skrev:LGs IPS-panel giver for dårligt et sortniveau til TV brug.
Det er måske lige hårdt nok.. en stor procentdel af de TV der står rundt omkring i de danske hjem har vel IPS panel, og vil gætte på at brugerne i overvejende grad er fint tilfredse med deres TV og aldrig har skænket det en tanke at det skulle have et dårligt sortniveau.
Brugeravatar
Af bbplayer
#267969
MortenLS skrev:Hvilken af de 2 vil være bedst til ps4 Pro?
Hva er input lag på dem?
Q7F ligger på 21ms på den side nævnt tidligere, og deres 55" SJ850V ligger på 15ms.

Tror ikke jeg ville lade det afgøre valget, og jeg ville nok vælge Q7F hvis valget stod imellem de 2 alene, og alt andet var lige meget selvom folk gerne vil dig en masse andet :)
Af vinkender
#267970
Jamen, så kan jeg komme med lidt input. Har nu haft LG SJ850V i en uge, og kan kun tale positivt om dette tv. Jeg syntes sort niveau er helt fin, og super skarpt og flot med Netflix 4 K. Så kan slet ikke genkende, at sort niveau er for dårligt til Tv brug. Hverken via normal Tv via ny Yousee boks, Netflix eller Kodi. Alt står super flot.
#267973
Uden at skulle træde nogen over tæerne, så må det næsten bero på manglende referencegrundlag eller at TVet befinder sig i meget oplyste lokaler. Sort er mørkegråt på et IPS panel. Så efter devisen “hvad du ikke ved har du ikke ondt af”, så kan et IPS-baseret TV anvendes til stuen ;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#267975
Torben Rasmussen skrev:Uden at skulle træde nogen over tæerne, så må det næsten bero på manglende referencegrundlag eller at TVet befinder sig i meget oplyste lokaler. Sort er mørkegråt på et IPS panel. Så efter devisen “hvad du ikke ved har du ikke ondt af”, så kan et IPS-baseret TV anvendes til stuen ;)
Det er simpelthen ikke sandt.

Det er et nørd forum, og detaljer kan få nørder op i det røde felt, ingen forskel der, ligemeget om det er biler/frimærker eller damer.

Min primære computer skærm har IPS panel, min tv skærm er OLED, og ja, jeg kan da godt se mit IPS panel på pc'n har lidt dårligere sort men jeg sidder også 70cm fra skærmen, altså... Og hvor ofte går man op i at nyheder og sport har perfekt sort, der er bevægelserne vigtigere for mange, farver har alligevel den ulempe at afhængig af det som omgiver farven bliver den næsten aldrig vist som det den er og nok slet ikke på de skærme, familier vælger , og som bruger den helt almindeligt og ikke ved bedre og ser bedre.

Design / kvalitet og WAF faktor er nok nogle af de bedste grunde til køb.

Det er vel præcis sådan man køber ind, hvad man ikke ved om mad, det er man uoplyst om og spiser som alt andet?

Sort er sort nok, til at daglig brug går fint på mit IPS panel, der er ingen farvebehandling nødvendig og ICC profiler på plads til at tage det værste når det endelig skal være tættere på når der udskrives.

Uden at træde nogen over tæerne , så er det jo kun fordi eksperterne bliver fornærmet, når man fortæller dem at mange mennesker ikke gider gå op i det, for der er nok andre ting som omgiver dem, end IPS eller VA Paneler og andet, end de 10 minutter de kikker på et forum og de 30 minutter i forretningen og lytter til salgsgas og alligevel vælger det som familie synes ser godt ud.

Når Sony er så godt, hvor er de så ikke bedst sælgende :)
Er de bare for nørdet, Sony sælger måske 50% af hvad LG sælger. Fordi det handler slet ikke om IPS eller VA paneler, jo.
Af Grandahl
#267978
Bbplayer du kan slet ikke sammenligne pc skærme med tv skærme, det er almindelig kendt at IPS paneler til pc skærme er det foretrukne hos mange.. Det er slet ikke tilfældet med tv skærme.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267980
Fred være med det. I har min vurdering og den kan også findes i de anmeldelser vi har af IPS-baserede TV. Nu handler tråden om et valg mellem to modeller og jeg har ingen argumenter for at vælge LG’en ud over, at man måske kunne tænkes at favorisere WebOS.

Til monitor-brug er sagen en anden med mindre du ser alle dine film på denne skærm også. Her bruger jeg også selv IPS, ligesom mine tablets også er baseret på IPS. Det er et helt andet brugsmønster og andre betingelser de lever under. Der er ikke nogen der betvivler hvad typen af din monitor er.

Hvem snakker i øvrigt om Sony? Var valget ikke mellem to foruddefinerede modeller?
Brugeravatar
Af bbplayer
#267982
Torben Rasmussen skrev: Hvem snakker i øvrigt om Sony? Var valget ikke mellem to foruddefinerede modeller?
Ved godt, det er at pege fingere men same old, same old. Intet ændrer sig når man hedder PeterD på dette forum.