Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wizzd
#247741
Hejsa
Jeg har købt et 49uh770vaen i POWER -- fik handlet lidt om prisen og fik også kalibrering med.

Et par spørgsmål eller 4 til forummet...
1)
Når jeg ser HDR content på Netflix, så skifter profilen til HDR - jeg har lagt mærke til at indstillingerne på eks RGB her, ikke længere svarer til det der står i de papirer jeg fik med. Derudover står der jo at det er "ekspert (lyst rum)" som kalibreringen er gemt på. Skal HDR/Dolby Vision kalibreres særskilt?

2)
Når jeg kigger på rtings (http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uh7700/settings) så ser det ud som om, at de indstiller mange flere ting end der er i papirerne fra POWER. Er kalibreringen ved POWER god nok? (Farligt emne kunne jeg forestille mig)

3)
Jeg synes den hvide farve på mit TV er lidt for brunlig i det... men kan godt se at, den er for blålig når man ser på den billedindstilling der hedder "livlig" (eller "standard" - kan ikke lige huske det) Er det fordi jeg har vænnet mig til en hvid der er for kold eller...?

4)
Nogen der kan sige hvor man kan download nogle fede 4k@60fps demo videoer? - har googlet men ikke rigtig fundet noget

Mvh Daniel
Af Turbo
#247748
wizzd skrev:Takker --- men kun 1 dl/ip/dag :( --- men så må jeg tage det over nogle dage
Hvorfor har du tilføjet "dag"? Det står der intet om. Der står "1 download / IP" som betyder en downlad ad gangen fra samme IP. Så det er bare at hente dem du vil have, men kun en ad gangen :)
Af wizzd
#247778
Tak for svarene.
Jeg har fået downloadet nogle stykker.

Og så må jeg selv pille lidt ved indstillingerne --- nogen tips og tricks?