Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SteffenH
#267933
Torben Rasmussen skrev:Det er en ældre artikel du linker til fra os. Vi har en der er mere tidssvarende og svarer til den måde LG har lavet OLED-panelerne på:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1473926577

XF90 vil primært adskille sig på DV og så flere zoner i lodret retning. XE havde kun 2 rækker, hvilket var til den lave side.
Mener du, at det er nok forbedringer til at give et par tusinde mere, når den kommer ud frem for at købe XE90 nu? :s O-O
Brugeravatar
Af bbplayer
#267934
SteffenH skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er en ældre artikel du linker til fra os. Vi har en der er mere tidssvarende og svarer til den måde LG har lavet OLED-panelerne på:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1473926577

XF90 vil primært adskille sig på DV og så flere zoner i lodret retning. XE havde kun 2 rækker, hvilket var til den lave side.
Mener du, at det er nok forbedringer til at give et par tusinde mere, når den kommer ud frem for at købe XE90 nu? :s O-O
Jeg tror, at er vurderingen "et par tusinde mere" for en nyere model, så burde du hellere købe en OLED lige nu til de priser de ligger i og betale "et par tusinde mere" end købe nyt som ikke byde på meget mere end hvad de nye serie 7 LG skærme allerede giver dig, og som Sony dårligt har fra start når du køber XF90 ;(

Så er "et par tusinde" så lidt, så køb OLED :)
Af SteffenH
#267936
bbplayer skrev:
SteffenH skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er en ældre artikel du linker til fra os. Vi har en der er mere tidssvarende og svarer til den måde LG har lavet OLED-panelerne på:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1473926577

XF90 vil primært adskille sig på DV og så flere zoner i lodret retning. XE havde kun 2 rækker, hvilket var til den lave side.
Mener du, at det er nok forbedringer til at give et par tusinde mere, når den kommer ud frem for at købe XE90 nu? :s O-O
Jeg tror, at er vurderingen "et par tusinde mere" for en nyere model, så burde du hellere købe en OLED lige nu til de priser de ligger i og betale "et par tusinde mere" end købe nyt som ikke byde på meget mere end hvad de nye serie 7 LG skærme allerede giver dig, og som Sony dårligt har fra start når du køber XF90 ;(

Så er "et par tusinde" så lidt, så køb OLED :)
Jeg tænker faktisk at du har fat i den lange ende der.. Jeg bibeholder XE90, bliver tilfreds med den, og om nogle år må det være et 65" OLED, eller hvad den fedeste teknologi nu er til den tid :)
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267950
MortenLS skrev:Altså den største forskel på B7 og C7 er at C7 har langt bedre lyd pga subwoofer i højtalerne. Så kan man måske undgå et skulle købe Soundbar til sit tv.
Tror du er forvirret Morten, mig bekendt er de ens på hardware, jeg antager at du ligesom visse andre bliver forvirret af at læse amerikanske artikler og deres B7A som ikke er lig vores B7V serie.

Der er både sub, og atmos decoder til forskel i den amerikanske B7A, derimod er B7P og C7P mere lig vores V version...

B7A er den med plastic/acrylfod.

Meget vel artikler som disse som skaber forvirringen, men du kan se de lister audio som 4.0 channel og ej 2.2 channel, og skriver "no" til et diffust begreb af en embedded subwoofer, men det er en anden model iform af B7A og ikke B7V som forhandles herhjemme.

http://www.4ktvcomparison.com/lg-oled-b ... oled55c7p/

Der er disse forskelle, som jeg har skrevet mange gange.
DaneLaw skrev:Der er 4* forskelle.
Foden* Oval vs. pladefoden som LG vist kaldet stiletto..
Rammen* B7V har en metalramme hele vejen rundt for at fremhæve tyndheden som C7V ikke har.
Kontrol interface på selve Tv'et* C7V har joystikket bagpå plasticfladen i højre side, hvor B7V har joystikket midtpå og lige bag ved standby diode forneden.
Stikkene* B7V har 2HDMI og 2xUSB (1x3.0) i siden, og 2 HDMI og 1USB bagpå, hvor C7V har 3HDMI og 1xUSB (USB3.0) i siden og 1HDMI og 2USB bagpå.

Hvis du søger info online så husk at havde in mente det sidste bogstav, som på vores breddegrader er V jvf B7V eller C7V for der findes en masse andre modeller af både B7 og C7 men som har D / A / P / V / K osv. og her er der reelle hardware forskelle, som mangel på atmos, twin tuner, subwoofer og lign.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 19#p267119
Brugeravatar
Af bbplayer
#267957
Personen er løbet ned i butikken og afleveret det igen :) Det er jo nok ikke under 10k den skærm er købt, eller også afsløres det ikke om det er en 65" skærm som valget så faldt på.

Hmmm,
Ham Jesper må vist se og hyre nogle nye reklame folk. Deres reklame siger 200 stk tilgængelig men ser man også deres 1 års nykøbings tilbud, så har de lige pludselig kun 10 tilbage og her er det også kun en 1 års nykøbing særpris. Lidt af en fejl kampagne for nykøbing falster , selvom alle dog får muligheden for at købe til 9999,-
Senest rettet af bbplayer 23. feb 2018, 15:29, rettet i alt 2 gange.
Af OleA
#267974
Pandaven123 skrev:Hej igen :)

Det blev sgu et LG OLED B7 til mig, fandme om det ikke bare står lækkert.
Jeg oplever dog et problem jeg kan ikke caste noget fra min computer, eller drtv fra min mobil. Det eneste jeg kan caste er youtube fra min mobil.
Jeg kan se og caste alle medier til min ældre chromecast.
Er det normalt?
Der er ikke indbygget chromecast i tv’et. Men DR tv kan du jo se via hbbtv. Tryk på den røde knap når du er på en DR kanal..

Youtube er jo som app. Så det kan du se via denne.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267991
MortenLS skrev:Jeg holder altså stadig på at der er bedre lyd i C7 frem for B7.

Følgende link bekræfter dette.
http://www.4ktvcomparison.com/lg-oled-b ... oled55c7p/

Se under Sound Performance.
MortenLS skrev:De er korrekt begge 40W, men C7 har 20W woofer i højtalerne. Ifølge deres side.
Morten der findes ikke nogen B7 eller C7, det ville være det samme som jeg sagde at en Iphone 4 har bedre lyd en en Samsung Galaxy og hvor de fleste nok ville trække på smilebåndet og spørge "tjahh måske men hvilken Galaxy taler du egentlig om?"

Der finde ikke B7 eller C7 - der findes en masse indviduelle varianter af disse og her er det sidste bogstav altafgørende, og hvis du læste det link du selv linker til, ville du sanse det er en B7A og en semi udgave der primært er at finde i USA, som har 4.0 ch. lyd og ej 2.2 ch. som er tilfældet for alle B7V og C7V på vores breddegrader.

Det ville være en skam hvis mulige forbrugere, bliver skrupforvirret, af at du roder rundt mellem europæiske og amerikanske semi-versioner, som B7A og smider flere penge i håbet om ekstra features som slet ikke er tilfældet men som istedet er normen.
De amerikanske versioner som mere mere lig vores er B7P og C7P og ej B7A. ;)

B7A er den version med plastik/acryl stand og pass thrue atmos, men ej inkl atmos decoder på de native TV speakers selvom begrebet Atmos selvfølgelig er en flyvsk størrelse på interne TV speakers, men man kan god godt fornemme distanceringer via dolby access appen og dolby atmos promo'matriale.

-----------------
Pandaven123 skrev:Hej igen :)

Det blev sgu et LG OLED B7 til mig, fandme om det ikke bare står lækkert.
Jeg oplever dog et problem jeg kan ikke caste noget fra min computer, eller drtv fra min mobil. Det eneste jeg kan caste er youtube fra min mobil.
Jeg kan se og caste alle medier til min ældre chromecast.
Er det normalt?
Har du kigget på nogle af LGs egne cast og shareapps.?

LG cast og LG share og hvad de alle hedder.

især LG share bruger jeg en del og skaber en fin samhørighed mellem drevene på min computer og gør at de er åbne fra TVet, hvis jeg ønsker at afspille nogle film, musikvidoer, musik eller billeder jeg har liggende på mine computere.

og ingen problemer med 4k eller HDR content hvor den streamer det upåklageligt og med fuld understøttelse, nærmest som havde jeg taget disse high bitrate filer og smidt dem på en SSD og sat dem i Tv'ets USB3 port.
Senest rettet af DaneLaw 24. feb 2018, 06:56, rettet i alt 1 gang.
Af MortenLS
#267994
Hej Danelaw m.f.

Ja jeg kan godt se i har ret. ?
Det er godt jeg kom ind på flatpenels og bliver klogere på tv. ?

Jeg sætter pris på at i vil bruge tiden på at forklare en uviden person omkring det. ?