Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pede8000
#269197
Hejsa Venner!

Har tidligere spurgt lidt ind til OLED. Jeg kommer fra et Pana 50" G30, som absolut ikke er ringe.

Mange tak for jeres input.

Jeg har købt Philips POS9200/ 55" og sat et ATV4K i enden på det. På OLED vognen for under 13k. Hvor er det fedt, og det er de bedste penge jeg har brugt i lang tid

TV´et er fantastisk og de settings jeg har fået lavet, efter noget research her og på nettet, gør at billedet sidder lige i skabet.
4K/HDR er imponerende og BluRay og flow(HD) tv tager sig helt fantastisk ud. Er pænt imponeret over Philips evne til at lave en mega god opskalering. Har ikke brugt smart tv delen (android) ret meget, kun til 4K demo fra Netflix.

Ambilight, har aldrig før sagt mig noget før, men jeg skal love for at det er fedt!!!!! Det giver den helt rigtige hjemmebiograf belysning, og jeg føler at det er pænt afslappende for øjnene.

Eneste issue jeg har er med ATV4K, den vil IKKE køre på ethernet. Kører fint om aftenen, men næste dag er der ingen netforbindelse, og modem skal genstartes. Dette løser problemet i 16 timer, og så er det igang med at genstarte igen.

Er det kun mig eller oplever I andre også dette.

Ellers et fremragende setup. Det er super fedt at man kan leje film i 4k til det samme som HD koster hos f.eks Stofa.

Håber nogen har et fix til Ethernet problemet!

Pft.

Peter
Af DanFrandsen
#269200
Altså jeg har 2 stk Apple tv. 1 4K og et Apple tv4 og har ingen problemer med at de taber internettet, hverken på ethernet eller trådløs. eneste anke er at de er begyndt at tabe synkroniseringen af lyden mellem stemmer og billede, så der skal de genstartes engang imellem også løser det problemet for en stund.
Af steen6400
#269205
Jeg havde også problem med LAN i starten, firmware update på switch'en løste det problem.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269207
Piiiiinligt, var kommet til at kable fra wan -porten.
Beklager forstyrrelsen.
Nu spiller det.

Ser Star trek Discovery, fed serie med gode billeder. Rent demo-materiale.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269409
Så er den gal igen. Nu har det kørt i ca 48 timer med lan-kabel i ATV4K.
Alle LAN tilsluttede enheder (receiver, PS4, ATV4K samt stofa-box) har intet net.

WIFI virker fint! Stofa kan intet se i deres ende, jeg modtaget fint 120Mbit.

Det er godt nok træls....

Ovenstående "løsning", med at skifte porte, var et tilsyneladende mislykket forsøg fra Stofas side.
Jeg undskylder på forhånd, hvis der er en simpel forklaring, men jeg er ikke rigtigt en fuldblods IT-nørd.

På forhånd tak for hjælpen.

P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269411
Da dette emne ikke rigtig lader til at have noget med TV at gøre, så har jeg flyttet tråden til et andet forum.
Brugeravatar
Af bbplayer
#269412
Pede8000 skrev:Piiiiinligt, var kommet til at kable fra wan -porten.
Tør man spørge om du bare har gentaget problemet igen?

Hvordan kunne dette problem opstå første gang? Har du ikke haft andre enheder på netværket forud for dit tv køb? Har det ikke virket der i længere tid? Hvordan kom WAN ud og over i tv?
Brugeravatar
Af Pede8000
#269441
bbplayer skrev:
Pede8000 skrev:Piiiiinligt, var kommet til at kable fra wan -porten.
Tør man spørge om du bare har gentaget problemet igen?

Hvordan kunne dette problem opstå første gang? Har du ikke haft andre enheder på netværket forud for dit tv køb? Har det ikke virket der i længere tid? Hvordan kom WAN ud og over i tv?
En misforståelse mellem Stofa support og mig. Nej jeg har ikke lavet samme igen. Han mente at port 1 var til ekstern router og ikke andet, men jeg misforstod. Er IKKE nogen ørn til det her.. :)

PS, nu er det sgu sket igen, mens jeg var på job.. :)
Har aldrig haft problemer før. Prøver med et renset af ATV4K, med tilslutter ethernet kabel, måske er det et hit?!
Brugeravatar
Af Pede8000
#269442
x99gump skrev:Har du enheder der kører med fast ip? Det kan være en konflikt pga af to enheder med samme ip adresse.
Mener at de skifter ? Det er stofa og mener de har skiftende IP adresser, eller?
Brugeravatar
Af Pede8000
#269595
Kanon, fandt problemet. Det viser sig at det er min lidt bedagede Yamaha Surround Receiver, der laver ged i systemet. Den kan tilsyneladende ikke håndtere ARC og samtidigvære kablet. Underligt men sandt. Det er den eneste ændring jeg har foretaget. Fra med LAN-kablet og alt spiller fint.
Så ved I det, hvis I oplever noget bøvl. Nu skal jeg så ud og lede efter enten, en ny receiver eller en streamer....