Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pqnpqn
#208946
Det er jo ingen hemmelighed at vi i danmark betaler lidt vel meget for visse elektriske produkter.

Bland dem er Panasonic's HD-optagere.
I DK koster en DMR-BTC84 6.000,- kr.
I DE kan man finde en DMR-BTC845 for 4.000,- kr.

Den tyske model ser ud til at have samme data, blot har den udover to DVB-C tunere også DVB-T eller er jeg gal på den?
Nogen der har erfaring med tyske modeller på yousee nettet herhjemme?
Eller sagt på en anden måde, er det bedre at betale de 2.000,- mere for at få en DK-model?

Hilsen Peter
#210913
[Det er jo ingen hemmelighed at vi i Danmark betaler lidt vel meget for visse elektriske produkter.

Bland dem er Panasonic HD-optagere.

Har lige set at der også findes en DMR-BCT940 til 4.600,- med hele tre tunere og 2 TB harddisk. Se nu begynder det at ligne noget.]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vi har lige købt en Panasonic DMR-BCT940 optager hos Saturn i Flensburg.

(Der findes en meget større Saturn ved Banegården i Hamburg, og ellers oplyses alle afdelinger på Deres Hjemme Side. Forhør evl. med en mail, om de har varen på lager.)

Super betjening, og ja! billig (4344kr).

Vi kan varmt anbefale optageren.

De bedste muligheder er: 3 programmer der kan optages på samme tid, og hvor man kan se et af de programmer der optages, eller se et allerede optaget program, på et af medierne.

Det er virkelig noget der vil noget.

DMR-BCT940'en køre på stofanet uden problemer og installationen tog ca. 2 min, så var vi kørende. Betjeningen er enkel.

Nogen af de ting (vi har læst i en test, se (Digital.Tv-Panasonic DMR-BCT840)) dækker faktisk meget godt, men der udbedret flere kritik punkter, så DMR-BCT940 køre frem-ragende.

Vi er begejstret for Panasonic DMR-BCT940, den er virkelig pengene værd.

Bodil Albertsen
Af pqnpqn
#210938
Mange tak for det Bodil, det lyder som en god optager/afspiller. Jeg kan dog ikke finde den til kun 4.344,- har du et link?
Hilsen Peter
#210941
Meget undskyld!

Vi købte maskinen med Cashback på 50€. Cashback'en sluttede 5 jan2015.

Prisen var 629.00€ - 50 € = 4388kr ved kurs 7,58 kr (trukket i automat hos danske bank).

Vi havde kontanter med os og betalte 4388kr omregnet.

Man kan ikke bestille via Online i Tyskland på grund af aftaler om grænsehandelen.

Der er dog en mulighed ved

http://www.alternate.dk/html/product/1150603.

Vi håber det er nok orientering

MVH

Bodil Albertsen
Af pqnpqn
#218138
Så fik jeg også købt BCT-940, 2 stk. så både stue og soveværelse har en.
Det er på mange måder nogle rigtigt gode optagere. Tre tunere er super, jeg kan via min telefon (Sony Z3) se TV-guiden og aktivere timer-optagelser samt se indhold fra maskinerne online.
Indtil videre har jeg følgende kritikpunkter:
1.
Når man trykker "Return" inde I nogle af menuerne kommer man nogen steder helt ud og må ind via menuer igen, andre steder hopper man kun et skridt baglæns. Det virker lidt ulogisk da maskinen også har en "Exit" knap som passende kunne bruges når man vil helt ud.
2.
Du kan ikke kopiere en optagelse til ekstern hardisk og se den et andet sted. Der sker det at en optagelse flyttes og så kan du via den eksterne harddisk se det på den same maskine. Nu har jeg to ens og den anden kan heller ikke vise optagelsen. Jeg havde håbet på at man kunne kopiere optagelser ud på harddisk som en sikkerhedskopi, men den går altså ikke.
3.
Jeg har navngivet bade kategorierne og maskinerne. Men I menuerne er det ikke alle steder mine kategorinavne vises, istedet star der blot "Catagory1" - det må være en smutter I softwaren. Ligeledes når jeg burger telefonen så hedder maskinerne ikke det jeg har kaldt dem, men blot DMR-BCT940 - og så er det svært at vide hvilken en man snakker med. Det må også være en mindre softwarefejl.

Ønskelisten:
1.
Det ville være rart hvis man I "Contents on HDD" kunne oprette flere "faner" så man kunne sortere lidt I sine optagelser, med 2 Tb disk kan der være 3.000 af dem, så det kan blive en lang liste.
Af Kimldk
#218925
Kan den virkelig passe at man ikke kan overføre optagede programmer til andre platforme?
Jeg har PT en ældre sony model som kun kan kopiere ved at brænde ned på DVD og så derefter overføre til fx pc (=langsommelig proces).
Jeg gik ud fra at alle nyere harddisc recordere kunne dette.

Panasonic-dmr-bct84 kan ifølge denne test godt kopiere til usb/extern harddisk:
http://digitalt.tv/panasonic-dmr-bct84ens/
Er der nogen som kan bekræfte dette?

Tak,
Mvh Kim
Af pqnpqn
#218928
Hej Kim,
Nu har jeg ganske vist den store model der ikke markedsføres i DK, men så vidt jeg ved er de helt ens - altså pånær antal tunere og harddisk og andre småting. Så jeg er ret sikker på at maskinen ikke kan kopiere til USB-disk, optagelsen flyttes og det skriver min også når funktionen vælges. Funktionen hedder stadig "kopier" og strengt taget er det også rigtigt, men optagelsen slettes fra den indbyggede harddisk.
Husk at en ekstern harddisk formateres og parres til maskinen, så du kan ikke engagn afspille din optagelse på en anden maskine. Det er lidt skuffende.
Men udover det er det stadig nogle super gode maskiner og jeg er meget glad for min, bedste optager jeg har haft.
Af Kimldk
#218930
Mange tak for svar. Og ja, det er sgu ret skuffende. Gad vide hvorfor de tillader at man kan brænde ned på dvd og så videre til pc, men ikke må det andet?

I øvrigt kan stort set alle nyere fjernsyn optage direkte på extern harddisk (også fastlåst), så jeg kan ikke rigtigt se fidusen I at bruge en harddisk recorder, når den ikke kan mere end det.
Brugeravatar
Af hans123
#218933
Under windows 7 kan optagelser kopires over intranet.

Det har jeg klaret et par gange på min Panasonic 730. ( købt i tyskland )
De har iøvrigt kørt på yousee net et par år uden problemer.
Af pqnpqn
#218935
Hej med Jer,
Tak til Kim, det har jeg lige prøvet under Windows 10 og det virker. Et stk. video kopieret via netværket (man kan se sine enheder da de er DLNA-kompatible) til egen pc's harddisk.
Filtypen er *.tts og det kan min PowerDVD afspille uden problemer. Selv den indbyggede afspiller i Windows kan afspille dette format.
Af Kimldk
#219044
Til pqnpqn: Det var nu hans123 og ikke mig der kom med "løsningen".
Jeg er dog bange for at det bliver lidt for teknisk til mig.
Skal man være forbundet med Wi-Fi for at se andre DLNA-enheder (jeg er ret grøn inden for dette felt) eller kan man se det på sin stationære (hvortil jeg bruger Ethernet-stik fra samme router)?
Senest rettet af Kimldk 22. aug 2015, 19:59, rettet i alt 1 gang.
Af Kimldk
#219170
Kan jeg få dig til at uddybe hvordan du ser andre DLNA enheder igennem PC!?
HDD'en har ikke Wi-Fi, vel? Men det behøves måske ikke ved DLNA?