Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265270
Ikke inklusive, men at den kan laves uden menneskelig indblanding er nyt for LG. Det er en mulighed for mersalg hos salgskanalerne uden at det kræver speciel træning at udføre.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#265277
ikke downloade, det vil kræve at butikken sætter måler mm. til skærmen og sætter den automatiske process igang (hvidbalance + 3D LUT ca. 3-3,5 time)

Her vil de så have mulighed for at køre flere kalibreringer ad gangen med mindre ressourcer rent personale mæssigt, men samtidig skal de så indkøbe mere hardware.

Jeg har talt med flere medarbejdere fra Power som har lavet de her butiks kalibreringer og de har fortalt at de brugte ca. en halv til en hel time højst pr skærm. Hvis det så er ca. 3 timer pr skærm nu, skal de indkøbe en del ekstra enheder for at kunne følge med salget.
Det vil dog ikke være en hindring for dem.

Jeg vil naturligvis altid holde på at kalibreringen bør foretages der hvor skærmen permanent skal stå og dermed også med de enheder som vil være tilsluttet skærmen, derudover så bør oled paneler have en del timers drift bag sig inden kalibreringen udføres.

Det bliver uden tvivl spændende at se de første kalibrerings rapporter på LGs 2018 modeller.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#265335
Det tvivler jeg umiddelbart på.

Calman er en software som kræver licens, den koster fra 399 USD.

Dertil kommer colorimeter ( SpectraCal C6 HDR200) til 795 USD (du kan også købe en Klein K10A til 6999 USD hvis du er i godt humør :) ) og sidst men ikke mindst pattern generator (den enhed som generer testmønstrene der måles på) til 1495 USD.

Derudover kommer tolden når hardwaren skal ind i landet :) så det koster da lidt.

Du kan læse mere om det her:

www.spectracal.com