Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ankerstjerne
#211284
Hej gruppe

For ca. 3 år siden blev jeg, som de fleste andre, tvunget til at skifte til digitalt TV-signal. Det betød en ekstraregning på kr. 500,- om året til et firma, der kalder sig Boxer TV-access. Denne regning er nu steget til over 600,- og jeg vil høre om her er nogen, som kender en billigere løsning på at få TV-signal herude på landet (ca. 15 km vest for Odense). ?

mvh.
Klaus Ankerstjerne Eriksen
www.magtenboelle.com
Af Corax
#211289
Nu skriver du intet om hvad det reelt er du vil have, skal det en "fuldpakke" løsning?
Fordi så bliver det næppe meget billigere.

Du kan opsige dit Boxer og købe en DVB-T antenne så har du de kanaler du er påtvunget igennem licensen. Hvis du vil have flere film og TV serier så kan du smide et Netflix, HBO eller ligende abonnement oveni.

Hvis du skal have sport så har Boxer flex abonnementer hvor du selv kan vælge kanaler.

På trods af at jeg kun så "fuldpakke" kanaler så droppede jeg personligt Yousees fuldpakke for flere år siden pga. prisen. Ikke nok med at jeg ikke savner nogen af kanaler i det mindste, så ville jeg ikke kunne gå tilbage til den gamle måde at se TV på (kanal zap og skemalagte udsendelser).
Af Ankerstjerne
#211330
Tak for respons. Det er sjældent, at jeg ser TV, men fruen her i huset vil gerne kunne se DR1, DR2 og TV2. På et tidspunkt overvejede jeg, at hente kanalerne hjem via Internet (USB-adapter via telefonnettet) men forbindelsen herude i det vilde vest er elendig, downloadhastighed for trådløst er max. 1 mb (download for fastnet er max. 2 mb !!!). Det ville ellers være smart, at have IN, TV og telefon-signal på det samme abonnement.

Det kan godt være, at det skal være en DVB-T antenneløsning, som du foreslår, det ser i hvert fald interessant ud.

vh. Klaus Ankerstjerne
Af Corax
#211342
Ja, desværre er streaming nok ikke en god mulighed med den forbindelse.

Du skal lige være opmærksom på at TV2 er ikke er "gratis" mere. Så hvis konen vil beholde den skal du nok have en lille Boxer TV pakke.
Af Ankerstjerne
#211358
Ja, det havde jeg glemt, det er jo derfor vi i sin tid fik Boxer ind i huset. Så det er nok den billigste løsning, jeg har nu.

vh. Klaus Ankerstjerne