Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219160
Hej,
Jeg har en LG HR935N som indtil for nyligt modtog DVB-T kanaler uden problemer, men uden der er ændret noget ved indstillinger eller antenneforhold er den holdt op med at virke.
Den kan ikke finde kanalerne ved en automatisk søgning og hvis jeg prøver manuel indstilling viser den at antennesignalet er OK (lidt over "normalt" på skalaen) når jeg vælger kanal 51 & 53 (MUX 1&2 ved københavn) men den finder ingen kanaler (hverken radio eller tv).
Andre TV virker som de skal med samme antenneudtag.

Den afspiller DVD/Blueray som den skal men det skal siges, at den et par gange i den senere tid er gået helt i "sort" hvor sluk/tænd af strømmen har været nødvendigt.

Jeg frygter lidt, at dette ikke er et signalproblem men noget "internt" der er gået i stykker.

Er der nogen som genkender disse symptomer og er der noget jeg kan afprøve for at finde fejlen?


med venlig hilsen
Stig
#219161
StigC skrev:Hej,
Jeg har en LG HR935N som indtil for nyligt modtog DVB-T kanaler uden problemer, men uden der er ændret noget ved indstillinger eller antenneforhold er den holdt op med at virke.
Den kan ikke finde kanalerne ved en automatisk søgning og hvis jeg prøver manuel indstilling viser den at antennesignalet er OK (lidt over "normalt" på skalaen) når jeg vælger kanal 51 & 53 (MUX 1&2 ved københavn) men den finder ingen kanaler (hverken radio eller tv).
Andre TV virker som de skal med samme antenneudtag.

Den afspiller DVD/Blueray som den skal men det skal siges, at den et par gange i den senere tid er gået helt i "sort" hvor sluk/tænd af strømmen har været nødvendigt.

Jeg frygter lidt, at dette ikke er et signalproblem men noget "internt" der er gået i stykker.

Er der nogen som genkender disse symptomer og er der noget jeg kan afprøve for at finde fejlen?


med venlig hilsen
Stig
I princippet et tåbeligt svar, men da min 939 begyndte at drille med DVB-C, løste en nulstilling til fabriksindstillinger problemet (6 måneder siden).
Jeg mener, men det må du selv tjekke, at optagelserne på harddisken blev liggende.
#219163
Hej Jng,
tak for forslaget, desværre gav det ingen ændring. Hverken manuel eller automatisk søgning returnerer noget.
Jeg prøvede, for en sikkerheds skyld, også at køre en formattering af harddisken (ikke at jeg kan sige hvorfor det skulle hjælpe, men nu jeg var igang...).

Med venlig hilsen
Stig