Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#245501
Jeg har netop købt et B6v oled og har brugt avforums anbefalinger for mørk/lyst rum og Dolby vision, men da jeg ikke rigtig har kunne finde hdr materiale har jeg ikke indstillet det endnu.
Dolby vision kører eks Marco polo med på Netflix. Da jeg faldt over en anden tråd herinde, hvor der netop efterlyses hdr materiale blev meridian på Netflix anbefalet.
Den fandt jeg så lige og her står der i menuen at det er Dolby vision, men når det afspilles aktiveres et hdr ikon?
Marco polo aktivere Dolby vision, mens de begge står som værende Dolby vision kilder.
Så mit spørgsmål går på hvorfor? Er det en standard man selv kan vælge, såfremt kilden indeholder begge dele og kan jeg være sikker på at DV og hdr ikonerne vises når materialet er til det?
Fordi hdr effekt kan vælges på alle kilder, men meridian er eneste titel der har aktiveret hdr ikonet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245743
Jeg har ikke prøvet Meridien endnu, men Netflix siger, at såfremt indhold er tilgængeligt i begge vil kompatible TV få serveret Dolby Vision versionen. Den er i højere kvalitet. Tv'et skulle gerne vise Dolby Vision ikon, når det indhold afspilles. Sådan er det i hvert fald på LG E6.

Hvis du vil have diverse demo-filer i 4K og HDR, så se denne side: http://demo-uhd3d.com/

Jeg har også nogle testfiler liggende i Dolby Vision-format. Skriv gerne en privat besked her via forummet, så kan jeg dele dem med dig :)
Af KBW
#245760
Meridien viser også hdr på mit 65b6.
The Ridiculous 6 er god DV, men tåbelig film. Husk på Marco Polo er optaget uden kunstigt lys.
Af bromberg
#245812
Ridiculous gider jeg simpelthen ikke se. Jeg er overfølsom for sandler.

Marco polo er virkelig flot i nogle scener. Eller det er den generelt, men nogle scener stikker helt af syntes jeg:) - på den gode måde