Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zyb3r
#213098
Hej,

Et spørgsmål jeg brændende ønsker mig svar på før jeg køber to CA moduler (eller hedder det CI eller CI+?) og en HDD.

Jeg har netop købt mig et ue55h7005 og ville virkelig gerne af med min Canal Digital boks som kan optage samtidige programmer eller se et og optage et andet.

Spørgsmålet er hvorvidt mit Samsung tv kan det samme?

Der er to tunere og plads til to CA moduler, men jeg har læst at en del skærme har udfordringer med at håndtere to kodede signaler samtidig...

Og så et andet spørgsmål der meldte sig - hvor søren finder man det billigste CA/CI/CI+ modul til Canal Digital?

Please heeelp! O_O

- Jakob
Af O'Brian
#213105
Hej. Lidt uden for topic:

Jeg afhenter et 55H7005 i dag. Hvad er dit umiddelbare indtryk af skærme?

Husk at få et godkendt CA Modul. Bruger CA modul i F6515 F6275 OG C8705.

God dag.
Af <Leif Thomsen
#213109
Hej

Jeg har været i samme situiation, og fandt det bedste tilbud hos :http://www.av-connection.dk/?PGr=5183

Det skal være Cl+ hvis du vil se bl.a. TV2 i HD.

Gider du lige at komme med en tilbagemelding om hvordan hvordan det gik.

Se først forskellige indlæg her på debatsiden ang. optagelser fra 7005-7050.

F.eks mainleif har haft horibelt dårlig erfaring med netop optagelse fra bemeldte Samsung

skærm med dobbelte tunere.

Vh. Leif Thomsen
Af <Leif Thomsen
#213110
Hej igen

Ups, opdagede lige jeg har henvist dig til et Boxer Cl+ modul.

Ved ikke hvor det er bedst at købe et Canal Digital modul. Sorry

Vh. Leif Thomsen
Af Zyb3r
#213115
Hej igen,

O'Brian: Mit første indtryk er bestemt positivt. Skærmen er meget skarp og lækker og menusystemet appellerer til mig. :-)

Leif: Jeg endte med at kontakte Canal Digital som sender mig to stk. i morgen. Hvad man ikke gør for at få nyt gear til at virke. :p

Jeg skal nok melde tilbage når jeg har kørt test på optagelse... P.t. har jeg to Canal Digital bokse som virker nogenlunde, men de ryger ud af sync på lyd ret tit og menu systemet er piv-ringe, så jeg glæder mig til at se Samsungs bud.

Jeg er dog stødt ind i to udfordringer...

Jeg har som sagt en Canal Digital set top box, og har derudover også et surround system tilsluttet.

P.t. er Canal digital box sluttet via HDMI til surround systemet (et samsung) som er sluttet til TV'et med HDMI.


Udfordring 1:
Fjernbetjeningen der følger med kan jeg få til at slukke og tænde for ENTEN set top box ELLER surround system, men af en eller anden årsag slukker og tænder den ikke begge.
Surround systemet kan køre Anynet+ , det kan set top box'en ikke (så der konfigurerer jeg det via Samsungs Universel fjernbetjenings tool).

Udfordring 2:
Jeg vil gerne ALTID have lyden ud gennem surround systemet, men når jeg ser netflix via den indbyggede App på TV'et, så kommer der ikke lyd til surround systemet. Går ud fra at det er noget kablingshalløj, men aner det ikke... :(

Hvis nogen ved noget så råb lige højt, ik? :)

Thx a bunch!
Af kim4220
#213133
Ups glemte spørgsmål 2 :)

Der er typisk kun en returvej af lyd på en HDMI indgang i et Samsung tv normalt nr 2 men det er mærkeret med (ARC) husk HDMI kabel skal være 1.4 og anlæg understøtter ARC.
Af Zyb3r
#213134
kim4220 skrev:Hvad med at bruge ir øje som følger med i pakken fra samsung TV så kan du styre alle bokse med en remote.
Under opsætningen af Samsung Universal Remote kan man så vidt jeg forstår tilføje en opsætning af en eller flere eksterne enheder og det har jeg prøvet.

Jeg har valgt at jeg kører min Set top box via surround systemet og så ind i TV'et, og når man så efterfølgende prøver opsætningen af så slukker eller tænder den kun for Set top box'en, den ignorerer simpelthen surround systemet selvom den fint viser at tilslutningerne går fra Set top box -> Surround -> TV.

Det stemmer også meget godt overens med opsætningsmenuen hvor man kan sætte op hvilke enheder den skal slukke og tænde for samtidig med TV'et, og her har jeg kun én mulighed; Set top box.
Jeg har forsøgt både med og uden Anynet+ men ingen af delene får mit surround anlæg frem i menuen hvor jeg kan vælge hvilke enheder der skal slukkes og tændes for sammen med TV'et.

Nogen gode idéer? :)
Af Zyb3r
#213135
kim4220 skrev:Ups glemte spørgsmål 2 :)

Der er typisk kun en returvej af lyd på en HDMI indgang i et Samsung tv normalt nr 2 men det er mærkeret med (ARC) husk HDMI kabel skal være 1.4 og anlæg understøtter ARC.
Nå så er det nok ikke muligt. Jeg googlede lige på mit surround anlæg (c6930w) og det understøtter ikke ARC ifølge diverse fora.

Vil det bedste, indtil jeg får 2 adaptere fra Canal Digital være, at sætte både Set top box og Surround anlæg direkte til TV? Næ hov... Surround anlægget indeholder også en blu-ray afspiller så hvordan hulen får jeg så billede fra blu-ray op på TV'et?

Hmm, ved du hvad vil det bedste/korrekte være i min situation med to ekserne enheder som skal spille sammen med TV'et?