Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Chilip
#254391
rmatthiesen skrev:Jeg er så den heldige kartoffel som reserverede den i Holstebro.
Hvad jeg kan forstå, så er det en ny model i en uåbnet kasse.

De vil gerne sende den med kantstens levering heldigvis - ellers hed det 100km hver vej.
Spændende!
Fik du den til en god pris eller måtte du op med 25K? Er det med fragt?
Af rmatthiesen
#254392
Indtil videre løber det op i 25.998 inkl. vægbeslag samt gratis fragt.
Dog overvejer jeg lidt om jeg skulle ned i en 65" B6V og købe en soundbar i hifiklubben istedet..

Er lidt usikker hvor god lyd den levere samt om det glas lige er 100% mig.
Brugeravatar
Af intentus
#254393
@Torben

Helt klart motivationen for at købe det - jeg fik resolut fornemmelsen, at det var "now or never" (at opleve 3D OLED, men hvem ved, måske tager LG den her petition til sig - med pt over 12.000 supportere - og genopliver 3D i 2018?! Dog ikke noget jeg ville vente på O-O).

@Chilip

Kom af sted til Elgiganten Viborg! :) Og håb på det bedste: at emballagen og alle dele følger med - forvent ikke burn-in da mit har kørt mindst 8 mdr i butik og kun viser tegn på banding...har dog ikke bemærket det under normal brug.

@rmatthiesen

Havde på fornemmelsen, at det var en der holdt øje med tråden :p Jeg fik både at vide over Elgigantens chat og i selve butikken (Vejle), at der kun var 3 udstillingsmodeller tilbage i sidste uge...så kunne jeg have sparet den 180 km tur ::l

Ellers tillykke med købet! :) Ud over at mangle den lille, kompakte fjernbetjening, er jeg ellers godt tilfreds med demomodellen (22K). Jeg skal dog have returneret det vægopslag, som de var lidt for hurtige til at give mig med til halv pris (arkitect ASTVMA14X...kommer til at rage ud under tv'et, så vidt jeg kan se, og det kan ikke vippes som ATVBTL14 :o). Jeg afventer i stedet et tilbud på det tilhørende LG-vægbeslag (OTW420B) fra servicecentergruppen.dk, som andre herinde ser ud til at have bestilt derfra.
Af rmatthiesen
#254394
@intentus

Hvad siger du til selve soundbaren som følger med denne model - er der punch i den eller vil det hellere kunne betale sig og tage den mindre version uden glas ramme og selv købe en soundbar i f.eks. hifi klubben ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#254395
intentus skrev: Ud over at mangle den lille, kompakte fjernbetjening, er jeg ellers godt tilfreds med demomodellen (22K).
Har du så den forsølvet remote, eller mener du magic remote i sort, som du har? Du kan købe den i sølv, nok også den anden på e-bay eller amazon til 300-400kr.
Brugeravatar
Af intentus
#254399
@rmatthiesen

Kan desværre ikke kommentere på den indbyggede soundbar, da jeg primært bruger en AVR (Yamaha RX-V681) til lyd. Fra Flatpanels' test...
LG E6 review
Test: LG E6
08 Jun 2016 | Torben Rasmussen (@flatpanelsdk)
...
Personligt ville jeg nok forsøge at finde en måde at tilføje en subwoofer til systemet via. eksempelvis den optiske port, men derudover er højttaleren ganske brugbar i de fleste situationer. Man kan dog tilføje, at hvis du køber et TV som dette, fortjener det måske også at lyden får et ekstra løft, hvorfor et dedikeret anlæg stadig vil være på sin plads. Uheldigvis kan højttaleren ikke kobles af så skærmen bliver mere minimalistisk på væggen - men igen, hvor mange skærme kan man det på?
...
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1465360043

Jeg var selv gået med B6, hvis den havde 3D...jeg er mest til minimalisme og synes bare H/K-soundbaren sidder i vejen og er placeret alt for plant på tv-bordet - det giver nøget bøvl med at løfte tv'et eller flytte det, da hånden ikke lige sådan kan komme ned og tage fat i det, når det først er placeret :((

Men 3D var altafgørende for mit køb af E6 :)

@ bbplayer

Den lille manglede med min E6-demomodel (kontakter først lige Elgiganten Vejle, om de har den liggende "et sted" O-O )...

Billede
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254400
Efterfølgende er jeg blevet gjort opmærksom på, at der ikke er volumenregulering på SPDIF, så ideen med at tilføje en sub dén vej dur nok ikke.
Af lennon
#254402
Silkeborg Giganten har en demo 65" E6 stående , som de idag forlangte 22k for . . . Hvilket er for meget i min verden, når nu en spritny på et tidspunkt var på kampagne til en noget lavere pris . Men når det er slut så er det altså helt SLUT ! Og jeg bidrager i koret mht den der ultimative 3D oplevelse ,- som forøvrigt er 100% identisk på C6 . 3D på disse OLED er simpelthen i en helt anden liga end det bedste jeg har set på både LED og plasma . . . Vi kan håbe på et come back for 3D, men jeg tvivler - for det er jo lissom hele fødekæden der skal med .
Brugeravatar
Af bbplayer
#254404
intentus skrev: Den lille manglede med min E6-demomodel (kontakter først lige Elgiganten Vejle, om de har den liggende "et sted" O-O )...

Billede
Den er da cool, jeg er dog godt tilfreds med den store som den så er ;) Helt klart bedre end den sorte banan som der fulgte med c6 modellen.
Brugeravatar
Af intentus
#254446
@ lennon

Jeg sagde det samme til sælgeren i Elgiganten Vejle (men ikke til at rokke). Så 22K (og lidt til) for en demomodel var for mig et kompromis, jeg gerne gjorde, for at få et af de absolut sidste eksisterende 3D OLEDs. Jeg går stadig og overvejer, om der var nogen reel grund til at tilkøbe deres 3 års tryghedsforsikring...men kan stadig nå at opsige den O-O

Jeg orker dog ikke en kalibrering med min X-Rite Colormunki Display lige pt, så håber Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition går an indtil videre (men vel næppe til HDR?).

@ bbplayer

Helt sikkert et smagssag, men jeg slås lidt med magic remoten og menuerne, efter at have brugt Pana-betjeninger i 8-9 år ;;) OLED-fladen er noget tung at rode rundt i til sammenligning (med mit gamle VT60). Det værste er forsinkelsen via knappen til OLED-billedindstillinger - har jeg overset en genvejsknap?? O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254448
Menuerne arbejder lidt langsommere end på dit gamle Pana, og der skal en del tryk til for at nå ind til billedindstillingerne.

Den lille remote du mangler er dog af ret billig kvalitet og den er ikke så fed i virkeligheden.
Brugeravatar
Af bbplayer
#254454
intentus skrev:Helt sikkert et smagssag, men jeg slås lidt med magic remoten og menuerne, efter at have brugt Pana-betjeninger i 8-9 år ;;) OLED-fladen er noget tung at rode rundt i til sammenligning (med mit gamle VT60). Det værste er forsinkelsen via knappen til OLED-billedindstillinger - har jeg overset en genvejsknap?? O_O
Jeg kender en hurtigere vej til selve indstillingerne ;)

På nyere remotes er SHORT og LONG press populært, og vores TV /Webos understøtter også dette, så hold indstillingsknappen nede i flere sekunder, så kommder du forbi hurtig menuen hvor billede/lyd osv kan vælges, og springe dem over. Altså LONG press indstillinger og du skipper den anden.
Du kommer dog ikke ned til avanceret billede indstillinger, kun den udvidet menu for alle indstillinger (som var standard før WebOS)
Brugeravatar
Af intentus
#254503
bbplayer, super tip! Nu giver et langt tryk en forsinkelse i sig selv, men to færre knaptryk gør livet så meget lettere :)
intentus skrev: Jeg orker dog ikke en kalibrering med min X-Rite Colormunki Display lige pt, så håber Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition går an indtil videre (men vel næppe til HDR?).
Lige en hurtig follow-up: "Kalibrerede" min E6V-demomodel i går med S&M Blu-ray'en (via Xbox One S). Tjekkede samtlige testmønstre, men gjorde kun basic kalibrering uden måleudstyr. Det mest spændende var at justere Farve + Tone via TV'ets blå farvefilter - ellers følger der farvefilterbriller med til formålet - og diverse farvemønstre (endte på Gamma = BT.1886, Farve = 54, Tone = 0, Kontrast = 82, Lysstyrke = 56 - efterfølgende nedjusteret til 52...56 gav mere støj/flere artefakter i videomateriale). Mangler så at justere Hvidbalance en af dagene (må jo så nok hive min Colormunki frem fra gemmerne og opfriske brugen af HCFR-softwaren...ikke brugt siden jeg biksede med mit Pana VT60 for 3-4 år siden ;;)).

EDIT: En fejl i Lysstyrke-angivelsen...
Af sandgren
#254612
Torben Rasmussen skrev:Efterfølgende er jeg blevet gjort opmærksom på, at der ikke er volumenregulering på SPDIF, så ideen med at tilføje en sub dén vej dur nok ikke.
Det tror jeg så nok, at det kan, altså med hovedtlf stikket. Man kan sagtens koble en subwoofer på hovedtelefonudgangen (minijack), derefter vælge 'Intern højttaler+hovetelefon', så virker volume på TV'et på begge. Subwooferen skal så bare reguleres til et passende niveau. Jeg har eksperimenteret med denne og ved, at den virker. Jeg bruger så mit stereoanlæg, hvis der skal noget mere pow på lyden, har fundet ud af at med indstillingen linjeudgang bliver hovetelefonstikket lavet om til - en linjeudgang (TV volume disabled). I begge indstillinger er lyden fremragende, og subwooferen vil helt sikkert performe uden problemer. Mine 5 øre. ;)