Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xelo
#143293
Philips TV'ene hakker osse - ingen forskel på dem og de andre - med hensyn til lige præcis det, "panorama-hak", ihvertfald - undtagen Samsung LED.
Lidt ærgerligt at man ikke kan downloade testfilmen "Philips 400 Hz" så man kan afprøve den på sit eget TV.
Det virker lidt mystisk at ALLE de andre hakker, osse Philips, selv de højt besungne Panasonic-TV'er der hænger derhenne - sælger gav mig ret, da vi stod og kiggede på det.
Så jeg kunne godt tro lidt på det der med at det er et "splitter-problem".
Af Supergris
#143294
Er sikker på, det ikke KUN var Samsung i Esbjerg, der ikke hakkede, men tjekker lige en ekstra gang næste gang, jeg kommer forbi...
Af xelo
#143314
Jeg kigger også en gang til - og tæller :)
Gad vist om det er så tydeligt at det kan filmes med en mobil og lægges på YouTube.
Af xelo
#143852
Sorry, jeg må trække mine kategoriske udtalelser tilbage - der er også andre der kører flydende - ikke mange, men nogen - f.eks. et par Philips LED/LDC og et Sony LED.
Der hænger jo omkring 100 fjernsyn på den væg, og det kan være svært at overskue.
Så, hvad der lige er op og ned på det "hakke-fænomen" er svært at gennemskue, men det kunne måske godt være noget med forretningens opsætning af den kolossale endevæg.
Af JesperAndersen
#143854
UNDSKYLD, men det siger jo næsten sig selv at med 100 (?) TV sat op, der deler det samme signal, at der MÅ ske "manipulerende" ting med signalet. Om så enkelte af disse TV kan kompensere for disse manipulationer, siger ikke noget om kvaliteten for nogle af TV'ene.

Tilsvarende kan jeg ikke forstå at man vil købe/vurdere TV udfra hvordan billedet tager sig ud i et stort varehus-lokale med enorme mængder af neon-lys :s .....

MVH
Af xelo
#144022
Og hvad kan vi så lære af det?

Det er ikke nok at studere et nyt TV henne i forretningen!

Man må også støtte sig til flatpanel's købsanbefalinger :)
Af xcardman
#144032
nu har jeg haft en samsung led D5005 i mit køkken i en uge

alt der kan slås fra er det og indstillet efter et 8005 led
indstillinger er her fra siden

det kører 50hz
har prøvet mkv tv udsendelser i Sd og HD fra yousee

formel et i 1080I HD kører helt som det skal


hverken denne skærm eller min pio plasma skærm
har jeg købt ved selv at se den
Nej udfra flere test og udfra de tal måleudstyr kommer frem til

Se det kan man regne med og ikke et overbelysning tv i en butik med butiksindstilling

Uden filmprofil og indstillingerne fra en 8005, så ser billedet alså ud af H til
på min samsung.
men med disse indstilling står billedet rigtig godt

Så nej du kan ikke bedømme en skærm i en butik
kun gejl og design, ikke billedekvalitet