Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er du tilfreds med Samsung BD-D8900 (8500 eller 8200 også

#146510
Bronto skrev: Ligeledes er der kun to indstillinger for optagelses kvalitet, HD eller standard (som formodes bestemt af optagekilden. Dette gør at optagelserne ikke kan sættes ned i kvalitet for at spare plads. Jeg har således færre optagetimer på min 1 TB disk i Samsungen end jeg havde på den gamle JVC 160 GB i rimelig optage kvalitet (EP)
Denne del kan du ikke rigtigt give Samsung skylden for. HDD optageren optager rå-streamen - dvs. videoen optages i samme bitrate og kvalitet som TV-udbyderen udsender i.
Det er selvfølgelig en ulempe, hvis man kan leve med elendig billedkvalitet og har brug for at kunne optage 2000 timers TV om året.

På den anden side er optageren ikke beregnet til det publikum, som optager alt på TV. Det publikum bør købe en HTPC i stedet for.

HDD recorderen har dog mulighed for at kopiere indhold til eksterne medier, så problemet er jo ikke større end at man køber en eller to eksterne 2 TB harddiske til kr. 599,- i Kvickly.
Af Bronto
#146513
evilguy skrev:
Bronto skrev: Ligeledes er der kun to indstillinger for optagelses kvalitet, HD eller standard (som formodes bestemt af optagekilden. Dette gør at optagelserne ikke kan sættes ned i kvalitet for at spare plads. Jeg har således færre optagetimer på min 1 TB disk i Samsungen end jeg havde på den gamle JVC 160 GB i rimelig optage kvalitet (EP)
Denne del kan du ikke rigtigt give Samsung skylden for. HDD optageren optager rå-streamen - dvs. videoen optages i samme bitrate og kvalitet som TV-udbyderen udsender i.
Det er selvfølgelig en ulempe, hvis man kan leve med elendig billedkvalitet og har brug for at kunne optage 2000 timers TV om året.

På den anden side er optageren ikke beregnet til det publikum, som optager alt på TV. Det publikum bør købe en HTPC i stedet for.

HDD recorderen har dog mulighed for at kopiere indhold til eksterne medier, så problemet er jo ikke større end at man køber en eller to eksterne 2 TB harddiske til kr. 599,- i Kvickly.

Husk lige på at optageren ikke kan gemme på hverken DVD eller Bluray, så hvis jeg vil gemme film i lang tid, må jeg bare håbe på at maskinen ikke går i stykker, idet selv optagelser gemt på eksterne diske, ikke kan læses af en pc eller af andre mærker HDD optagere. Hvis argumentet er at kvaliteten er for "god" i forhold til ophavsret, burde Samsung netop have inkluderet et ikke tabsfri format. Hvorfor du tager Samsung i forsvar for at have droppet funktionalitet der har været tilgængelig på alle tidligere DVD / HDD optagere, er naturligvis dit eget valg. Min mening er at produktet ikke er lavet færdigt! Havde det været et low cost produkt kunne jeg forsvare at noget funktionalitet mangler, men ikke på deres "slagskib" af en HDD /3D Bluray optager
#146519
Bronto skrev: Husk lige på at optageren ikke kan gemme på hverken DVD eller Bluray, så hvis jeg vil gemme film i lang tid, må jeg bare håbe på at maskinen ikke går i stykker, idet selv optagelser gemt på eksterne diske, ikke kan læses af en pc eller af andre mærker HDD optagere.
Mig bekendt så er indholdet ikke krypteret og kan kopieres til f.eks. en computer med de rette drivere installeret - google det.
Bronto skrev: Hvis argumentet er at kvaliteten er for "god" i forhold til ophavsret, burde Samsung netop have inkluderet et ikke tabsfri format.
Alle normale harddiskoptagere (uanset mærke), der kører MPEG4 kopirer rå-streamen direkte - altså tabsfri optagelse.
Bronto skrev: Hvorfor du tager Samsung i forsvar for at have droppet funktionalitet der har været tilgængelig på alle tidligere DVD / HDD optagere, er naturligvis dit eget valg.
Jeg tager skam ikke Samsung i forsvar, men påpeger blot at man som forbruger bør gøre sit hjemmearbejde før man køber et produkt. Det er ikke produktet den er galt med - det er kundens forventninger til produktet.
Bronto skrev: Min mening er at produktet ikke er lavet færdigt! Havde det været et low cost produkt kunne jeg forsvare at noget funktionalitet mangler, men ikke på deres "slagskib" af en HDD /3D Bluray optager
Sammenlignet med sidste års model, så kører BD-D8X00 modellerne utroligt godt. Igen så er det et spørgsmål om forventninger mere om direkte fejl og mangler.
Af gibler
#146590
Er nu på nr. 2 maskine. Den første virkede i 10 dage, så frøs den fuldstændig og kunne kun vise den kanal man var på. Den kunne ikke engang slukkes !
Er nu spændt på hvor længe den nye holder.
Ellers meget tilfreds med billedkvalitet og hastighed på kanalskift osv.
Af Miros
#154167
Jeg har lige købt en Samsung BD-D8900N som erstatning for en udtjent Sagem DTR 94500TA HD m. 500 GB Harddisk.

Selv når man kommer fra en ældre model som Sagem DTR 94500, bliver man lynhurtigt overordentligt skuffet over Samsungs harddisk optager.

På Sagem er det, i modsætning til Samsung, muligt at:
1. Optage fra TO kanaler SAMTIDIG med at man ser et optaget program fra harddisken.
2. Optage fra TO kanaler SAMTIDIG med at man ser det ene.
2. Optage fra en kanal OG bruge timeshift på en anden.
3. Indsætte sit boxer dekoderkort UDEN et CA modul.

Endnu mere katastrofalt er det, at hvis man på Samsung optager fra en kodet kanal, så kan man ikke se andre kodede kanaler samtidig - kun gratis kanaler.

Alt i alt en temmeligt ubrugelig harddisk optager, og jeg forstår ikke hvorfor de har sat to tunere i, hvis de ikke kan udnyttes samtidig - som Sagem gør.

Jeg kan heldigvis nå at sende den retur, og få mine penge tilbage - så det gør jeg.

Er der nogen som kender til en ordentlig harddisk optager med to tunere, som rent faktisk kan udnytte dem begge - samtidig?
Senest rettet af Miros 7. dec 2011, 14:09, rettet i alt 1 gang.
Af JKay
#154492
Jeg prøvede også en Samsung BD-D8200... Skulle have samme indmad som en D8900.

Først kunne jeg ikke så surround til at virke... fik det løst ved at slå HDMI CEC, viera link etc fra..

Så ville den ikke vise billede på skærmen... Dvs... det ville den godt... når den altså selv havde lyst.

Så begyndte den at afspille tv lyd ud af min forstærker selvom den stod på standby!!!

Så begyndte den at spinde skiverne op i hastighed selvom den stod i standby...

Og så havde den en masse mangler som jeg ikke kunne leve uden... så den røg retur efter 2 dages test...
Af Miros
#154498
Nu har jeg købt og testet en Humax BXR-HD+ 500GB (købt her: http://www.av-connection.dk/?PGr=5213&ML=1015) til 2.999 - altså næsten 400 kr. billigere end Samsung BD-D8900N.

Her er så dommen: Humax BXR-HD+ er nok den bedste harddisk optager jeg nogensinde har set og prøvet.

Den kan blandt andet:

• Vise menuer, tv guide osv. i fuld HD.
• Optage to programmer samtidig med at man ser et tredje.
• Optage to programmer samtidig med at man ser et optaget program.
• Gruppere kanaler i favoritlister på en hurtig og nem måde.
• Programmere fjernbetjeningen til at styre tre andre apparater (eksv. TV, DVD og AUDIO) vha. indbyggede fjernbetjeningskoder. (Kan dog ikke programmeres ved at optage signaler fra en anden fjernbetjening).
• Tilsluttes USB key / harddisk både på front og bagside.

Klart den foretrukne harddisk optager, på trods af den lidt sparede plads på 500GB.

Læs i øvrigt anmeldelse her: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 1&zoneid=1
Af AH
#155504
Tusind tak for info vedr. Humax-optageren.

Jeg skal have kigget nærmere på denne optager, da jeg helt har droppet Samsung efter at have læst anmeldelser flere steder.

Er vant til noget der bare fungerer og tror slet ikke jeg kan leve med manglerne i BD-8900.

Humax'en kan vel bruges uden Boxer abonnement eller?


[quote="Miros"]Nu har jeg købt og testet en Humax BXR-HD+ 500GB (købt her: [url]http://www.av-connection.dk/?PGr=5213&ML=1015[/url]) til 2.999 - altså næsten 400 kr. billigere end Samsung BD-D8900N.

Her er så dommen: Humax BXR-HD+ er nok den bedste harddisk optager jeg nogensinde har set og prøvet.

Den kan blandt andet:

• Vise menuer, tv guide osv. i fuld HD.
• Optage to programmer samtidig med at man ser et tredje.
• Optage to programmer samtidig med at man ser et optaget program.
• Gruppere kanaler i favoritlister på en hurtig og nem måde.
• Programmere fjernbetjeningen til at styre tre andre apparater (eksv. TV, DVD og AUDIO) vha. indbyggede fjernbetjeningskoder. (Kan dog ikke programmeres ved at optage signaler fra en anden fjernbetjening).
• Tilsluttes USB key / harddisk både på front og bagside.

Klart den foretrukne harddisk optager, på trods af den lidt sparede plads på 500GB.

Læs i øvrigt anmeldelse her: [url]http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 1&zoneid=1[/url][/quote]
Af Miros
#155528
Ja, Humax'en kan godt bruges uden boxer - selv om det ville være en skam at undvære alle de dejlige Discovery kanaler ;).

Det er fortsat et meget tilfredsstillende apparat må jeg sige!
Af AH
#155602
Så er Humax'en indkøbt og tilsluttet.

Installation og opsætning var super nemt og i brug virker det hele let overskueligt.

Billedet ser flot i på mit Pioneer plasma TV og det er fremragende, at man kan optage 2 kanaler samtidigt. Såvidt jeg kunne se, så kan man også se et tredje program samtidig med at man optager 2 programmer, men det skal jeg lige have verificeret.

Alt i alt en kanonoplevelse hvad angår opsætning og brug. Det kan ikke gøres meget bedre tror jeg.
Af Miros
#155631
Ja, den spiller max, og det er korrekt at du kan optage to programmer samtidig med at du ser et tredje - har dog ikke prøvet om du kan bruge timeshift på den tredje kanal mens der optages to andre...
#155904
Mit Samsung TV UE46C7705 har den kedelige fejl, at listen over optagede programmer (på ekstern USB HHD)er næsten ubrugelig. Samsung TVet tager meget ofte titlen fra den foregående udsendelse, så det er svært at finde ud af hvad der egentlig er optaget. Nu bruger vi papir og blyant :-((
Yderligere har Tv'et ikke fornemmelse for hvornår en udsendelse slutter, så er tiden skredet mister man afslutningen.
Har Samsung 8900 (og HUMAX'en) noget der ligner sådanne fejl (og hvis ikke - hvorfor pokker kan Samsung så ikke rette fejlen på mit 7'er TV)?
Af chicco
#157443
Jeg har nu i 11 mdr. været den (u)heldige ejer af en Samsung 8900.
Som det er nævnt flere gange, så er lyd og billede superb - og fungerer gnidningsløst sammen med mit Samsung plasma TV.

Men når det så er sagt, så fylder det negative efterhånden mere end det positive. Senest er produktet nærmest blevet ubrueligt, idet der konstant er fejl som; Skifter selv kanaler op/ned, tænder/slukker selv, sætter selv gang i optagelser, knapper på fronten kan ikke bruges.. Alle fejl er periodiske, men kommer nu oftere og oftere..

Det er som tidligere nævnt bare ikke godt nok, i forhold til at produktet ligger i den prisklasse det gør. Det virker mest af alt som et produkt der ikke er færdigtestet.
Af Hoffer
#157468
Guide:
Har anskaffet mig en BD8500N. I forbindelse med omlægning af vores fællesantenne, har jeg efterfølgende intet billede af den kanal men ser i øverste højre hjørne. er der nogen der har samme problem, og evt. en løsning på problemet.

Udfald:
Jeg oplever også periodiske udfald på min afspiller. Både ved afspilning af optaget tv og ved DVD. Har byttet en maskine for denne irritation.

Optagelser:
Kan se der er flere en mig der har problemer med at miste slutningen af en film når man sætter den til at optage via guiden. Synes også det er lidt irriterende at den starter optagelsen 5 min før programmet starter.

Er der nogen der ved om de er på vej med en opdatering der evt. retter disse fejl.

Er ellers glad for den. Giver fantastisk godt billede.

Tak for et godt site.