Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#227263
Hej Forum:)

Jeg er ny herinde, og godt forvirret, omkring hvilken skærm jeg skal vælge, da jeg tror jeg har købt katten i sækken :/

Kort for-historie:
Jeg spiller racer sim's som fx. rFactor2 og P.CARS, køber snarlig ny PC og har VR briller som Oculus Rift i sigte, sidst i 2016.
Den nye PC bliver nok fra Vision Gaming, med Intel i7-6700K, 16Gb ram, Asus GTX 970 med 1-3 DP udgange.

Jeg vil gerne have en god skærm, men ikke for dyr, så jeg kan få så flydende bevægelse, uden lag eller hakker, da jeg altid køre fra FPV - "helmet view", og orientere mig hurtigt til siderne i tæt kamp.

Jeg har idag købt en AOC G2460FQ skærm, men synes den opfører sig underligt, selv på min Lenovo Y50-70 i7 laptop.
Jeg har læst i et forum, at den ved en Testufo test, rent faktisk skulle springe i nærheden af hver 2. frame over, og aldrig performe med 144Hz...ahhh øv!
Hva skal jeg så gøre, den var ellers billig, og passede super til en midlertidig, og god skærm...men er nu meget i tvivl!?

Jeg har herinde læst at forskellige skærme bør købes, men hvis denne AOC jeg har er "fake" 144Hz, hvordan med andre skærme...

Jeg vil gerne have jeres hjælp, mht den jeg har vs. andre jeg har tænkt på, samt hvis der er en anden jeg bør have i sigte...

* AOC G2460FQ (Billig! Har den nu)
* Asus VG2480QE (ok pris)
* Liyama ProLite GB2488HSU-B1 (lige dyr nok)
* BenQ XL 2411Z (ok pris)

Jeg håber i kan hjælpe, med erfaringer og viden, for det har jeg ikke megen af, desværre :)

Venligst
Michael
#227265
Jeg kender ikke skærmene men min tyske PC bibel PCGame&HW udråber Asus VG2480QE til den næstbedste af de 24" TN monitorer de har testet.
Den har bl.a ekstremt lavt input lag.
Hvis du kører racerspil har du så overvejet en af de brede 21:9 monitors.
De er lidt pebrede men skulle være superfede til det.
#227290
Hej BrunoB
1000 tak for din respons!
Jeg har kigget på 21:9, men synes jeg vil ha mere, når den slags penge skal bruges, så håber at fx.Oculus Rift er gode... Giver dem lige året ud, til at rette evt børnesygdomme, men så er det nok planen.
Ellers kan 21:9 eller tre 16:9 skærme bliver en løsning.

Den der Asus VG2480QE, leverer den varen, eller er den også solgt lidt over evne?
:)
#227293
Jeg hører også meget godt om skærmen fra Asus.

Nu ved jeg ikke om din nye PC understøtter det, men det er måske også værd at kigge lidt nærmere på skærme med FreeSync / G-Sync. Igen er det lidt dyrere, men priserne er på vej nedad. Med disse systemer justerer skærmen helt tiden opdateringsfrekvensen til grafikkortet, så man ikke mister frames og ikke oplever andre frame rate-relaterede problemer.

Jeg sidder og tester Eizo FS2735 på en lånt PC lige pt. Den har FreeSync og det er altså en rigtig god, fuldstændig flydende spiloplevelse.
#227304
det er alt det forkerte du køber med hensyn til oculus, du får brug for 6 eller 8 core processor minimum (amd zen eller hvis du skal! Intel cannonlake) 16GB ram bliver slugt på ingen tid med VR. og dit graffikkort er i den laveste ende = dårlig oplevelse, graffik indstillinger til lavest sandsynligvis (medmindre du kan li indie games)

og! jeg ville foreslå HTC vive i stedet, bare bedre. :)
#227305
Nu ved jeg ikke om din nye PC understøtter det, men det er måske også værd at kigge lidt nærmere på skærme med FreeSync / G-Sync. Igen er det lidt dyrere, men priserne er på vej nedad. Med disse systemer justerer skærmen helt tiden opdateringsfrekvensen til grafikkortet, så man ikke mister frames og ikke oplever andre frame rate-relaterede problemer.
= misledende eller noget :p
Freesync er gratis at implementere for producenterne så de skærme der understøtter freesync, vil altid være billigere. Nvidia kræver dedikeret hardware indbygget og koster producenten ekstra som han tager ud af din lomme i sidste ende. værd at vide... Btw