Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#245831
Jeg tror, at John rammer mere spot-on med priserne end dem han var rygtesmed til forud for CES.

Det harmonerer også med det jeg fik at vide omkring et prisniveau mere eller mindre omkring ZD9. Husk på, at det kom fra chefen for TV i Europa. Motoi er ansvarlig for modelprogrammet og markedsføringen i Europa. Hvis der er nogen der ved det, så er det ham.

Den endelige pris kommer til at afhænge af valutaspændet imellem hhv. Euro og USD overfor Yen, fortalte Motoi mig også.
Af Mfede
#245832
Ja, det minder meget om det du selv fik at vide. Dog kunne man håbe på, det så ville følge prisen på ZD9 som den er nu, hvor den er omkring de 33.000 kroner i DK.
De 40.000 kroner passer vel meget godt med prisen på ZD9 ved lancering.
Er der egentlig noget nyt omkring tidspunkt for lancering?
Det seneste jeg har læst har været "før efteråret", men det siger jo ikke så meget.
Af Mfede
#245963
Kan vi forvente, at LG's skærme lander en del tid før?
De andre år har vi vel egentlig først set andre producenter komme med OLED-skærme i efteråret, hvor man så langsomt er begyndt at rette blikket mod præsentationen af nye skærme. Det kunne være fedt, hvis Sony virkelig kommer så tidligt på markedet.

Fedt at du smider link til artiklen herind, Rasmus - og at I har fået Philips' skærm til test! :)
#245965
Ja, jeg har lige fået Philips' sat op i går. Kører en kalibrering på den i aften, men for nu kan jeg da afsløre, at bevægelse ser ud til at blive håndteret en anelse bedre end hos LG. De-blur (ikke de-judder!!) er effektivt til at fjerne slør ved eks. fodbold. Har dog kun testet ganske kort, så det er med forbehold.

TV'et dog kun på 55" så det trækker jo voldsomt ned i karakteren :)
Af Mfede
#245969
Rasmus: Kunne man forestille sig at Sonys lancering afhænger af, hvornår LG's kommer med deres? Eksempelvis en aftale om en måneds forspring?

Det var også hvad jeg fik ud af AVForums' anmeldelse. Det gør det jo kun endnu mere spændende at se, hvad Sony kan gøre!
55" og den ret høje pris gør skærmen uinteressant for mig.
Jeg går efter 65". Hvis B6 kommer ned omkring 15-17k får jeg svært ved at vente på A1, som jeg mindst skal smide det dobbelte for.
Så hellere have en skærm i to år og købe et nyt for 15-17k - med HFR til den tid :)
#245981
Ja, godt spørgsmål. Jeg kunne forestille mig, at LG får førsteprioritet hos LG.Display, men Sony er en vigtig kunde, så jeg tror, at Sony A1 lanceres tidligere end f.eks. Panasonic EZ1000.

Jeg tror i hvert fald ikke, at vi kommer hen i efteråret, når vi taler Sony A1. Det er bare min mavefornemmelse efter at have snakket med dem.
Af Mfede
#245986
Panasonic EZ1000 er vel også mere et niche/entusiast-produkt ift. Sonys skærm. Hvad er egentlig status på B&O? Synes det er lang tid siden, at de offentliggjorde planerne om OLED?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12