Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#208715
klausen72 skrev:Ville bare lige fortælle at Bilka har BD-H8900 på tilbud til 2499kr i denne uge ;)
Ok pris, men stadig hundrede kroner dyrere end hos Elgiganten ;)
#209867
Sidder med svigerforældrene som nu er stolte ejere af en samsung bd-h8500. Alt er godt, undtagen muligheden for at skifte mellem forskellige optagelsesformater. Kan simpelthen ikke greje hvor dette vælges.

Pt. så optages der i HD-format, men for at kunne optage i flere timer (til en lavere kvalitet) så bør man kunne skifte mellem HD og SD-format. Nogen af trådens brugere som kan guide mig igennem dette??

På forhånd tak for et super forum.

Mvh
Søren
#209871
slj skrev:Sidder med svigerforældrene som nu er stolte ejere af en samsung bd-h8500. Alt er godt, undtagen muligheden for at skifte mellem forskellige optagelsesformater. Kan simpelthen ikke greje hvor dette vælges.

Pt. så optages der i HD-format, men for at kunne optage i flere timer (til en lavere kvalitet) så bør man kunne skifte mellem HD og SD-format. Nogen af trådens brugere som kan guide mig igennem dette??

På forhånd tak for et super forum.

Mvh
Søren
Nej det kan du ikke vælge. Optageren finder selv ud af bitraten/formatet, og optager i samme 1:1 bitrate. Jeg kan egentlig godt lide, at optage kvaliteten vælges automatisk, og bliver 1:1.

Jeg sletter normalt optaget udsendelser/serier efter jeg har set dem. Dog er der enkelte optagelser der gemmes. Hvis man vil ha' mere plads, så kunne dine svigerforældre købe en større ekstern 2,5 tomme usb harddisk, og optage på den, når den indbygget er fyldt op.
Af SLL
#209873
Jeg skal lige spørge, om jeres optaget udsendelser nogen gange fejler med en rød cirkel og en enkelt streg gennem cirklen? Når jeg så vil afspille udsendelsen, så afspilles kun ca. ½ sekund af starten i et uendeligt loop igen og igen. Udsendelsen er ubrugelig for afspilning, og kan kun slettes.

Det sker periodisk her på min BD-F8500 optager, at udsendelser fejler med denne status. Ved ikke op der findes lignende problemer på H-modellerne?

Jeg har dog gemt alle de udsendelser der er gået på fejl, som beskrevet i det overstående, i tilfælde af service på optageren.

Jeg tror det er en firmware fejl. Men fejl på disken kan selvfølgelig ikke udelukkes. Jeg har dog tjekket diske for fejl, re-formateret den, uden det afhjælper problemet.
Af beanbag
#209877
Har lige købt en BD-H8500 idag i Fona til 1999. Syntes det var en fornuftig pris, og så forlænges levetiden på vores Pioneer plasma et stykke tid.
Problemet er at jeg ikke kan få dyret til at finde vores kanaler. Har prøvet alt (syntes jeg selv), så forslag modtages med glæde.

Jeg ved det kan fungere for vi startede med en BD-F8500 (DKK 1.799), som jeg var nødt til at aflevere tilbage til ElGiganten fordi skuffen sad fast.... men kanalerne virkede; de havde ikke flere så de stak os istedet en LG HR935N (DKK 2.999, dog sat ned til 1.999 pga ulejligheden), men den ryger lige tilbage til dem når vi har en anden en der virker for det interface kræver en tålmodighed vi ikke besidder herhjemme.
Så jeg forventer da at BD-H8500 kan køre når nu både BD-F og LG kan.

Men hvad skal jeg gøre?
Har prøvet genstart og factory reset og stort set all kombinationer af kanalsøgning muligt.
Vi har Yousee, så det burde sku ikke være så svært?
Kan jeg have fået en udenlandsk model? kan jeg se det nogen steder?

Alt hjælp er velkomment - thx

Thomas
Af SLL
#209882
Beanbag, prøv at indlæse kanalerne igen, men denne gang fra indstillings-menuen i optageren. Her hos mig virkede "Yousee" valget til kanalindstillingerne første gang, alle kanaler blev indlæst.

Men grunden til jeg skriver du skal prøve indlæsningen igen fra menuen er, at jeg havde et lignende problem som dig, dog med mit Samsung ES8005 tv, som heller ikke kunne indlæse kanalerne. Først 2. gang jeg prøvede fra tv setup menuen, virkede det.

Hvis du har prøvet alt, så kunne du måske tjekke at du benytter seneste firmware i optageren. Et hurtigt kik på Samsungs support side afsløre, at seneste firmware til din model hedder -> 1006.1, og er fra 16-12-2014. Tjek i firmware update menuen, at du har seneste FW indstalleret. Hvis ikke, så enten hent den manuelt herfra og installer den:

http://www.samsung.com/dk/support/model/BD-H8500N/XE

Eller prøv om du kan hente den online, hvis din optager er forbundet til Internettet?

Måske en firmware update af softwaren i optageren, kan afhjælper problemet.

Jeg kan godt forstå du sender LG'en tilbage. Den har jeg ikke hørt så meget godt om.
#209886
Installerede svigermekanikkens samsung bd-h8500 i dag. De har Yousee's store pakke, hvilket ved første opsætning blev fundet vha. automatisk søgning. Inden jeg satte søgningen i gang kontrollerede jeg indstillingerne og de var alle korrekte. Alle kanaler blev fundet umiddelbart. Ved godt, at det ikke hjælper, men det er da et tegn på at det KAN fungere. Og den er også købt i dag hos Fona.

Er sikker på, at du har kontrolleret antennekablerne, men måske du skulle prøve manuel søgning på én specifik kanal, hvor du kender frekvens m.m. for at se om du overhovedet får et signal igennem som optageren kan bruge/forstå?
#209904
Havde en temmelig frustrerende aften igår :(
Til sidst bad konen mig om at stoppe med at surmule og sætte en netflix på; hun var åbentbart træt af se på kanalindstillingsmenuer...

Idag har jeg så prøvet at tage LG'en frem igen. Prøvede at indstallere forfra - og det virkede uden problemer. Jeg lod dog mærke til at Netværksid var 151 på LG automatisk - ikke 100 eller 120 som der står på YouSees side?

Testede også 442000 istedet for 143000 og utallige andre kombinationer - stadig uden held. Søgningen er overstået på 10 sekunder uanset hvilken kombi jeg bruger. Uden resultat.
Kun hvis jeg vælger "andre" udbydere end yousee tager det længere tid - men med samme resultat. grrrr

Nu kører jeg i Fona og får en anden - så har det bare at virke.

Prøvede at køre kanalindstillinger inde fra menuen som forslået og har også testet firmware (er forbundet til internet - og netflix fungerede fint nok). Kunne ikke finde ud af at kun indstille en kanal som foreslået, men da LG finder alle uden problemer med samme kabler tænker jeg at det er ok?

Det var den sidste model i butikken, så jeg tror den har stået fremme. Måske er den bare defekt?

mvh Thomas
#209907
mogensjuhl skrev:hejsa

har købt en 8900 harddisk DVD...
spørgsmål:

har sat min VHS til tv med det røde/gul/hvid stik.. men jeg kan ikke finde nogen steder i dvderne hvor jeg kan optage det...

nogen der kan hjælpe ?




Mogens
Det kan du ikke på den måde. Din Samsung bd-x8900 optager tuner signalet fra dit antennekabel, og ikke fra stik på dit tv. Du kan heller ikke overspille direkte fra vhs til din Samsung recorder, eftersom der ikke sidder nogen AD konverter (analog til digital) i din samsung recorder.

Det er nok noget med, at få dine vhs'er overspillet via en lille videokonverter til eventuelt en computer. Og så derfra føre dem over på dvd, bluray, mediaplayer el. en ekstern harddisk, som du kan sætte til tv'et el. din Samsung recorder.
Af beanbag
#209916
Så virker skidtet - det var en mandags model og nu har jeg en tirsdags model istedet.

;)
Af SLL
#209944
beanbag skrev:Så virker skidtet - det var en mandags model og nu har jeg en tirsdags model istedet.

;)
Det lyder da godt :) Var det en Samsung model du tog igen, eller LG?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8