Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#226641
Hej

Min gamle mormor på 74 har indtil nu været utrolig glad for sine VHS bånd og dertilhørende video. Men nu er det analoge signal snart fortid, så hun skal lige have en opdatering og her mangler jeg hjælp!

Lige nu har hun et 3 år gammelt 32" Samsung TV der sagtens kan modtage DVB-C signal (hun får TV-signal fra fællesantenne=yousee), men TV'et har kun én tuner og det er et krav at hun skal kunne optage noget andet end det hun sidder og ser.

Jeg har overvejet følgende løsninger:

1 - At købe en DVB-C modtagerboks og koble på videoen, så hun kan blive ved med at bruge den løsning hun allerede har (er det overhovedet muligt at koble boksen til en video og at denne så virker som normalt?)

2 - At købe en DVB-C modtagerboks og koble en ekstern USB-harddisk til og så fungerer denne som "video"

3 - Købe en HDD-optager med 2 tunere - men jeg har virkelig svært ved at finde nogle der koster mindre end 2500kr

4 - Købe et nyt fjernsyn med 2 tunere - jeg kan ikke finde et eneste på 32"! Og jeg har fået strenge instrukser på at det IKKE må være større end 32"

Er der ikke nogle der kan hjælpe en stakkel som mig, der synes det er virkelig svært at finde en løsning som hun vil kunne bruge og som samtidig ikke er aaaaalt for dyr :)
#226642
Løsning 1 bliver måske lidt teknisk for din mormor.

Løsning 2 findes der flere muligheder for som ligner vhs optagelserne.

Løsning 3 er den lækre og i mine øjne den bedste løsning. Men som du selv er inde på så koster den løsning lidt mere end de 2500.-

Løsning 4 kender jeg ikke til. Som du selv er inde på er det nok ikke på marked.
#226644
StineFalk skrev:Hej
...
3 - Købe en HDD-optager med 2 tunere - men jeg har virkelig svært ved at finde nogle der koster mindre end 2500kr
...
Denne http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... d-h8500nxe koster pt. 1999 kr. Den betjenes grundlæggende på samme måde som Samsung-tv-apparatet, og optagerens fjernbetjening kan blandt andet tænde/slukke og skifte kanal på tv'et. Din mormor kan styre "alt" med denne ene fjernbetjening, og hun kan optage to programmer samtidigt og se et tredje program direkte fra tv'et. Det er, synes jeg, mere praktisk end et tv med 2 tunere og en løs harddisk.
Smart-funktionerne er ikke meget overbevisende, men kan bruges, men det er vel ikke det, der har største prioritet?
---
Modellen er nogle gange på tilbud, og lige efter nytår kostede den 1500 kr. hos power (nu koster den 2799 kr.), men det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget...
#226888
Har samme problem, har en Sony, RDR-HX780 harddiskoptager som dog er analog, men den kan alt og jeg er såååå glad for den - har spurgt nogen om det er muligt at købe en digital boks en Denver til 400 kr (dvs den har dvb-c tuner som min analog sony ikke har) og sætte den mellem væg yousee stik og sony optager og så er der jo digital tuner som sony kan bruge - men de fleste siger det kan man ikke - så kan man kun optage hvis sony står på LINIE 1/AV kanalen og boksen står på den kanal man vil optage fra, dvs. man kan ikke programmere den til at optage på flere kanaler i løbet af en aften uden at skulle skifte kanal på digitalboksen mellem hver udsendelse - er dettte rigtig ?

Skal jeg virkelig smide en sony ud der bare er god og kan alt (undtagen den er analog) ?

Håber der komemr flere bud på en ny harddiskoptagere så til mindre en 1999 kr - jeg har flg ting jeg gerne vil have den kan og kan ikek rigitg finde rundt i alle mulig optager og deres vejledninger


- Optage et program , mens jeg ser et andet program der er optaget og ligger på harddisken
- Optage mens jeg ser det den optager lidt forsinket (timeshift)

- Skulle kunne dele filer op (ikke VIGTIGST)
- Kunne huske hvorfra man kom til i en optaget ting, hvis man stopper en optagelse og lige skal se noget andet og senere vender tilbage til optagelsen
- Spole 2-4-6-10-60 min ad gangen (ikke VIGTIGST)
- Spole 2x hastighed med lyd (ikke VIGTIGST)

Kan den 8500 samsung det ?