Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#199724
Er der nogen af jer, som kender noget til de nye H modeller? Jeg tænker her på F vs. H model features og eventuelle forbedringer på de nye H modeller, som vidst nok skulle være meget tæt på at være i butikkerne.

Jeg tænker om Samsung's recordere stadig er langt dårligere end Panasonics modeller. Der er jo en kæmpe prisforskel, men måske også stadig en stor kvalitetsforskel?
Senest rettet af SLL 29. sep 2014, 20:02, rettet i alt 2 gange.
Af jng
#199729
SLL skrev:Er der nogen af jer, som kender noget til de nye H modeller? Jeg tænker her på F vs. H model features og eventuelle forbedringer på de nye H modeller, som vidst nok skulle være meget tæt på at være i butikkerne.

Jeg tænker om Samsung's recordere stadig er langt dårligere end Panasonics modeller. Der er jo en kæmpe prisforskel, men måske også stadig en stor kvalitetsforskel?
Kan du fortælle lidt mere om den store kvalitetsforskel?
Af SLL
#199733
jng, Panasonic recorderne skulle efter hvad jeg har læst være noget mere gennemarbejdet kvalitet end Samsung's / LG's billigere 2013 recordere. Til med, at Panasonic har smidt lidt flere vigtige små-detaljer i deres recordere. Men de koster jo også næsten dobbelt så meget som Samsung's. Dertil kommer, at Samsung vidst nok formåede, at lave deres menu system lidt bøvlet langsomt, når man f.eks. skulle finde ens optagelser.

Og så mener jeg ikke, at Samsung's 2013 recordere husker hvortil man er nået i en optagelse, hvilke jeg syntes er en vigtig detalje. Derfor leder jeg efter info på Samsung's nye 2014 recordere, om Samsung har lært en smule af lektien, og fikset nogen af problemerne?!
Af jng
#199735
SLL skrev:jng, Panasonic recorderne skulle efter hvad jeg har læst være noget mere gennemarbejdet kvalitet end Samsung's / LG's billigere 2013 recordere. Til med, at Panasonic har smidt lidt flere vigtige små-detaljer i deres recordere. Men de koster jo også næsten dobbelt så meget som Samsung's. Dertil kommer, at Samsung vidst nok formåede, at lave deres menu system lidt bøvlet langsomt, når man f.eks. skulle finde ens optagelser.

Og så mener jeg ikke, at Samsung's 2013 recordere husker hvortil man er nået i en optagelse, hvilke jeg syntes er en vigtig detalje. Derfor leder jeg efter info på Samsung's nye 2014 recordere, om Samsung har lært en smule af lektien, og fikset nogen af problemerne?!
Funktioner, som f.eks. lagring af en optagelse på en skive, som er mulig på Panasonic, men ikke på Samsung, er vel ikke en kvalitet, som sådan, men netop en funktion. Vil man have en enhed, der kan lagre på skiver, så er Samsung (og LG) udelukket.

Samsungs 2011-serie husker individuelt, hvortil man er kommet i en optagelse. Individuelt betyder hér, at er du i gang med at se flere forskellige ting, så huskes stedet for alle udsendelserne. Jeg ved (endnu) ikke, om denne mulighed er fjernet i de nyere serier. LG's nyeste serie husker f.eks. kun den senest brugte udsendelse.

Min 2011'er, der har stået tændt i knap fire år, fungerer ["desværre"] endnu helt problemfrit, og jeg er for nærig til at købe en ny, når den gamle er i orden.
--
Panasonics enheder har ikke været på markedet særlig længe, men hvis du følger med på recordere.dk, vil du se, at disse enheder heller ikke er uden problemer.
--
Et råd må vel være at købe en Panasonic/LG/Samsung et sted med returret og så prøve enhederne.
Af SLL
#199754
Tak jng, ja jeg køber nok en Samsung BD-H8900, når elgiganten får dem på lager. Jeg syntes ikke jeg vil ofre mere end de omkring 3000 kr. på en 1TB recorder. Om så kvaliteten holder, det må tiden vise. Hvis ikke, så ryger den tilbage, og så må jeg spare lidt til en Panasonic :)

Jeg var overbevist omkring det med "bookmarks", hvortil i en optagelse man var nået, at Samsung's / LG's recordere ikke huskede det individuelt pr. udsendelse. Men jeg er glad for, at du siger din 2011 Samsung'recorder faktisk gør det korrekt. jeg håber ikke Samsung har fjernet muligheden i de nye recordere. Det er en lille betydelig ting, som jeg bruger meget, og ikke kan undvære. Det er tit, at jeg ikke får set en optagelse helt færdig, og vender tilbage for at se det sidste på et senere tidspunkt. Men gamle analog Sony recorder kan det uden problemer.

Det er ikke meget der er nået ud omkring Samsung's H-serie recorder, selvom den er lige på trapperne. Ej heller på Samsung's eget dk site, kan man løse noget om H-serien. Det er typiske for Samsung dk, at opdatere deres site som de sidste :(
Af SLL
#200258
Jeg fandt en engelsk test her:
http://www.avforums.com/review/samsung- ... view.10270

Jeg er i tvivl, om en Samsung recorder er noget for mig. Der er stadig nogle problemer med multitask mulighederne. Så noget som, at ændre på længden af en optagelse, imens en optagelse er i gang, det kan man ikke. Ikke at det er noget jeg tit bruger. Men jeg har haft brug for at gøre det på min gamle Sony analog recorder, som kunne det hele uden problemer.

Samtidig tænker jeg lidt på selv den generelle kvalitet af Samsung recorderen, altså hvor lang tid den holder.
Af jng
#200292
SLL skrev:Jeg fandt en engelsk test her:
http://www.avforums.com/review/samsung- ... view.10270

Jeg er i tvivl, om en Samsung recorder er noget for mig. Der er stadig nogle problemer med multitask mulighederne. Så noget som, at ændre på længden af en optagelse, imens en optagelse er i gang, det kan man ikke. Ikke at det er noget jeg tit bruger. Men jeg har haft brug for at gøre det på min gamle Sony analog recorder, som kunne det hele uden problemer.

Samtidig tænker jeg lidt på selv den generelle kvalitet af Samsung recorderen, altså hvor lang tid den holder.
Du kan jo sænke dit ambitionsniveau og købe en ganske udmærket LG til 1.495 i Kvickly [i dag?], dog med en rimelig lille harddisk.
Af SLL
#203289
Er der nogen af jer, som har prøvet Samsung's H8500 el. H8900 modeller af? Er det brugbar kvalitet, el. hvordan står det til :)

SLL
Af jng
#203293
SLL skrev:Er der nogen af jer, som har prøvet Samsung's H8500 el. H8900 modeller af? Er det brugbar kvalitet, el. hvordan står det til :)

SLL
Du har åbenbart gjort op med dig selv, at Samsung ikke er godt nok til dig. Fint. Køb en Panasonic til det dobbelte, men læs lidt på recordere.dk inden.

Tror du, at Panasonic betyder fejlfri, så tror du forkert.
#203549
Kan godt være at Pana ikke er fejlfri, men hvor er den smart i forhold til LG og Samsung,
jeg har haft alle 3 modeller stående under fjernsynet. Men LG og Samsung er anvendelig hvis man ikke stiller de store krav, optag og afspil uden dikkedarer så virker de nogenlunde.
I øvrigt er Prisniveauet på Pana for nedadgående.
Af SLL
#205087
Jeg har selv været meget meget tæt på, at prøve en H8900, nu hvor elgiganten har solgt dem til 2500 kr. Men af frygt og rædsel for problemer omkring Samsung kvaliteten, enkelt multitask feature den mangler (ingen programming ved optagelse/afspilning), samt måden hvorpå Samsung har valgt at opbygge menuerne på (masser af klik), så har jeg indtil videre afstået for at afprøve en, men har været fristet :)

Har google't diverse engelske reviews, som er mere eller mindre glade for H8900 modellen. Så måske jeg en dag prøver en, hvis da Samsung's modeller ikke forsvinder helt fra det danske marked.

Jeg tror ikke på nye modeller, eftersom H-serien jo er 2014 modeller. Men hvis Samsung pønser på noget, så så jeg gerne en 1TB model uden bluray drev :)
Af jng
#205101
SLL skrev:Jeg har selv været meget meget tæt på, at prøve en H8900, nu hvor elgiganten har solgt dem til 2500 kr. Men af frygt og rædsel for problemer omkring Samsung kvaliteten, enkelt multitask feature den mangler (ingen programming ved optagelse/afspilning), samt måden hvorpå Samsung har valgt at opbygge menuerne på (masser af klik), så har jeg indtil videre afstået for at afprøve en, men har været fristet

Har google't diverse engelske reviews, som er mere eller mindre glade for H8900 modellen. Så måske jeg en dag prøver en, hvis da Samsung's modeller ikke forsvinder helt fra det danske marked.

Jeg tror ikke på nye modeller, eftersom H-serien jo er 2014 modeller. Men hvis Samsung pønser på noget, så så jeg gerne en 1TB model uden bluray drev)
Hvad mener du med "(ingen programmering ved optagelse/afspilning)"? Min D8900, der nægter at bryde sammen, så jeg skal ha' en ny, kan programmeres, mens en optagelse pågår, men det kan være, denne mulighed er fjernet i de nyere versioner.

Med hensyn til Blu-ray-drevet: Der er et program til babytøj på min vaskemaskine, selvom jeg er for gammel til baby'er... Men programmet genererer mig ikke.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8