Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dreamcode
#225681
1. februar stopper YouSee med at sende analogt, så min gode analoge Sony dvd hddoptager skal på tvungen pension.

Findes der digitale alternativer? Jeg er ikke specielt interesseret i blu-ray, og vil gerne bevare muligheden for at kunne redigere i mine optagelse (klippe reklamer ud etc) og brænde over på dvd-skiver.

Ved at ovenstående er muligt med dyre Panasonic Bluray modeller, men som sagt overkill for mig, hvis der findes et billigere dvd-alternativ.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#225686
Der er ret få af disse optagere på markedet og dem fra LG og Samsung kan ikke redigere og brænde optagelser.
Af Dreamcode
#225695
Er det muligt at brænde over på dvdskiver på en bluray optager, eller skal det være blurayskiver?
Af Dreamcode
#225698
Hvor mange timers optagelse er der plads til ved henholdsvis 500 gb og 1 tb ved standard kvalitet? Er der mulighed for at skifte optagekvalitet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#225724
Jeg har desværre ikke prøvet nævnte Pana-optager, men jeg synes at erindre, at digitalt.tv har kigget på den.
Af sokken
#225728
Jeg er næsten sikker på at den også kan brænde dvd men har ikke selv prøvet det. Den optager altid i den højeste kvalitet men man kan få den til at konvertere til lavere kvalitet når man sætter den til at optage eller bagefter. På min 500 gb er der Ca 75 timers optagelse