Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ausfart
#254401
Hej jeg ved ikke om dette er det mest oplagte forum til mit spørgsmål men nu prøver jeg.
Er der nogle som har bestilt den nye Imac 27" og oplevet lang ventetid?
Jeg bestilte en i Elgiganten i slutningen af sidste måned som skulle modificeres med en større harddisk og fik af vide der ville gå ca 10 dage før den var her. Den er ikke kommet endnu og jeg har været oppe og spørge til den et par gange. De påstår at der hvor de modificere dem holder de sommerferie, men det kan undre mig lidt at Apple lancere et nyt produkt og ikke har taget højde for at folk skal have ferie.
Jeg ved godt at de laver bevidst ventetid på Iphones når de udkommer for at hype dem men jeg tvivler på det er tilfeldet ved Imac.
Af Kaktus-burger
#254418
Min far bestilte en 27" iMac 5K som "build to order" for et par uger siden. Han købte direkte hos Apple, da han kan få rabat. Det tog en uge.
Af Brixen
#254421
Det er noget vrøvl Elgiganten siger. De bliver ikke modificeret, men produceret efter ordre direkte i Kina, og send med luftfragt hertil.

Hvis jeg tager den dyreste 27", modificerer med 4,2 GHz CPU og 1 TB SSD og andet tastatur, så er leveringstiden sådan:

Ordre afgivet i dag leveres:
31 Jul - 2 Aug – Den hurtigste
2 Aug - 4 Aug – Gratis
Af KBW
#254423
Elgiganten fortalte mig tidligere at ventetiden ville være væsentlig kortere såfremt jeg købte modiferet MacBook hos f.eks Humac frem for hos Elgiganten.

Valgte dog at købe billigere et tredje sted gennem en ven, det tig 1 1/2 måned.
Af Bond
#254438
Hvorfor bestiller du ikke direkte fra apples egen store fremfor via Elgiganten? Specielt når du vælger en iMac BTO.
Af Ausfart
#254442
Jeg bestilte ved Elgiganten da jeg gerne vil have en fysisk butik at kunne aflevere ved hvis den skulle gå i stykker. Det er måske lidt gammeldags men det føler jeg mig mest tryg ved og så sagde de det ville tage samme tid med levering som ved Apple måske et par dage ekstra når den skulle igennem deres system. Men Jeg tror lige jeg skal op og have en snak med dem igen i dag.
Af Kaktus-burger
#254445
Køber du direkte hos Apple, kan du altså stadig aflevere dit produkt hos en autoriseret forhandler i tilfælde af reklamation/reparation.
Af Ausfart
#254499
Nå i kan lige få forløbet.
29/6 bestilte jeg min Imac ved Elgiganten og fik af vide der ville gå ca 10 dage før den kom. Den 12/7 tager jeg op i butikken for at høre hvor langt den er og får af vide den vil komme den 17/7. Den 17 tager jeg derop igen og får af vide de har nogle problemer med ferie der hvor de laver dem men at den nok snart er på vej. Den 19 tager jeg op og vil gerne have en konkret dato og forholde mig til og får af vide jeg vil få en besked senere på dagen om hvornår den kommer. Det gør jeg så ikke og tager derop igen den 20 og er ved at være lidt sur over situationen og får af vide der vil gå yderlig 7-14 dage. Så skriver jeg herinde og ud fra de svar tager jeg op og snakker med dem i går. Jeg fik stadig ikke svar som lovet og i dag tog jeg så derop ret sur og forlangte et svar nu. De sagde så den senest vil komme den 18/8 hvilket jeg sagde jeg ikke kulle leve med og ville have mine penge tilbage. Det ville de så først ikke da den jo et Built to order hvor de sagde der ikke var retur ret på. Jeg sagde så at der ikke var tale om en retunering da jeg jo ikke har fået noget produkt og hvis jeg ikke fik mine penge så måtte jeg jo have fat i en advokat. Efter 5 min fik jeg så mine penge retur.
Jeg har nu bestilt ved Apple og fået en leveringsdato der hedder 1-3/8. Så håber jeg det passer bare lidt bedre.
Af Ausfart
#254500
Undskyldningen i dag for forsinkelsen var desuden at de havde bestilt en computer dagen efter "min" som var næsten magen til og at de derfor skulle have troet det var en fejl hos Apple.
Af Brixen
#254502
Det er noget bedre Ausfart. Så kommer den direkte fra fabrikken i Kina til dig uden omveje.

Og når du får trackingnr. kan du selv følge den.