Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Madsek
#250281
Hej

Jeg er flyttet ind i et nyt hus med en IHC installation, kabel-TV og internet fra YouSee.
Efter to måneder begynder jeg at opleve pixelering på mine TV (to nye Samsung KS7005/KS805 + et gammelt LG med YouSee boks på), uden at jeg tidligere har oplevet nogle problemer. Jeg har udskiftet alle kabler, så jeg udelukkende bruger IHC kabler fra LK.
Dette fjernede tilsyneladende ikke problemet.
Jeg syntes at have isoleret problemet til internet brug. Hvis jeg downloader med mere en 1mbit/s fra internettet så får jeg pixelering på YouSee kanalerne. Jeg har trods alt en 150/30 linie, så det kan jo ikke være fordi jeg bruger al båndbredden. Jeg kan streame HD kanaler via Netflix på samtlige TV uden nogen form for problemer. Det er alene på YouSee kanalerne.

Nogen ideer til hvor jeg skal begynde? Er det IHC Basic boksen som tilsyneladende splitter internet/tv signalerne eller skal jeg have fat i YouSee?

På forhånd tak
#250282
Du skal vel netop splitte signalerne. Gør IHCs antenneforstærker ikke dét? Ellers bør du sætte er data-filter ind før du smider antennesignalet over i forstærkeren.
Af Madsek
#250284
IHC NET Basic fordelerboks splitter jo netop YouSee COAX Data/TV signalet som kommer ind, således at man kan tilslutte sit COAX internet modem. Herefter patcher man så fra modem (eller switch) forbindelser som går til hvert rum. Så fordelerboksen sender derefter data/TV signal på samme kable til vægudtag. Her splitter man så igen signalet til TV/Data/(og endda telefon).
Da jeg får pixelering på alle tv i tre forskellige rum - har jeg lidt fordelerboksen i søgelyset. Men det kan vel også være i YouSee boks på vejen?
Af Madsek
#250772
Det hjalp ikke. Men jeg har isoleret problemet yderligere. Jeg kan downloade med over 130mbit uden problemer, men så snart jeg begynder at oploade med blot 100kbit (jeg har en 30Mbit upload) så får jeg max bit error og kraftig pixelering ;(
Nu har jeg bestilt Fiber-internet, men beholder yousee via Coax - så må vi se om det fjerner problemet