Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#205909
Hej SLL,

Nu har jeg H modellen, og ved ikke hvor meget forskel der er på F og H modellen, og ved
ikke om H modellen har en større "motor" inden i.

Men jeg kan godt optage et program via guiden jeg er i gang med at se, jeg trykker
på REC knappen (Rød mener jeg) på fjernbetjeningen, når jeg står i Guiden, så optager den programmet færdigt.
Håber dog Samsung kommer med en opdatering så man kan simde 5-10 min. ekstra bagved en optagelse, det er nok en af de ting som jeg bliver irreterret over.


Med hensyn til navigering i menuerne, så synes jeg ikke min er langsom, men igen opfattelser af sådan noget er nok forskellig fra person til person.
Kan ikke lige forstå at du skal bruge 8-10 klik for at komme ind til dine optagelser, såvidt
jeg husker skal jeg bruge max. 4.
Men gir dig helt ret i at det er noget besværligt at slette en optagelse.

Jeg oplever også det med "ingen information" i guiden, men det er kun i Ca. 5 - 10 sekunder, og kun når jeg går et par dage frem.

Nu optager vi som regel kun på de første 10 kanaler i guiden, så jeg har ikke oplevet
at jeg ikke har overskuelighed over programmerne, men forstår dit problem.

Kunne godt tænke mig at vide hvor lang tid det tager for dig at starte Netflix op, hvis ellers
du har det.?


Jeg kan også se at du har været noget mere grundig i din "test" af maskinen, nogle af
de ting du har prøvet, er jeg slet ikke nået til endnu, eller lagt mærke til.


Mvh HenningR
Af jng
#205910
HenningR skrev:Hej SLL,

...

Men jeg kan godt optage et program via guiden jeg er i gang med at se, jeg trykker
på REC knappen (Rød mener jeg) på fjernbetjeningen, når jeg står i Guiden, så optager den programmet færdigt.
...
Sådan er det også på D- og E-modellerne. Det er ikke nødvendigt at åbne guiden. Bare tryk på den [rigtige] røde knap, og der kan vælges den aktuelle udsendelse eller en vilkårlig længde fra 5 til 360 minutter.
Af SLL
#205916
jng skrev:
HenningR skrev:Hej SLL,

...

Men jeg kan godt optage et program via guiden jeg er i gang med at se, jeg trykker
på REC knappen (Rød mener jeg) på fjernbetjeningen, når jeg står i Guiden, så optager den programmet færdigt.
...
Sådan er det også på D- og E-modellerne. Det er ikke nødvendigt at åbne guiden. Bare tryk på den [rigtige] røde knap, og der kan vælges den aktuelle udsendelse eller en vilkårlig længde fra 5 til 360 minutter.
Tak for svaret gutter,

Men bliver den så ikke ved med at optage forbi programmets slutning, eller? Jeg kan godt se, at man bare kan trykke "REC" på fjernbetjeningen. Men kan den så automatisk finde ud af, hvornår programmet slutter? Det var sådan set det, jeg syntes kunne være fedt, så man ikke selv skulle stoppe den igen :)

I går fik jeg rodet lidt mere med den. Og nogen af mine hurtige negative kritikpunkter, kunne jeg muligvis godt leve med i længden.

Den er ikke super hurtig til så meget. Men det med de mange tastetryk, for at komme ind til optagelser, slette optagelser osv., kunne jeg sikkert godt vende mig til :)

Tilgengæld syntres jeg det med, at man ikke hurtige kan lægge x antal minutter til en timer programmering, det er irriterende. Og jeg syntes at selve timer dialogen, den er noget mangelfuld. Jeg savner meget, at navnet på den kanal man skifter til, også ændre sig i den manuelle timer programmering dialog. Og måske som tidligere skrevet, at den også havde den lille "guide" billede indbygget.

@HenningR, det med antal knappetryk kan jeg godt forstå. Jeg mener nemlig, at du har en knap på din fjernbetjening, som sender dig direkte til optagelser. Og så kan jeg se, at du også har en genvej til optagelserne i din "HOME" menu, som jeg ikke har i min home menu. Så H modellen er gjort lidt mere betjenings venlig :)

Måske det er H modellen jeg skulle sigte efter. Den er pt. sat ned til 2400 kr. hos Elgiganten. Årsagen til jeg ikke købte der var, at de kun havde en enkelt demo model stående, som så lidt rigelig brugt ud :)

Jeg programmere optagelser for en hel uge af gangen, så er det overstået :) Og så programmere jeg fra ret mange kanaler (undtagen fra de Svendske, Norske & Tyske kanaler). Så det er lidt langsommeligt, at kikker det hele igennem, når nu man gerne vil ha' det skal gå hurtigt :)

Desværre bruger jeg ikke Netflix endnu. Men har tænkt på at prøve det af.

EDIT:
Glemte lidt at skrive, at jeg syntes den har været 100% stabil i alt hvad jeg har lavet på den. Stabilitet og nedbrud er nok det værste man kan komme ud for. Har tjekket firmware i den, som er nyeste. Så det er sikkert en rimelig "ny" pakket F8500 jeg har fået haha.
Af jng
#205919
SLL skrev:
jng skrev:
HenningR skrev:Hej SLL,

...

Men jeg kan godt optage et program via guiden jeg er i gang med at se, jeg trykker
på REC knappen (Rød mener jeg) på fjernbetjeningen, når jeg står i Guiden, så optager den programmet færdigt.
...
Sådan er det også på D- og E-modellerne. Det er ikke nødvendigt at åbne guiden. Bare tryk på den [rigtige] røde knap, og der kan vælges den aktuelle udsendelse eller en vilkårlig længde fra 5 til 360 minutter.
....

Men bliver den så ikke ved med at optage forbi programmets slutning, eller? Jeg kan godt se, at man bare kan trykke "REC" på fjernbetjeningen. Men kan den så automatisk finde ud af, hvornår programmet slutter? Det var sådan set det, jeg syntes kunne være fedt, så man ikke selv skulle stoppe den igen :)
...
Et forslag til dig kan være, at du prøver. Hvor svært kan det være?
#205921
Det er når jeg står inde i Guiden, og trykker REC, så optager den kun det jeg har valgt.

Og ja, jeg har en genvej i min "Home" menu, og en tilsvarende "list" knap på min fjernbetjening.. :)
Og jeg købte jo min i Bilka for 2500,-, det synes jeg er en ok pris for den.

Men spændende om Samsung vil opdatere, så man kan smide ekstra minutter på via guiden, det burde jo være muligt at fixe for dem. tror lige jeg en af dagene smider en
mail til dem..

Mvh
HenningR
Af SLL
#205927
Er der nogen af jer, som ved om man kan slå besked "påmindelse om planlagt optagelse.." fra? Den forsvinder ikke af sig selv, men bliver stående på skærmen indtil man trykker OK. Irriterende.

Nogen af de mere irriterende problemstillinger for mig:
- Som HenningR også er inde på, at min ikke automatisk kan lægge minutter til optagelsen
- At man ikke kan slette/ændre udsendelser når den optager
- At man ikke kan betjene timer indstillingerne når den optager
- Besked "påmindelse om planlagt optagelse", ville jeg gerne kunne slå fra (måske kan man?)
- At den er meget sløv ved frem og tilbagespoling << >> I hvert fald F modellen lagger meget ved hver knaptryk (1-5)
- Jeg savner en liste oversigt over ens optagelse, i stedet for thumbnails billeder, som fylder for meget, og indeholde meget lidt info om den optaget udsendelse (varighed, længde m.m.).
- Kunne være smart, hvis man nemt kunne spring 1-2 minutter i udsendelser, uden at skulle trykke "tools....", og så vælge at spole længere ind i en udsendelse minutvis. Kunne være fedt til at springe over reklamer på en hurtig og nem måde.

Hvordan kommer i forbi reklamerne på en hurtig måde?

@HenningR, ja jeg lagde godt mærke til, at din H model havde nogle ekstra genveje til optagelserne, hvilke er super fedt :) Lidt synd, at Samsung har valgt at placeret list knappen nederst på fjernbetjening (mener den er placeret nederst?). Det er jo en knap man vil bruge en hel del. Men da godt man kan, ligeledes med den store knap i HOME menuen. Den mangler jeg :)

2500 kr. er en fin pris. Hvis Elgiganten havde haft en H8900, som ikke var pakket op som demo, så havde jeg muligvis nok også købt den. Men jeg kan jo nå det endnu. Jeg havde hørt, at der ikke var den helt store forskel i betjeningshastigheden mellem F og H modellerne. Det var også en af grundende til, at jeg prøvede F modellen fra sidste år.
Af jng
#205929
SLL skrev: ...
- Jeg savner en liste oversigt over ens optagelse, i stedet for thumbnails billeder, som fylder for meget, og indeholde meget lidt info om den optaget udsendelse (varighed, længde m.m.).
Kan du forklare forskellen på varighed og længde?
Af SLL
#205932
jng, vil du ikke nok skrive noget brugbart, i stedet for de spydige intetsigende kommentar, som begynder at være lidt belastende ;) Altså, jeg går stærkt ud fra du godt ved hvad jeg mener, nemlig at der generelt bare mangler noget mere info på de optaget udsendelser, i stedet for thumbnails ikoner.
#205952
Hej SLL,

Lige mine ord, var ved at blive lidt træt af den underlige indstilling til vores andres problemstillinger, og i øvrigt har man for meget tid hvis man gider svare sådan på
vores spørgsmål.
Dog skal du JNG da være velkommen i tråden, hvis du kan bidrage konstruktivt. :)

Nå, tilbage til det vigtige.

Når jeg sætter den til at optage via timerindstillingen, så mener jeg at den kommer frem
og spørger om jeg vil have en påmindelse eller ej, men kan ikke huske om den gør det
hvis jeg optager via guiden.

Slette/ændre optagelser når den optager har jeg ikke prøvet, det må blive næste step.

Du skriver at man ikke kan betjene timer indstillingerne i mens man optager, det kan jeg
godt på min, altså hvis jeg sætter den til at optage via guiden, og den optager "lige nu" kan
jeg godt planlægge en anden optagelse via en timeroptagelse samtidigt.

Jeg synes nu ikke min virker sløv når man spoler, eller også lægger jeg bare ikke mærke
til det. :-))
En liste kunne være fedt, må lige tjekke om man kan det på min.

Den eneste måde at komme forbi reklamerne på, tror jeg er at spole igennem dem, ellers
skal man redigere i det optagede, og det har jeg en fornemmelse af at tager længere tid
end at se det man har optaget, så det skal vist kun være noget man vil gemme.

Det kunne være spændende hvis du kunne få fingre i en H model, og se om du kunne mærke forskel på de forskellige ting, eller om det bare er mig som tror at H modellen er bedre

Mvh HenningR
#205960
HenningR skrev: Når jeg sætter den til at optage via timerindstillingen, så mener jeg at den kommer frem
og spørger om jeg vil have en påmindelse eller ej, men kan ikke huske om den gør det
hvis jeg optager via guiden.
Okay, det må jeg lige tjekke igen, eftersom jeg ikke husker det nøjagtig. Jeg mener dog ikke, at, at jeg blev spurgt om noget, ved timer programmeringen. Tjekker op på det, tak :)
HenningR skrev: Slette/ændre optagelser når den optager har jeg ikke prøvet, det må blive næste step.
Det kan F modellen i hvert fald ikke. Der låses indstillings menuen helt når der optages. Det syntes jeg er lidt ærgerligt, da jeg på min gamle Sony ofte så en anden udsendelse mens der blev optaget, og så efterfølgende slettede den efter mig. Problemet for mig er, at huske hvilke udsendelser jeg har set til ende, som skal slettes. Men okay, måske din H model kan det. Jo flere af de små positive detalje ændringer der er mellem optagerne, m. fordel til H modellen, jo mere interesseret bliver jeg i den :)
HenningR skrev: Du skriver at man ikke kan betjene timer indstillingerne i mens man optager, det kan jeg
godt på min, altså hvis jeg sætter den til at optage via guiden, og den optager "lige nu" kan
jeg godt planlægge en anden optagelse via en timeroptagelse samtidigt.
Ja det kan jeg også. Altså sætte 2 optagelser over samtidig, ikke noget problem. Det jeg mener er, at jeg ikke kan gøre forskellige andre ting så som f.eks., at bruge E-manualen, slette/ændre optagelser mens den optager. Jeg roder jo en del i E-manualen for hjælp her i starten til indstillingerne. Desværre syntes jeg ikke, at det der står i E-manualen er detaljeret nok, men er en mere overfladisk forklaring. Men okay, det er en helt anden sag, og nok bare min egen perfektionisme der løbe afsted med mig :)
HenningR skrev: Jeg synes nu ikke min virker sløv når man spoler, eller også lægger jeg bare ikke mærke
til det. :-))
En liste kunne være fedt, må lige tjekke om man kan det på min.

Den eneste måde at komme forbi reklamerne på, tror jeg er at spole igennem dem, ellers
skal man redigere i det optagede, og det har jeg en fornemmelse af at tager længere tid
end at se det man har optaget, så det skal vist kun være noget man vil gemme.
Det er et af mine store problemer. Måske det fungere hurtigere på H modellen. Men her lagger hvert tryk på spol hurtig frem/tilbage knapperne ret meget. Dog er jeg begyndt at bruge "tools" menuen, og så nogen af de søge/spole indstillinger der er i toppen af tools menuen. Det syntes jeg er hurtigere, når man skal forbi reklamerne, end at bruge spole knapperne på fjernbetjeningen. Og så slipper man også for, at den større "play" knap på fjernbetjeningen ikke altid registrere mine tryk. Irriterende når man vil spole hurtigt forbi reklamer, og så ikke for stoppet hurtig nok igen, for play knappen ikke reagere. Man skal trykke lige på midten af play knappen på min, før den virker. Det er sikkert også kun mig der finde sådanne problemer haha :)
HenningR skrev: Det kunne være spændende hvis du kunne få fingre i en H model, og se om du kunne mærke forskel på de forskellige ting, eller om det bare er mig som tror at H modellen er bedre
Nu må jeg se, efter næste weekend, om jeg syntes den fungere ok. Ellers prøver jeg, at køre tilbage med den hos Elgiganten, og håbe på de stadig har H modellen til 2400kr. Vi snakkede lidt om "motoren" i din H8900. Og den har en quad processor indbygget, hvilke min F model har en dual core processor. So på papiret burde din H moden være en del hurtigere og kraftigere end sidste års F model. Spørgmålet er dog, om det forholder sig sådan i praksis. Sandsynligvis ved nogle funktioner, man hvor man måske ikke mærke hastigheds forskellen andre steder.

Man tak for alle dine fyldestgørende Svar HenningR, pænt af dig at bruge tiden her ;)
Af SLL
#206163
Har fået optaget og set en del mere tv på min F8500 recorder. Problemer som er vedholdende... :)

1.
Det med at adder x antal minutter ekstra på timer optagelser. Enten automatisk, eller også en nem mulighed, uden man skal ind i tidsprogrammeringen, som er noget langsommeligt. Den er vigtig, eftersom jeg ofte smider 5-10 min ekstra på mange udsendelser, for at få slutningen med.

2.
At søge, spole funktionerne er meget langsomme at bruge. Enten fordi funktioner er gemt ind undermenuer, eller fordi afspilleren simpelthen "lagger", er langsom til at udføre f.eks. spol frem/tilbage kommandoer. Det er noget tungt, hvis man vil hurtig forbi reklamer i f.eks. film.

3.
Det er en smule irriterende, at man ikke kan gøre noget med sine optageler, mens der optages. F.eks. at kunne slette gamle optagelser, mens recorderen er i gang med optagelse. Det savner jeg :)

4.
Guiden er mega langsom til at opdatere sig selv. Jeg får ofte "ingen information" status, efter F8500 har været tændt i 1-2 timer. Mit ældre Samsung ES8005 tv har ingen problemer med, at opdatere Guiden hurtig, hvor alle kanal informationer er tilgængelig ret hurtigt efter tv'et er tændt. Det bliver lidt et problem, når jeg vil programmere en uge frem, som jeg typisk gør.

5.
Det kunne være "nice to have", muligheden for, at kunne bruge info knappen under timer menuen. Så man kunne se hvad de forskellige timer udsendelse handlede om. Ligeledes under menuen hvor man ser sine optaget udsendelser, her kunne det også være godt hvis man kunne trykke "info", og se information om udsendelsen der er optaget.

--------------------------------

Dog er jeg stadig glad for digital optagelserne, som ser fine ud. Og stadig super glad for, at kunne optage alle min kanaler i Yousee's mellempakke. Før kunne jeg kun optage de efterhånden få analog kanaler på min gamle Sony.
#206189
Hej SLL,

Sorry, jeg har været lidt fraværende, har haft lidt travlt.

Det er da lige så pænt af dig, at bruge tiden her, jeg lærer jo også hele tiden, og vi er her for at hjælpe hinanden. :-))


Hurra.. jeg fandt ud af på min at starte optagelser før og lægge minutter til på Guide optagelser, så nu starter den altid 3 minutter før, og optager 10 minutter længere, men man
kan selv vælge antal minutter både før og efter..

Ved ikke om det findes på din, men når man har planlagt optagelser, og går ind og ser listen, så trykker man "pil højre" på fjernbetjeningen, derefter ind i tidsplanlægning, og deri kan man indstille antal minutter..

Mvh
HenningR
Af SLL
#206206
Hejsa Henning,

Du har ikke nøde at undskylde, jeg smider bare alt op jeg finder ved F8500 recorderen mens jeg bruger den. Hvad jeg syntes er godt el. skidt :)

Fedt nok det med minutterne på optagelserne. Hmm.. gad vide om det ikke allerede er det jeg gør. Altså at gå ind i "tidsplanlægningen", og lægge ekstra minutter på hver timer optagelse. Spørgsmålet er, om du gør det på en nemmere måde i tidplanlægnings menuen? Altså jeg går manuelt ind og redigere minutterne på hver timer udsendelse. Er det på alle udsendelser der sker, eller skal man som jeg gør nu, gøre det på hver enkel timer udsendelse?

Jeg prøver det af, tak for tippet. Måske der er noget mere som er forbedret på din H-model :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8