Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Baskebaske
#223501
Hej :)

Jeg har sidst for et par år siden fået hjælp af jer til køb af skærm.

Dengang købte jeg en Samsung SyncMaster 2233RZ, og den har virkelig været lækker!
Jeg har nu fået nyt gfx kort og vil derfor gerne have en skærm der er lidt større og har lidt højere opløsning.
Jeg har lige købt en BenQ med TN panel og det er skræmmende ringe kvalitet i forhold til den jeg har i forvejen. Så det jeg leder efter er en IPS skærm, gerne 24 tommer eller mere og gerne en opløsning på 1920x1080 eller 2560x1440 - jeg har et gf970 kort så mere kan det nok ikke trække. Jeg spiller primært på skærmen, og ikke spil der køre latterligt hurtigt, mest wow, dota 2, diablo 3, civ 5, så derfor går jeg mere op i farverne.
Jeg sætter også stor pris på at der er rabat på skærmen, så jeg føler at jeg har lavet mig en god handel :)

Mange tak til dem der har gidet at læse dette igennem og givet en kommentar :)
#223502
Har du kigget her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Da du ikke spiller FPS spil kan du godt undvære 120/144 Hz og det åbner for at bruge grafikerskærmene, hvor der er flere modeller fra Dell, som fås til gode priser. Hvis opløsningen skal helt op på 2560x1440, så er udvalget nok begrænset, men Dell 2515H er da dernedeaf i pris og den har et IPS panel.
Af Baskebaske
#223508
Mange tak for svar. Jeg har læst en del reviews om 2515H nu, og alle gjalder at der er flotte farver. Det er fedt at høre. Dog er der sjældent nogen der anbefaler den til gaming - generelt. Bliver dette et problem hvis man gerne vil have skærmen i mange år? Jeg spiller også witcher 3 og far cry og skyrim (ved ikke om de falder under kategorien FPS) - synes det er svært at vurdere hvornår 120+ Hz er relevant. Er det kun når man spiller CS og andre ULTRA hurtige spil hvor skærmbilledet rives rundt og fra side til side konstant?

Jeg har også læst lidt op på denne:
http://www.pricerunner.dk/pr/25-2857510 ... nmeldelser

Den skulle også være god. Lavere opløsning, men hurtigere skærm og IPS. Nogle brokker sig over farverne (igen...). Er det noget du/i har hørt om?

Jeg ved ikke hvorfor, men har altid spillet på min 120 hz skærm, og er helt bange for at gå ned til 60 hz, hvis forskellen nu er for stor som nogen hævder...igen er det relevant i den type spil jeg spiller?

Mange tak for svar :)
Af Baskebaske
#223549
Hej :) Jeg læser og læser løs. Der er ikke mange gaming reviews af U2515H. Mange anbefaler at man går over 60Hz hvis man spiller skyrim, witcher 3, eller WoW. Hvad siger i til det? Hvis man skal op på 120hz IPS skærm, hvad kan i så anbefale? Vil en skærm der kører på 2560x1440 stadig kunne trække spillene i max med et gtx970, eller det penge ud af vinduet at smide penge efter en skærm med så høj opløsning?
Brugeravatar
Af bbplayer
#302146
Du ved så heller ikke noget om dato'r :) At svare på et indlæg som er 4 år gammelt, det er da sån lidt. Håber du manden stadig tænker?